وزارت خارجه آمریکا از دعوت ایت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق برای تشکیل دولت در سریع ترین زمان ممکن استقبال کرد.
کد خبر: ۶۸۶۵۹۲
واشنگتن موضع آیت الله سیستانی را ستود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری المستقله عراق، جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به پیامهای آشکار و پنهان آمریکا به مقام های عراقی در این زمینه گفت: اکنون زمان مناسبی برای وحدت در برابر خطر مشترکی است که (عراقی ها) با آن (تروریسم) مواجهند."

وی افزود: «کشورم از دعوت آقای سیستانی برای وحدت و یکپارچگی بین همه گروه ها حمایت می کند.»

آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلای معلا که از زبان نماینده وی قرائت شد، از پارلمان جدید این کشور خواست بدون فوت وقت کار خود را برای تشکیل دولت جدید شروع کند؛ اظهاری که از نظر تحلیلگران به معنای لزوم تغییرات ساختاری در دولت آینده بر مبنای وحدت بخشی بین گروه ها بود.

در خطبه جمعه که شیخ عبد المهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی آن را ایراد کرد، این مرجع شیعی از پارلمان جدید خواست بلافاصله و پس از تایید نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال، برای تشکیل دولت جدید آغاز به کار کند.

دولت آمریکا پیشتر ارائه کمک های نظامی به عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را مشروط به توافق دولت با سایر گروه های عراقی کرده بود.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در این زمینه، اعطای تضمین های سیاسی برای دخالت نظامی در عراق علیه داعش را مشروط خوانده و گفته است که این دخالت نظامی در سایه عدم توافق بین گروه های عراقی (برای تشکیل دولت) نمی تواند ثباتی به ارمغان آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها