هواپیماهای جنگنده روسی که روز گذشته تحویل دولت عراق شد، در ساعت های آینده وارد ناوگان هوایی ارتش این کشور خواهند شد و عملیات خود را علیه مواضع داعش آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۶۸۹۹۹۵
حمله سوخوها به داعش ظرف 24 ساعت آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، عباس البیاتی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز یکشنبه خبر داد: هواپیماهای سوخو25 ظرف 24 ساعت آینده حملات هوایی را به مواضع تروریست ها آغاز خواهند کرد.

وی افزود: خلبانان عراقی آمادگی کامل برای هدایت هواپیماهای سوخو و میگ دارند و مهندسان نیز مهارت پشتیبانی از این جنگنده ها را دارا هستند.

البیاتی تصریح کرد: هواپیماهای سوخو25 که اخیرا در قراردادی از روسیه خریداری شد، در ساعت های اینده قرار است به لانه های تروریست های داعش در موصل و اطراف صلاح الدین یورش برند و پوشش هوایی مناسبی را برای پیشروی نیروهای نظامی و امنیتی در دو استان نینوا و صلاح الدین فراهم خواهند کرد.

روز گذشته منابع خبری آمارهای متفاوتی از تعداد جنگنده های تحویلی روسیه به عراق دادند؛ برخی رسانه ها به 5 جنگنده اشاره کردند و برخی دیگر از 8 تا 10 فروند سخن به میان آوردند، این در حالی است که وزارت دفاع عراق از تحویل گرفتن 5 فروند در نوبت اول خبر داد.

البیاتی افزود: تعدادی از این هواپیماها در نوبت اول تحویل عراق شده است و بقیه جنگنده ها به زودی به بغداد می رسند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع عراق با اشاره به قابلیت های این جنگنده ها گفت: این هواپیماها تحولی منحصر بفرد را در توانمندی هوایی ارتش به وجود خواهد آورد و مدت زمان آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست ها را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. علاوه بر این می توانند تحرکات دشمن (داعش) را در مناطق صحرایی و منافذ مرزی فلج کنند و امدادرسانی به تروریست ها را در صلاح الدین و موصل قطع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۰
۰
روسیه این وسط خوب كاسبی میكنه یه زمانی این هواپیماها رو به صدام میفروخت كه بمب بر سر ایرانیها بریزه حالا هم به حكومت عراق میفروشه تا تروریست ها رو بكشه .
ناشنا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
۰
۰
در این میان فقط روسیه سود میكند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها