پرتغال با رونالدو حذف شد

صعود یورگن و یوگی

دو تیم آلمان و آمریکا به‌رغم پیروزی پرتغال برابر غنا و شکست مردان کلینزمن برابر شاگردان یواخیم لو راهی دور یک‌هشتم نهایی شدند. دو بازی همزمان از گروه G برگزار شد تا تکلیف دو تیم صعودکننده به مرحله بعد نیز مشخص شود. آمریکا برابر آلمان قرار گرفت و پرتغال مقابل غنا صف‌آرایی کرد.
کد خبر: ۶۸۹۱۲۸

آلمان و آمریکا پیش از بازی سوم خود هر یک با 4 امتیاز در صدر جدول ایستاده بودند و غنا و پرتغال یک امتیازی امید زیادی برای صعود نداشتند. به این آمار باید تفاضل گل ناامیدکننده پرتغال را نیز اضافه ‌کرد تا برای تماشای این دو بازی همزمان سراغ جدال اندیشه‌ها بین کلینزمن و یواخیم لو بروید. این دیدار از گروه G در ورزشگاه پرنامبوکو شهر رسیفه و در هوایی بارانی با قضاوت روشن ایرماتوف برگزار شد که دو تیم در نیمه اول با انجام یک بازی منطقی قصد حفظ توپ را داشتند. هرچند در لحظاتی از مسابقه بازیکنان آمریکا و آلمان سعی در باز کردن دروازه یکدیگر داشتند، اما موفق به این کار نشدند. شاگردان کلیزمن و لو در حالی با نتیجه تساوی بدون گل به رختکن رفتند که دو تیم با این نتیجه می‌توانستند به جمع 16 تیم نهایی جام‌جهانی 2014 صعود کنند.در میدان دیگر، پرتغال مقابل غنا صف‌آرایی کرده بود، تیم‌های غنا و پرتغال، در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نیمه اول با برتری یک بر صفر یاران کریس رونالدو به پایان رسید. بویه مدافع غنا در دقیقه 31 دروازه تیم خود را به اشتباه باز کرد تا پرتغال نیمه اول را با برتری یک بر صفر پشت سر بگذارد و امید‌هایش برای صعود بیشتر شود.

در نیمه دوم، آلمان تهاجمی‌تر نشان داد و مشخص بود که برای کسب پیروزی آمده است، در دقیقه 55 این بازی، توپ برگشتی دروازه‌بان آمریکا به مولر رسید که او هم با یک ضربه حساب شده از پشت محوطه جریمه دروازه آمریکا را باز کرد. آمریکا برای کسب تساوی تلاش بسیاری کرد، اما راه به جایی نبرد و در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده بازی، ضربه سر دمسی از درون شش قدم به شکل خطرناکی از بالای دروازه آلمان به بیرون رفت.در میدان پرتغال و غنا، آساموا ژیان در دقیقه 57 گل تساوی بخش بازی را برای غنا به ثبت رساند، و این کریستیانو رونالدو بود که در دقیقه 80 موفق شد گل پیروزی تیمش را ثبت کند. به این ترتیب پرتغال به‌رغم پیروزی برابر غنا حذف شد و آمریکا و آلمان با هم راهی مرحله بعد شدند.سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا گفت: از صعود تیم راضی و خوشحالم، اما برابر آلمان اصلا خوب بازی نکردیم.

یورگن کلینزمن تصریح کرد: مردانم مقبال آلمان ترسیده بودند و این ترس تا انتهای بازی با ما بود. با صعود به مرحله بعد موفقیت بسیار بزرگی کسب کردیم. ما برای گرفتن تساوی مقابل آلمان به میدان آمده بودیم، اما در ابتدای بازی بیش از حد از شاگردان لو ترسیدیم و موقعیت‌های گلزنی زیادی روی دروازه این تیم ایجاد نکردیم. همه می‌گفتند از گروه‌مان صعود نخواهیم کرد، اما خوشحالم که حرف آن عده که چنین می‌گفتند، تحقق نیافت. همین جا اعلام می‌کنم بازی به بازی کیفیت کارمان بهتر خواهد شد و در مراحل بعدی نتایج مطلوب‌تری خواهیم گرفت. برای بازی در مرحله بعد باید نقاط ضعف را برطرف کنیم و بدانیم که در این مرحله هرگز نباید اشتباه کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان گفت: مقابل آمریکا به دست خودمان بازی را پیچیده کردیم. یواخیم لو در نشست خبری خود تصریح کرد: باید با گل‌های بیشتری آمریکا را شکست می‌دادیم، اما این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: از بازی که تنها با یک گل زده تکلیفش روشن شود اصلا خوشم نمی‌آید، از مردانم توقع بازی بسیار بهتری را داشتم و در تمرین فردا باید چند نکته مهم تاکتیکی را مرور کنیم، آلمان نباید این‌گونه فرصت‌سوزی کند و مقابل دروازه حریف دچار ابهام و اشتباه شود. این‌که به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کردیم اتفاق خوبی است. اکنون بازی‌های مقدماتی برای ما به پایان رسیده و در واقع یک جام‌جهانی دیگر برای ما شروع شده است. بازی در مرحله یک‌هشتم نهایی و به طور کل مرحله حذفی اصلا آسان نیست؛ چرا که با کوچک‌ترین اشتباه حذف می‌شوید.

لو ادامه داد: بازیکان من یک برگ برنده دارند و آن هم این است که راحت گل می‌زنند، ما در این بازی کار خود را بیهوده سخت کردیم و از بازی اصیل خود فاصله گرفتیم، در هر حال خوشحالم که صعود کرده‌ایم و باید در مراحل بعدی این مشکلات را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال در نشست خبری خود تصریح کرد: مردان من بیش از بضاعت خود تلاش کردند، اما تیم ما در همان بازی اول نابود شد.

پائولو بنتو، سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال پس از حذف تیمش از جام‌جهانی به رغم پیروزی در بازی سوم گفت: در همان اولین بازی تیم من نابود شد، کار اشتباهی که په په، انجام داد و مصدومیت کوئنترائو و مشکلاتی که برای زانوی رونالدو پیش آمد، برابر آلمان شکست بدی خوردیم و دیگر نتوانستم تیم خود را برای رویارویی با دیگر حریفان آماده کنم. بسیار ناراحتم و می‌دانم که حداقل انتظاری که از ما می‌رفت را برآورده نکردیم، اما این ناکامی نتیجه بی‌انگیزگی و بی‌مسئولیتی بازیکنان ما نبود. ما اشتباه کردیم و تمام اعضای تیم در این اشتباهات مقصر بودند.

وی افزود: میدان جام جهانی جای آزمون و خطا نیست، گاهی تغییر شرایط آب و هوا روی عملکرد یک تیم اثر بدی می‌گذارد، برای آن‌که یک بازیکن مشکل روحی و روانی نداشته باشد در میانه راه روان‌شناس مخصوص استخدام می‌شود، من با این تیم بحران زده چه می‌کردم؟ با بازیکنانی که در راه بازگشت به هتل با صدای بلند گریه می‌کردند، واقعا کاری از دستم بر نمی‌آمد. از گروه هفتم، دو تیم آلمان و آمریکا به‌رغم پیروزی پرتغال برابر غنا و شکست مردان کلینزمن برابر شاگردان یواخیم لو راهی دور یک هشتم نهایی شدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال غنا در گفت و گو با تلویزیون دولتی این کشور تصریح کرد: امیدوار مردم غنا مرا ببخشند. جیمز آپیا، سرمربی تیم ملی فوتبال غنا گفت: برابر تیمی شکست خوردیم و البته به این تیم یک گل زیبا زدیم که ثروت یکی از بازیکنانش معادل بودجه دو یا سه سال فدراسیون فوتبال کشور غنا است. نمی‌خواهم بهانه بیاورم و باید بگویم که مقامات ورزش غنا تا حد ممکن برای من و مردانم امکانات لازم را فراهم کردند، اما این بضاعت غنا بود و بیشتر از این کاری از دستمان بر نمی‌آمد. از مردانم راضی هستم، خوب بازی کردیم و بیش از آنچه در توانمان بود برای تیم هزینه کردیم، امیداورم مردم غنا من را ببخشند و بدانند که هرگز کوتاهی صورت نگرفت.

جیمز آپیا، سرمربی غنا پس از شکست تیمش برابر پرتغال درباره اخراج مونتاری و بوآتنگ از اردوی تیم ملی این کشور گفت: تصمیمم برای اخراج این دو بازیکن به دلیل مسائل انضباطی است. در این سطح باید جنبه تیمی را در نظر بگیرید نه جنبه فردی. هرچیزی که به سود تیم باشد برای من در اولویت است و به آن توجه می‌کنم و به خاطر همین چنین تصمیمی گرفتم و مونتاری و بوآتنگ را اخراج کردم. البته آنها از نظر من فعلا محروم هستند. اگر رفتارشان را اصلاح کنند در آینده به تیم ملی دعوت خواهند شد. هیچ مربی دوست ندارد جای من باشد. هر مربی دوست دارد که تمرکزش کاملا روی بازی باشد اما قبل از بازی ما و آمریکا این مساله در اردوی ما نبود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها