این روزها منطقه شاهد اخبار گسترده‌ای از تحرکات گروه‌های تروریستی موسوم به داعش است.این تروریست‌ها با برخی تحرکات نظیر ادعای نقش‌آفرینی در ربایش شهرک‌نشین صهیونیست و نیز ادعای مقابله با عربستان و اردن به عنوان حامیان صهیونیستها برآنند تا استقلال خود از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذارند.صهیونیستها نیز با معرفی داعش به عنوان تهدید اول منطقه و لزوم همگرایی منطقه‌ای برای مقابله با آن برآنند تا به این ادعاها مهر تایید بزنند.
کد خبر: ۶۹۰۱۹۹
خدمات تروریست‌ها به صهیونیستها

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که بررسی رفتارهای داعش از هماهنگی تمام قد آنها با صهیونیستها حکایت دارد که در چند محور قابل پردازش است. کشتار مسلمانان از جمله در عراق و نابود‌سازی اماکن متبرکه اسلامی از جمله اهداف صهیونیستها بوده که داعش در ابعاد گسترده‌ای اجرا می‌کند.

زمینه‌سازی برای دخالت صهیونیستها در عراق به ویژه اجرای پروژه از نیل تا فرات با تجزیه عراق و سلطه بر اقلیم کردستان که این روزها به شدت پیگیری می‌شود. ایجاد شکاف میان کشورهای اسلامی با درگیر‌سازی آنها در جنگ شیعه و سنی، ایجاد فضای حاشیه‌ای برای دور شدن افکار عمومی از تحولات فلسطین و گرایش به حاشیه‌ها که زمینه‌ساز ادامه اشغالگری و جنایات صهیونیستها است، بهانه‌سازی جدید برای سرکوب‌گری و جنگ‌افروزی صهیونیستها علیه ساکنان غزه و کرانه باختری، تحرکات جدید سازشکاران منطقه با رژیم صهیونیستی با ادعای دشمن اول بودن داعش و لزوم همگرایی منطقه‌ای در قبال آن پنهان شدن انزوای جهانی رژیم صهیونیستی و گرایش جهانیان به مقابله با آن و ... تنها بخش‌های کوچکی از خدمات داعش به صهیونیستها است.

این خدمات چنان بوده که صهیونیستها که تاکنون جرات اشغال کامل قدس را نداشتند از فرصت انحراف جهان اسلام به مسئله داعش بهره گرفته و طرح اشغال کامل این مکان مقدس را تصویب کرده‌اند.

گروه تروریستی داعش همان گروه‌های تروریستی است که در سوریه کشتار مردم را انجام داده و در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مداوا می‌شدند. با توجه به این شرایط ادعای صهیونیستها مبنی بر بی‌ارتباط بودن آنها با داعش امری واهی است چرا که رفتارهای داعش نشان می‌دهد، آنها صرفاً در یک جهت گام برمی‌دارند و آن تأمین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

براین اساس است که دشمن اول جهان اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان می‌شوند نه گروه‌های تروریستی نظیر داعش چرا که آنها هستند که این گروه‌ها را ایجاد، تقویت و گسترش داده‌اند تا در لوای آن اهداف سلطه‌گرایانه خود با محور کشتار مسلمانان و تجزیه کشورهای اسلامی را محقق سازند. طرحی که داعش اکنون در عراق در حال اجرا کردن است و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نیست، چرا که داعش یک هدف بیشتر ندارد و آن رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها