بازگشت خون آشام

دراکولا بازگشت؟ این سومین بار است که سوارس را در حال گاز گرفتن یک بازیکن در زمین بازی می‌بینیم، اما این‌بار با همیشه فرق دارد.
کد خبر: ۶۸۸۵۹۷

شاید سومین جنجالی که او به این شکل درست کرده است به نوعی بدترین آنها باشد و بتواند اروگوئه را با آسیبی جدی روبه‌رو کند. سوارس برای نفوذ در خط دفاعی ایتالیا ناکام بود و وظیفه وی را هم‌تیمی‌اش دیگو گودین انجام داد، اما او این کار را بخوبی توانست روی جورجیو کیلینی انجام دهد تا یک کبودی عمیق روی شانه‌های این مدافع تنها دستاورد ایتالیایی‌های حذف شده از جام جهانی باشد. مدافعی که در دقیقه 79 سوارس را از دستیابی به توپ ناکام گذاشته بود، با رفتار دوستانه‌ای از سوی مهاجم لیورپول مواجه نشد و بعد از آن فقط توانست جای کبودی را به داور بی‌توجه مسابقه نشان دهد تا ما حالا یک جام جهانی و یک جنجال دیگر را که مهاجم جنجالی اروگوئه در بطن آن قرار داشته، شاهد باشیم. از چهار سال قبل در بازی یک چهارم نهایی مقابل غنا، خطای هند بحث‌برانگیز وی را روی خط‌دروازه به یاد داریم که اظهارنظرهای مختلفی را به همراه داشت. او حالا یک جنجال دیگر را آغاز کرده تا ما او را به‌عنوان بازیکنی بشناسیم که به‌طور غریزی حاضر است برای حفظ کشورش در جام‌جهانی دست به هر کاری بزند و هر خلافی را مرتکب شود، اما هیچ‌گاه در جام‌جهانی چنین تصویری که یک بازیکن برای به پایین کشیدن حریفش، شانه‌های او را گاز بگیرد در ذهن نداریم. این‌که سوارس برای انجام چنین کاری چه فکری می‌کند مشخص نیست، اما این‌که پس از آن خودش را خیلی سریع روی زمین می‌اندازد یعنی امیدوار است تا همه این را باور کنند که او در واکنش به رفتار کیلینی چنین حرکتی انجام داده است، اما با وجود این کیلینی واکنشی نشان نداد و سوارس که شوکه شده بود، فقط صحنه‌ای را تماشا کرد که مدافع ایتالیا پیراهن خود را کنار زده بود تا به داور نشان دهد که چه اتفاقی رخ داده است.

پیش از بازی لقبی که داور مسابقه در کشورش مکزیک دارد، مورد توجه بود و خیلی‌ها نام او را به شوخی به همان لقب صدا می‌زدند یعنی چیکی دراکولا اما حتی جای دندان‌های سوارس هم نتوانست آقای مارکو رودریگز را تحت تاثیر قرار دهد، سوارس یک‌بار دیگر در زمین فوتبال بازیکنی را گاز گرفت. این اولین و دومین مرتبه‌ای نیست که او این کار را انجام می‌دهد. آوریل 2013 را به یاد داریم که در بازی مقابل چلسی در ورزشگاه آنفیلد چگونه همین کار را با برانیسلاو ایوانوویچ انجام داد تا ده جلسه از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس با محرومیت روبه‌رو شود. هلندی‌ها کمی نسبت به او با لطف بیشتری برخورده کرده و منعطف‌تر بودند؛ چراکه سال 2010 وقتی کمر اوتمان باکال را در زمان حضورش در آیندهوون گاز گرفت، فقط هفت جلسه محرومیت را تحمل کرد، جالب اینجاست که او درباره هر دو رفتار قبلی‌اش از خود دفاع کرد و این رفتارها را دور از ذهن ندانست. سوارس در مصاحبه‌ای که حدود یک ماه پیش با اسپورت ایلوشتریتد انجام داد، خودش را از هر خطایی مبرا کرد و گفت: «این رفتار به دلیل سرخوردگی است که شما ممکن است در گرمای یک بازی به آن دچار شوید. شما در کسری از ثانیه واکنش نشان می‌دهید. خیلی چیزها ممکن است ابتدا آنقدر بزرگ به چشم نیاید، چراکه شما از روی آگاهی آن را انجام نمی‌دهید یا به عواقبش فکر نمی‌کنید.»

ایتالیا در ناتال در گرمای 33 درجه سانتی‌گراد و رطوبت 91 درصد، برای مهار سوارس عملکرد خوبی از خود نشان داد و فقط دو موقعیت برای این بازیکن ایجاد شد که هر دوی آنها را لوئیجی بوفون با واکنش مناسبی دفع کرد، اما این شرایط برای خونسرد بودن سوارس مناسب نیست و او را به طور ناآگاهانه‌ای به سوی انجام یک خطای سخت یا ایجاد یک جنجال پیش می‌برد. اگر فیفا بخواهد او را با محرومیتی روبه‌رو کند و به دو رفتار مشابهی که پیشتر از وی سر زده بود، نگاهی داشته باشد این جام جهانی می‌تواند برای سوارس تمام شده باشد. حتی عده‌ای شش ماه محرومیت و برخی دیگر از توان فیفا و قوانینش برای محرومیت دو ساله وی خبر می‌دهند. پس از پایان بازی این ادعا وجود داشت که حتی فیفا ممکن است تصمیمی سخت‌تر از آن چیزی که انتظار می‌رود، بگیرد.

سوارس مسابقات را به کام خود تلخ کرد. او همواره استعدادش را در پس همین جنجال‌ها جای گذاشته است. او در این جام‌جهانی می‌توانست یک فصل افتخارآمیز را برای فوتبال اروگوئه بنویسد، اما حالا ما مجبور هستیم یک داستان ناامیدکننده دیگر از این بازیکن دردسرساز را بنویسیم. بازیکنی که یکی از ناب‌ترین استعدادهای جهان است، اما هر از گاهی کارهایی می‌کند که با لقب‌هایی مثل آدمخوار یا دراکولا از او یاد شود تا همه به یاد بیاورند که او یک جنبه شخصیتی منفی هم دارد که خود را در دندان‌هایش نشان می‌دهد.

همه جنجال‌های آقای سوارس

فوریه 2007: او اولین بازی ملی‌اش را در این تاریخ مقابل کلمبیا انجام داد، اما در آخرین دقیقه بازی به علت اعتراض دومین کارت زرد را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد.

نوامبر 2007: او از تیم ناسیونال اروگوئه به آژاکس پیوست، اما زمان زیادی نگذشته بود که به علت دعوا با هم‌تیمی‌اش آلبرت لوکه در رختکن، با محرومیت مواجه شد.

جولای 2010: در جریان جام‌جهانی 2010 و در آخرین دقیقه از بازی مرحله یک‌چهارم نهایی میان اروگوئه و غنا، سوارس ضربه سر دومینیک آدیاه را روی خط دروازه با دست گرفت تا مانع گلزنی غنا شود. داور او را اخراج کرد و یک پنالتی برای غنا اعلام کرد. جیان این پنالتی را از دست داد تا تصاویر تلویزیونی شادی او را در کنار زمین نشان دهند. پس از آن بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و اروگوئه با پیروزی در پنالتی‌ها به نیمه‌نهایی رسید.

نوامبر2010: او برای این‌که کمر اوتمان باکال را در جریان یکی از بازی‌های آیندهوون در لیگ هلند گاز گرفته بود، با هفت جلسه محرومیت روبه‌رو شد.

ژانویه 2011: سوارس ژانویه 2011 پیراهن لیورپول را بر تن کرد. در اولین روزهای حضورش در دربی مرسی ساید حاضر شد. در آن بازی او با تکلی از سوی جک رادول مواجه شد که بر اثر تماس کوچکی که میان دو بازیکن به وجود آمد، او به شکلی خودش را به زمین انداخت تا داور را مجاب کند رادول اخراج شود.

اکتبر 2011: در جریان بازی مقابل منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس، او با صحبت‌های نژادپرستانه‌اش باعث آزار پاتریس اورا شد و پس از آن او با هشت جلسه محرومیت و جریمه‌ 40 هزار پوندی روبه‌رو شد.

دسامبر 2011: در این تاریخ او به هواداران فولام حمله کرد. سوارس که به دلیل رفتار نژادپرستانه‌اش محروم شده و آن را بتازگی تمام کرده بود گویا بخوبی جریمه نشده بود و پس از این رفتار یک جلسه دیگر محرومیت برایش در نظر گرفته شد.

فوریه 2012: یونایتد و لیورپول بار دیگر یکدیگر را در اولدترافورد ملاقات کردند، اما پیش از شروع بازی سوارس با یک رفتار جنجالی دیگر با اورا دست نداد . وی در حالی که اورا دست خود را دراز کرده بود از این کار امتناع کرد.

اکتبر 2012: او با پرت کردن خودش مقابل دیوید مویس، سرمربی تیم اورتون، این‌گونه پس از گلزنی مقابل این تیم جشن گرفت، چراکه پیش از بازی مویس عنوان کرده بود که فقط یک غواص مانند سوارس می‌تواند طرفدار فوتبال انگلیس باشد.

ژانویه 2013: او در بازی مقابل مانسفیل در دور سوم جام اتحادیه انگلیس با دست توپ را وارد دروازه حریف کرد.

آوریل 2013: او در بازی مقابل چلسی بازوی ایوانوویچ را گاز گرفت، اما از آنجایی که داور این صحنه را ندید از تنبیه او فرار کرد تا در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف شده گل تساوی لیورپول را به ثمر برساند. او روز بعد از بازی از سوی باشگاه و اتحادیه فوتبال انگلیس جریمه شد. سوارس به دلیل این حرکت خود ده جلسه محرومیت را به جان خرید.

ژوئن2014: این صحنه را که سوارس دندان‌های خود را روی شانه جورجیو کیلینی قرار داده و او را گاز می‌گیرد، تلویزیون بخوبی نشان داد، اما این‌بار هم او خوش‌شانس بود که باز هم داور او را ندید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها