وینگو بگوویچ سرمربی فصل گذشته مس رفسنجان با مسئولان باشگاه مس کرمان به توافق رسید و فصل آینده سرمربی نارنجی‌پوشان کرمانی خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۷۷۴۲

این مربی کروات که سابقه حضور در تیم‌های مطرحی چون پرسپولیس، فولاد خوزستان و پاس همدان را دارد، فصل گذشته با تیم مس رفسنجان در رقابت‌های لیگ دسته‌ اول باشگاه‌های کشور به مقام پنجم دست یافت. با انتخاب بگـــــوویچ از سوی باشگاه مس کرمان، شنیدن نام مربیانی چون نادر دست‌نشان و اکبر میثاقیان که پیش از این برای هدایت نارنجی‌پوشان شنیده می‌شد، منتفی شد. / سایت باشگاه

نقل و انتقالات

مصطفی شجاعی، مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال مس کرمان با عقد قراردادی یکساله به تیم ذوب‌آهن پیوست. شجاعی پیش از این عنوان آقای گلی رقابت‌های لیگ یک کشور را به دست آورده است.

محمد غلامین، مهاجم پیشین تیم فوتبال ملوان پس از توافق با مسئولان این باشگاه قرارداد دو ساله منعقد کرد. ملوان پیش از این بازیکنانی چون ابوالحسن جعفری، حسین حسینی و کنعانی را به خدمت گرفته بود.

روح‌الله سیف‌اللهی، هافبک فصل گذشته داماش گیلان بعد از دریافت رضایت‌نامه از باشگاه سابقش، به جمع شاگردان عبدالله ویسی اضافه شد. او که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد نهمین خرید این فصل استقلال خوزستان است. پیش از این بازیکن، رضا کاردوست از داماش، مجید حیدری از صبای قم، میثم دورقی و صادق صادقی از نفت مسجد سلیمان، یزدان عباسیان از گهر دورود، میثم مجیدی از آلومینیوم هرمزگان، میلاد ربانی فرد از استقلال اهواز و ایمان باصفا از استقلال تهران به این تیم پیوسته بودند.

عبدی و معینی حکم گرفتند

علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در احکامی، رئیس آکادمی و مدیر تیم‌های پایه باشگاه پرسپولیس را منصوب کرد. براین اساس فریدون معینی و حسین عبدی پیشکسوتان فوتبال پرسپولیس به ترتیب به سمت‌های رئیس آکادمی باشگاه و مدیر تیم‌های پایه پرسپولیس منصوب شدند. / سایت پرسپولیس

تاکید بر بررسی چالش‌های ورزش بانوان

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این‌که باید چالش‌های ورزش بانوان به طور جدی بررسی شود، گفت: نگاه به این مشکلات باید چندجانبه باشد، چراکه مشکلات این بخش زنجیره‌ای است.

محمود گودرزی که در کارگروه ورزش زنان حضور پیدا کرده بود در این جلسه نگاه به چالش‌های پیش روی ورزش زنان را نگاهی چند بعدی توصیف کرد و گفت: باید در این حوزه هدفگذاری واقع بینانه داشته باشیم و با تحلیل وضع موجود برای تصدی پست‌های متعلق به زنان در راس فدراسیون‌های ورزشی تلاش کنیم. باید دید زنان در چه ورزش‌هایی می‌توانند نقش داشته باشند و برای این کار باید گام به گام و با برنامه ریزی واقع‌بینانه حرکت کنید.

در این نشست اعضای کارگروه مهم‌ترین چالش پیش روی ورزش زنان را اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی عنوان کردند.

گودرزی در همین زمینه اظهارداشت: نگاه حاکم نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا همراه با رویکردی مردانه است که این اصلاح نگرش باید با همکاری خود زنان و رسانه‌ها و... حاصل شود. ما هم در صددیم این نگاه در وزارت ورزش و جوانان تا حدودی تعدیل شود./وزارت ورزش

حضور قطعی 9 دونده در اینچئون

رئیس فدراسیون دوومیدانی با تشریح آخرین شرایط ملی‌پوشان پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی از قطعی شدن حضور 9 دوومیدانی‌کار در اینچئون خبر داد.

افشین داوری گفت: احسان حدادی، برادران صمیمی، لیلا رجبی، مریم طوسی، سپیده توکلی، کیوان قنبرزاده، کاوه موسوی، حسن تفتیان و محمدحسین ابارقی ملی‌پوشانی هستند که به این بازی‌ها اعزام خواهند شد، اما ورزشکارانی چون هادی سپهرزاد، محمد ارزنده، رضا قاسمی، امین نیک‌فر، سجاد مرادی، میلاد دریساوی و محسن ربانی هم برای کسب رکورد ورودی بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنند و ما پیگیر هستیم تا آنها هم به این رقابت‌ها برسند.

داوری درباره حضور امین نیک‌فر، پرتابگر المپیکی وزنه ایران در تهران نیز گفت: ما چندی پیش با او و پدرش صحبتی داشتیم و عنوان کردیم اگر نیک‌فر به ایران بیاید و بازی‌های آسیایی در خدمت تیم ملی باشد از او حمایت خواهیم کرد و این ملی‌پوش را به مسابقات برون‌مرزی نیز اعزام می‌کنیم. / ایسنا

2 وزنه‌بردار نوجوان در اردو

دو وزنه‌بردار نوجوان با حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان، تمرینات خود را برای حضور در المپیک نانجینگ چین آغاز کردند.

سعید رضازاده در دسته 94+ کیلوگرم و رضا بیرانوند در دسته 85 کیلوگرم، نفراتی هستند که در فاصله 50 روز تا بازی‌های المپیک نوجوانان نانجینگ، به اردو دعوت شدند. سعید رضازاده در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا با ثبت رکورد مجموع 323 کیلوگرم نایب‌قهرمان دسته 94+کیلوگرم شد.

رضا بیرانوند نیز در 85 کیلوگرم با رکورد مجموع 313کیلوگرم عنوان قهرمانی را به دست آورد. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها