از یک امتیاز کسب شده در برابر نیجریه خوشحالیم، چون این تصور را نداشتیم که می‌توانیم بر این تیم فائق آییم. شاید اگر غیر از این بود کارلوس کرش ترکیب تیمش را به گونه دیگری در زمین آرایش می‌داد و صرف دفاع را مورد توجه قرار نمی‌داد.
کد خبر: ۶۸۵۴۶۴

اما هیچ فکر کرده‌اید اگر تیم ایران به جای بازی بسته، باز بازی می‌کرد چه اتفاقی در زمین می‌افتاد؟ پرونده مسابقه با نیجریه بسته شده و حالا راحت‌تر می‌توان نسبت به نتیجه به دست آمده اظهار نظر کرد. شاید اگر تا دیروز تیم ایران چندان برای حریفان شناخته شده نبود، حالا سرمربیان آرژانتین و بوسنی بهتر می‌توانند به ارزیابی تیم ایران پرداخته و تیمشان را با چشمانی باز راهی کارزار با تیم کشورمان کنند. همان‌گونه که البته کرش نیز در مسابقه با آرژانتین و بوسنی همین کار را کرده و تاکید دارد برای مقابله با آرژانتین برنامه خاص خود را دارد.

نکته‌ای که در اینجا وجود دارد و باید به آن توجه شود، این است که آرژانتین تیم ملی نیجریه نیست که تیم ملی بخواهد به صرف دوندگی بی‌امان بازیکنانش و دفاع از نزدیک‌ترین نقطه به زمین حریف، در روند بازی‌سازی و حرکت رو به جلوی بازیکنان نیجریه اخلال ایجاد کند. بی شک آرژانتین تیمی است که تمام عوامل اعم از سرعت، قدرت، تکنیک و دوندگی بازیکنانش را یکجا با هم دارد و بر خلاف نیجریه بازی زمینی را در دستور کار دارد. ضمن آن‌که نباید فراموش کنیم آرژانتینی‌ها در کنار خود مسی را دارند که هر لحظه اراده کند، می‌تواند دودمان هر دفاعی را بر باد دهد. هر چند که بخواهیم پیش خود بگوییم مسی از روزهای اوجش فاصله دارد، اما به هر حال شم گلزنی، بازی‌سازی و قدرت دریبلینگ او، نکته‌ای نیست که خواسته شود نادیده گرفته شود. برای همین نیز تاکید داریم کرش نمی‌تواند با همان سیستم و تاکتیکی که مقابل نیجریه قدرتی آرایش یافت، برابر آرژانتین نیز به زمین برود.

بدیهی است تیم ملی اگر قدرت و نفس بازیکنانش اجازه دهد که حتما همین‌طور است، می‌تواند با دفاع منطقه‌ای در برابر ستاره‌های آرژانتین و از جمله لیونل مسی، از توانایی‌های فنی و تکنیکی بازیکنانی چون اشگان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد، مسعود شجاعی، جواد نکونام و حتی آندو تیموریان بخوبی استفاده کند. بویژه آن‌که اگر همه چیز را فدای دفاع تیمی نکنیم، می‌توانیم از قدرت حمل توپ این بازیکنان و بویژه شوت‌های از راه دورشان نهایت استفاده را ببریم. در بازی با نیجریه و با وجود این‌که گفته می‌شد کرش روی قد کوتاه دروازه بان حریف متمرکز شده و در این زمینه دستوراتی را به بازیکنان داده است، اما جدا از ضربه سر قوچان‌نژاد روی ضربه کرنر، در طول بازی نه دروازه نیجریه تهدید شد، نه تیم ما تا هر دو سنگربان روز راحتی را پشت سر بگذارند.

به هر صورت و در شرایطی که تیم ملی تا اینجا در خط دفاعی با صلابت ظاهر شده، اعتقاد داریم که کرش نباید با نسخه نیجریه، به مسابقه با آرژانتین اندیشه کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها