من و همسرم سال‌هاست با هم زندگی می‌کنیم و دو فرزند داریم. زندگی‌مان به لطف خدا بد نیست، اما چند وقتی است که احساس می‌کنم دچار یکنواختی شده‌ایم، از همان ابتدا زندگی‌مان چندان عاشقانه نبود، اما مشکل خاصی هم نداشتیم.
کد خبر: ۶۸۴۵۹۶

همسرم مرد خوبی است، اما عادت به بیان احساساتش ندارد. او فکر می‌کند همین که شوهر من است و احتیاجات مرا بر آورده می‌کند، باید بفهمم که دوستم دارد. اوایل که فرزند نداشتیم و مشغله کمتری در زندگی‌مان بود، بیشتر به من توجه می‌کرد، اما این روزها وضع خیلی فرق کرده است. اگر با هم حرفی هم می‌زنیم درباره بچه‌هاست. حرف‌های معمولی و زندگی معمولی. من از این وضع خسته شده​ام ودلم احساسات عاشقانه می‌خواهد.

پاسخ مشاور: داشتن یک زندگی عاشقانه برای خیلی از افرادی که تشکیل خانواده می‌دهند، یک نیاز اساسی است. خانم‌ها بیشتر به این نیاز اعتراف می‌کنند، اما مردها ممکن است در ظاهر بیان نکنند ولی در واقع داشتن خانه‌ای گرم و احساسات زیبا برای هر دوی آنها مهم است.

نمی‌خواهم تقصیر را به گردن فرهنگ و نوع تربیت بیندازم، اما واقعیت این است که پسر بچه‌های ما از کودکی می‌آموزند ​ باید احساسات خود را کنترل کنند. احساساتی که گاهی کنترل بیش از حد آن مانع​ برقراری ارتباط مناسب با دیگران می‌شود. برای آن که زندگی شما حال و هوایش تغییر کند، به‌جای آن که انتظار بکشید کسی از آسمان بیاید و کلاس آموزش روابط همسران در خانه‌تان بگذارد، خودتان دست به کار شوید. اول از همه کمی اطلاعات خود را از همسرتان و روحیات او و کلا خصوصیات مردانه بالا ببرید. نمی‌شود در قدم اول توقع داشته باشید همسرتان هم با شما همراه شود، اما اگر درست عمل کنید تغییر رفتار را در او می‌بینید. فراموش نکنید برای آن که دلسرد یا در ابتدای راه بی‌انگیزه نشوید، باید رویاپردازی را کنار بگذارید و از روی فیلم‌ها یا روابط زن و شوهر‌های فامیل به دنبال به دست آوردن یک رابطه مشابه نباشید. شما و همسرتان باید به فصل مشترک در روابط خودتان برسید، فصلی که هر دوی شما را راضی کند.

اول از ظاهر خودتان شروع کنید. منظورم رسیدگی به زیبایی وقتی قرار است از منزل بیرون بروید نیست. زمانی که همسرتان را می‌بینید با نوع آرایش ظاهری و توجه به ظاهرتان به او بفهمانید رضایت او برایتان مهم است.

با توجه به این که اشاره کردید همسرتان مرد خوبی است و نکته منفی حادی ندارد، پس کارتان نباید خیلی سخت باشد. بهتر است علاوه بر ظاهر، رفتارتان هم کمی تغییر کند، ابراز علاقه و روش آن چیزی است که آموخته می‌شود. با بیان احساسات خود​ به او بیاموزید؛ البته این کار را صادقانه و از صمیم قلب انجام دهید. ابراز علاقه، رسیدگی به ظاهر و عکس‌العمل مناسب زمانی که همسرتان به شما محبتش را ابراز می‌کند می‌تواند کمک کند تا فضای خانه‌تان تغییر کند.

عشق یک جاده است که باید مدام در آن در حال حرکت بود تا بماند و زندگی را زیباتر کند.

نداداوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها