متوسط

خصوصی‌های پنهان

به عقیده برخی کاربران، تلفن همراه از مسواک هم خصوصی‌تر است زیرا ممکن است اطلاعاتی کاملا شخصی و محرمانه در آن ذخیره شده باشد و به هیچ وجه دوست نداشته باشید در دسترس کسی جز خودتان قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۸۹۸۸۶

نظر شما در این‌باره چیست؟ تلفن همراه را ابزاری کاملا خصوصی می‌دانید و اطلاعات شخصی و محرمانه‌ خود را در آن ذخیره می‌کنید؟ قصد دارید اطلاعات ذخیره شده را از دسترس افراد غیرمجاز دور نگه‌ دارید و در صورتی‌که تلفن همراهتان مورد سرقت قرار گرفت یا مفقود شد، خیالتان راحت باشد و نگران افشای اطلاعات خود نباشید؟

سیستم‌عامل اندروید به‌طور پیش‌فرض در تلفن‌های همراه گلکسی‌اس 5 مجهز به قابلیتی با عنوان Private mode است که امکانات لازم برای حفاظت اطلاعات محرمانه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت می‌توان به روش زیر عمل کرد:

1ـ به فهرست برنامه‌ها بروید و روی Settings فشار دهید.

2ـ در بخش Personalization گزینه ‌Private mode را پیدا کرده و روی آن فشار دهید.

3ـ چنانچه برای اولین بار روی این گزینه فشار دهید از شما درخواست می‌شود از میان روش‌های موجود برای رمزگذاری روی این قابلیت، یکی را انتخاب کنید. الگوی رمز، پین‌کد، اثر انگشت و رمز عبور از جمله گزینه‌هایی است که در این بخش می‌توانید از آن استفاده کنید. پس از انتخاب هریک از گزینه‌ها و فشار Next، فهرستی از برنامه‌هایی که با این قابلیت سازگاری دارند برای شما به‌نمایش درمی‌آید. گالری، ویدئو، موزیک، ضبط صدا و مدیریت فایل‌ها نیز برنامه‌هایی است که در این فهرست مشاهده می‌شود.

4ـ در پایان عملیات راه‌اندازی Private mode صفحه‌ آن کمینه می‌شود و شما می‌توانید برای انتخاب اطلاعاتی که قصد دارید از آنها حفاظت کنید، به هریک از برنامه‌هایی که با این قابلیت پشتیبانی می‌شود، مراجعه کنید. فایل‌های موردنظر را به حالت انتخاب درآورید و گزینه‌ منو را (در بیشتر موارد به‌شکل آیکونی متشکل از سه نقطه‌ عمودی قابل مشاهده است) فشار دهید.

5ـ از فهرست به‌نمایش درآمده روی Move to Private فشار دهید. (باتوجه به حجم فایل‌های انتخابی این مرحله نیازمند صرف زمان است)

6ـ پس از انتخاب فایل‌های موردنظر و انتقال آنها به حالت پنهان، پنل هشدار را از بالای صفحه به پایین کشیده و روی Private mode’s notification فشار دهید. در ادامه گزینه‌ به‌نمایش درآمده را فشار دهید تا به حالت غیرفعال تغییر کند.

7ـ اکنون اطلاعات موردنظر شما پنهان شده است و توسط هیچ فردی غیر از شما قابل مشاهده و دسترسی نخواهد بود. در صورتی‌که قصد دارید به استفاده یا مشاهده مجدد آنها بپردازید، ‌باید پنل هشدار را از بالای صفحه به پایین بکشید و پس از مراجعه به Private mode’s notification، حالت Private Mode را فعال کنید (در این مرحله نیازمند عبور از لایه امنیتی که در مرحله‌ 3 مشخص کرده‌اید خواهید بود).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها