حاشیه خبر

ماهی و گربه و یوزپلنگ

نمایش مقتدرانه و چشم‌نواز ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل تیم پرستاره آرژانتین در جام‌ جهانی، ترکیبی از مقاومت، هنر، خلاقیت، جسارت و رشادت بود. جمله تاثیرگذار سیدجلال حسینی، یکی از مدافعان پرتلاش ما که پس از بازی ایران و آرژانتین گفته بود: ما با قلبمان بازی کردیم، حرف گزاف و دور از منطقی نبود.
کد خبر: ۶۸۷۳۲۴

تک‌تک بازیکنان تیم ملی فوتبال با هدایت و مدیریت فنی و دقیق مربی بزرگ، محبوب و پرآوازه‌ای چون کارلوس کرش بخوبی وظایف محوله را در زمین بازی انجام دادند و اگر نبود اشتباه نابخشودنی داور صربستانی چه بسا تیم ما می‌توانست یکی از شگفتی‌های جام بیستم را رقم بزند و نمایندگان دیار سرخپوستان را دود کند و به هوا بفرستد.

در شبی که یوزپلنگ‌های ایرانی با نمایشی تحسین‌برانگیز موجبات شادی ملت را فراهم کردند، شهرام مکری، فیلمساز جوان کشورمان نیز در جشنواره فیلم «بِلد» کشور اسلوونی گل کاشت و بخاطر ساخت اثر جسورانه و نوآورانه «ماهی و گربه» جوایز ویژه هیات داوران و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این رویداد سینمایی را از آن خود کرد.

مکری که ماهی و گربه‌اش در بخش رقابتی این جشنواره با هفت فیلم سینمایی دیگر رقابت می‌کرد، جایزه‌اش را به تیم ملی فوتبال ایران تقدیم کرد و گفت: شجاعت واقعی را امشب فوتبالیست‌های ایرانی داشتند.

اهدای این جایزه از سوی هنرمندی که در آثارش هنر و تجربه را با خلاقیتی مثال‌زدنی ترکیب می‌کند، به تیمی که در این دوره از جام‌ جهانی فوتبال بازی‌هایی سرشار از جسارت، هوشمندی، آگاهی و خلاقیت را به معرض نمایش گذاشته، بی‌مناسبت و بی‌ارتباط نیست و نشان از چشمه جوشان ظرفیت و استعداد میان جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها