سازمان حقوق بشری «رایتس» از عراق گزارش داد که داعش فشارهای شدیدی را بر اهالی موصل اعمال کرده است و از کودکان آنها به عنوان سپر انسانی در عملیات های تروریستی خود استفاده می کند.
کد خبر: ۶۸۹۹۶۶
داعش از کودکان موصل سپر انسانی می سازد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری الاتجاه عراق، سازمان حقوق بشری رایتس با هشدار درباره استفاده گروه تروریستی داعش از کودکان موصلی اعلام کرد که تعداد زیادی از کودکان موصل مفقود شده اند و این موضوع مایه نگرانی شدید است.

این سازمان در بیانیه خود افزود: فقط در محله 17 تموز، داعش 10 کودک را ربوده و از آنها در عملیات جمع آوری اطلاعات در حاشیه های موصل استفاده می کند.

اطلاعات تکان دهنده این سازمان حاکی از آن است که داعش در مواقع لزوم کودکان را از پنجره خودروها بیرون نگه می دارد تا مانع از حملات نیروهای عراقی به سوی خود شود.

عناصر داعش در محله الوحده هم ده ها کودک را که 10 تا 15 سال دارند ربوده است و از آنها در ساخت سنگر با کیسه های شنی استفاده می کند.

در هفته های اخیر، خشونت و توحش داعش با بازتاب های بین المللی گسترده ای روبرو شده است. تجاوز به عنف، زنا به نام جهاد نکاح، سربریدن بی گناهان، اعدام های دسته جمعی، به صلیب کشیدن و مثله کردن اجساد و شلاق زدن به نام اجرای حدود دینی از اقدامات خشونت آمیز این گروه تروریستی در عراق و سوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها