به جدول نگاه نکنید. حق آنها نشستن در قعر جدول گروه نیست. زیرا اگر بداقبالی در دو بازی اخیرشان مقابل آرژانتین و نیجریه گریبانشان را نمی‌گرفت هنوز هم در تورنمنت باقی می‌ماندند. تیمی که در قیاس با دیگر تیم‌های گروه فوتبال را بسیار مدرن و پیشرو بازی می‌کند. با نگاهی بر چیدمان بوسنی در دیدارهایی که هر دو با شکست آنها خاتمه یافت درمی‌یابیم که سوسیچ عمده ناکامی تیمش، شاید، نبود انتخاب یک ترکیب پایه ثابت در این رقابت‌ها بود. در دیدار نخست مقابل آرژانتین آنها با داشتن ٨٥ درصد در دقت پاس‌ها تنها پنج درصد از این حیث با رقیب نامدارشان فاصله داشتند.
کد خبر: ۶۸۸۱۳۹

گرچه رقابت با آرژانتین کم‌توان امسال و نیجریه تقریبا خوش‌اقبال نمی‌تواند معیار مناسبی برای سنجش توان واقعی بالکانی‌ها باشد، اما مشاهده عملکرد فنی آنها نشان می‌دهد که در بازی امشب در مقابل رقیبی قرار خواهیم گرفت که گرچه بی‌انگیزه است، اما در شرایط آرمانی‌اش بهترین فوتبال ممکن را ارائه می‌دهد. مجموعه‌ای که با سیستم پایه ١-٣-٢-٤ بازی می‌کند و علاقه فراوانی به ایجاد یک مربع فشرده در یک‌سوم دفاعی حریف دارد. یعنی جایی که میرالم پیانیچ ژنرال بی‌رقیب تیم در مرکز میدان است و کمی جلوتر از او میشیموویچ شماره ١٠ با تجربه تیم حضور دارد و در چپ لولیچ و در راست هایروویچ حمایتشان می‌کنند. البته این چیدمان، ترکیب اصلی تیم مقابل آرژانتین بود که با وجود نمایش خوب تیم، در بازی بعدی مقابل نیجریه دستخوش تغییرات زیادی شد.

به این ترتیب که بال چپ تیم سناد لولیج که در لاتسیو یک ستاره محسوب می‌شود جایی رفت که در دو سال اخیر به هیچ وجه در تیم باشگاهی‌اش در آن منطقه بازی نکرده بود. البته سوسیچ تاوان این تصمیم اشتباه را داد و تک‌گل مایوس‌کننده نیجریه دقیقا روی اشتباه فردی لولیچ در سمت چپ به ثمر رسید. گذشته از این سرمربی بوسنی با کم کردن پیانیچ در خط میانی و انتقال او به عنوان هافبک هجومی پشت‌سر ژکو،یک هافبک دفاعی (مدونیانین) به تیمش افزود تا ضعف وحشتناک تیم در مرکز خط دفاعی کاهش یابد. جایی که اسپاهیچ و سونیچ بسیار ضعیف هستند. گرچه این تصمیم در روند حرکتی تیم موثر بود، اما در نتیجه‌گیری به کمک تیم نیامد.

علاقه زیاد این تیم در بازی فشرده در یک‌سوم دفاعی حریف موجب می‌شود تا این تیم با پاس‌های کوتاه تمرکز مدافعان حریف را در محوطه جریمه خود بر هم بزند و تا در موقعیتی مناسب پلی میکر برجسته تیم یعنی پیانیچ، ژکو را در شرایط ایده‌آل گلزنی قرار دهد. پلن دوم تیم می‌تواند ارسال پاس‌های بلند از کناره‌ها برای بهره بردن از قدرت سر زنی بالای ادین ژکو باشد که در سرزنی یکی از برترین‌هاست. البته پاشنه آشیل تیم حقیقتا دفاع تیمی و فردی بسیار ضعیف است که می‌تواند امید ما را برای گلزنی افزایش دهد. تیمی چون بوسنی که با کمترین فشار ممکن در برابر ما خواهد ایستاد گرچه بی‌انگیزگی‌اش می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد ولی تیمی که اولین تورنمنت مهمش را تجربه می‌کند نمی‌خواهد بدون امتیاز جام را ترک کند. تیمی که حقیقتا از بعد فنی و فوتبال پیشرو، لایق صعود به دور بعدی بازی‌ها بود.

سهیل نوری پناه / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها