گزیده عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح شنبه

کمی توجه بیشتر به تحولات منطقه

گزیده عناوین روزنامه های صبح دوشنبه

اتهام به روحانی در صحن علنی

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون؛ «دولت با فیلترینگ مخالف است»،«قتل عام فجیع صدها عراقی توسط داعش»،«افزایش عرضه ارز در بازار»،«ژاپنی ها سرعت اینترنت را هزار برابرکردند»،«قیمت بلیت هواپیما شناور شد»،«نقد روحانی به اداره پایتخت»،«گسل، تهران را در موقعیت خطرناکی قرار داده است»،«قطع انگشتان جوهری افغان ها» و «اتهام به روحانی در صحن علنی» را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۸۴۵۵۴
اتهام به روحانی در صحن علنی

آرمان:اتهام به روحانی در صحن علنی

بازار اتهام‌زنی گرم است اما این بازار در این برهه به اندازه‌ای گرم شده که دیگر باید از واژه داغ برای آن استفاده کرد و بیان داشت که بازار اتهام‌زنی داغ شده است. اعضای دولت بارها به هر بهانه یا از استقبالشان از نقد سخن گفته‌اند اما در کنار آن این موضوع را هم مطرح کرده‌اند که باید میان نقد و تخریب تفاوت قائل شد. موضوع دیگر هم پاسخ‌های محترمانه‌ای است که تندروهایی منتقد از رئیس‌جمهور و اعضای دولت دریافت می‌کنند چنانکه روز شنبه دکتر حسن روحانی در نشست خبری خود گفت که «رای دادن اکثریت مردم در پای صندوق رأی به راه تدبیر و امید و اعتدال و عقلانیت، بدان معنا بود که این شعار را باور کرده و این راه را پذیرفته‌اند و معتقدند در شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان، تنها میانه‌روی، اعتدال و فاصله گرفتن از افراطی‌گری و خشونت می‌تواند مسیر را برای توسعه کشور، رفاه مردم، بهبود معیشت مردم و عزت بیشتر ملت بزرگ ایران تامین و تضمین کند.» این سخن رئیس‌جمهور به معنای فرمان پایان تخریب دولت بود اما متاسفانه برخی گویا گوش شنوایی ندارند. دیروز یکی از منتقدان که با توجه به اظهاراتش باید او را مخالف دولت نامید نطقی در مجلس داشت و در لوای آن اتهاماتی را متوجه دولت و حامیانش کرد که قابل تامل است. او در بخشی از اظهاراتش عنوان داشت که در زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد اما پیش از پاسخ به این سوال از سوی میانه‌روها و اعتدال‌طلبان لازم است از ابتدا آغاز کرد و از این نماینده عضو جبهه پایداری سوال کرد که 8 سال در زیر لحاف حامیان دولت قبل چه می‌گذشته است که هر روز یک موضوع آن افشا می‌شود؟ او به راحتی اتهاماتی را هم نثار رئیس‌جمهور کرد البته بدون هیچ ترس و واهمه‌ای!

اتهام به رئیس‌جمهور

دیروز نماینده مشهد در مجلس با مورد خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور مدعی شد که «رئیس‌جمهور در رساله دکترای خود اطلاعات مهمی در حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده است» گفت: آقای رئیس‌جمهور می‌گوید اعتدال یک بینش و روش است آیا بنا ندارید براساس رساله دکترای خود در دانشگاه گلاسکو انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی ارائه دادید و اطلاعات مهمی در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید با شعار اعتدال، فرقه‌گرایی جدیدی را پایه‌گذاری کنید و یک‌بار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد؟ او به این میزان اتهام‌زنی هم قانع نشد و ادامه داد: فتنه یک طرح براندازی بود، یک اختلاف شخصی نبود که رئیس‌جمهور می‌خواهد آن را پاک کند و انتصابات دولت خود را که عمدتا از اصحاب آن هستند توجیه کند. جای تعجب است که اسم این اقدامات را اعتدال می‌گذارند. افراطیون را به مسند قدرت برمی‌گردانند و طلبکار ملت هم هستند!

ناراحتی عضو پایداری از دعوت به پایان مناقشه

کریمی قدوسی دیروز با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور برای داشتن نگاه به آینده در نشست خبری اخیر تصریح کرد: «آقای رئیس‌جمهور می‌گوید
«به پشت سر خود نگاه نکنید؛ عده‌ای کارشان این است که به پشت سر نگاه کنند» و من به شما می‌گویم چرا آقای روحانی برخورد دوگانه؟ چرا خودتان دائما به دولت پشت سر نگاه می‌کنید و عدم تحرک و ریسک‌پذیری در تصمیماتی که لازمه هر دولت است را با سیاه‌نمایی گذشته به فراموشی می‌سپاریم در حالی که تاریخ یعنی عبرت و نگاهی به پشت سر و دستگیری از گذشته برای آینده؟ پس چرا رئیس‌جمهور می‌خواهد عدم تحرک خود و دولت خود را که نتوانسته تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کند توجیه کند و به پای نهادهای عمومی می‌گذارد و چرا تهدید می‌کنند که در آینده حرف‌هایی می‌زنند؟» جالب است که کریمی قدوسی در زمانی که احمدی‌نژاد بارها گفت لیستی در جیبم است که در آینده افشا می‌کنم یا می‌گفت حرف‌های زیادی دارم که اکنون نمی‌گویم، سکوت کرده بود و اکنون برآشفته است؟ و جالب‌تر اینکه خود پیش‌بینی می‌کند منظور دکتر روحانی چیست و می‌گوید: از صحبت‌های رئیس‌جمهور بر می‌آید که در آینده نزدیک می‌خواهد به نهادهای مقدس حماسه‌ساز و مدافعان راستین این ملت حمله کند و همان کارهایی را که آقای هاشمی و خاتمی نتوانستند انجام دهند ایشان می‌خواهند انجام می‌دهند، اما من به ایشان متذکر می‌شوم که اگر این اتفاق بیفتد رئیس‌جمهور یکسره تمام مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

نگران‌ از بودجه مطبوعات حامی دولت!

این عضو جبهه پایداری ناراحت است که منتقدان دولت دلواپس خوانده شوند، چون می‌گوید: «عصبانی شدن و پرداختن به حاشیه‌ها و ادبیاتی فاقد ارزش‌های فرهنگی مانند افراطی‌ها‌، دلواپس‌ها، بیسوادها، اقلیت‌ها به پشت سر نگاه‌کن‌ها و زمین خورده‌ها آیا از سر انصاف است؟» وی با انتقاد از بودجه رسانه‌های دولتی و همراه دولت گفت: بودجه‌های رسانه‌های دولتی و همراه دولت را که جمع می‌کنیم بالغ بر صدها میلیارد تومان است و بودجه رسانه‌های حامی شما هم بالغ بر صدها هزار میلیارد تومان و این بماند و اضافه شود به حمایت رسانه‌های خارجی و کجای این رویه مظلوم نمایی دارد و چند رسانه و روزنامه منتقد خود را تخریب می‌کنیم و آیا آنها را تهدید و به دادگاه می‌کشانید. وی افزود: برخورد دوگانه رئیس‌جمهور اینجا نمود می‌کند که در دیدار با پرسنل وزارت اطلاعات می‌گوید در یک کشور یک پرچم و یک رهبر است و اما متاسفانه در عمل ژست اپوزیسیون می‌گیرند، اما ملت عزیز می‌دانند که اگر در اداره کشور در مواضعی و مقاطعی مشکل وجود دارد ریشه در ولایت‌گریزی برخی مقامات و خواص دارد. کریمی قدوسی در پایان از رئیس‌جمهور خواست به موضع خود عمل کند و گفت: آقای رئیس‌جمهور علیکم بالمتون لا بلحواشی و دولت در دولت حاشیه‌سازی نکند و در مجلس و خارج از مجلس کسی قصد حاشیه‌سازی ندارد و اگر موضعی هست که رئیس‌جمهور را عصبانی می‌کند جنبه دفاع دارد و شعار ملت خطاب به شما این است کار کنید، کار کنید، کار کنید؛ اشتغال، اشتغال، اشتغال؛ مهار تورم، تورم، تورم؛ فرهنگ دینی، فرهنگ دینی، فرهنگ دینی؛ فرهنگ انقلابی، فرهنگ انقلابی، فرهنگ انقلابی؛ عزت و مقابله با ذلت، حکمت و مقابله با بی‌خردی، مصلحت و مقابله با وادادگی، غرور ملی، غیرت ملی، باورهای اسلامی والسلام.

آرمان

-فائزه هاشمی:ماندن مدیران احمدی نژاد در دولت اعتدال نیست
-وزیر ارتباطات :دولت با فیلترینگ مخالف است
-امروز نگارش توافقنامه آغاز می شود
-اتهام به روحانی در صحن علنی

خراسان

-مجوز روحانی برای واگذاری ساختمان نفتی به نهاد ریاست جمهوری
-برنامه‌های دولت برای خروج از رکود و رونق تولید
-قتل عام فجیع صدها عراقی توسط داعش
-خریداران واقعی خودرو بازیچه دلالی

کیهان

-رییس کمیسیون مالی سنای فرانسه: فرانسه بازنده بزرگ تحریم ها علیه ایران است
-دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی بای مدعی باشد نه بی طرف
-ضربات سنگین به داعش تروریست ها پا به فرار گذاشتند
-خرده فرمایشات افراطیون به رییس جمهور و دولت

جمهوری اسلامی

-تعهد 120 میلیارد تومانی خیرین برای تکمیل مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران
-برنامه های دولت و بانک مرکزی برای خروج بدون تورم از شرایط رکودی
-ارتش عراق وارد شهر کرکوک شد

آفرینش

-رییس مجلس:بسیاری از نخبگان به دلیل کمبود شغل و امکانات مجبور به مهاجرت می شوند
-یونسی:کشور بدون رقابت سیاسی یعنی حرکت به سمت نابودی
-زمان اعلام نتایج آزمون ارشد علوم پزشکی
-افزایش عرضه ارز در بازار

ایران

-ایجاد قرارگاههای ویژه مبارزه با سرقت در 14 استان
-ایران و گروه 5+1 آماده تدوین توافقنامه نهایی
-ژاپنی ها سرعت اینترنت را هزار برابرکردند
-نطق های آتشین بیرون از مجلس نوشته می شوند

جام جم

-رییس جمهور قانون حجاب را اجرا کند
-سریال هایی که در رمضان می بینیم
-یوزپلنگ ها در فکر شکار عقاب
-قیمت بلیت هواپیما شناور شد

شرق

-شمخانی: کمک احتمالی ایران به عراق ربطی به طرف ثالث ندارد
-مطالعات زنان رفت مدیریت خانواده آمد
-دست مالیات و گریبان مردم
-گروه فشار زیر فشار

دنیای اقتصاد

-تقابل داعش و فدرال رزرو در بازار طلا
-شناسایی گذرگاه غیرتورمی رکود
-نقد روحانی به اداره پایتخت
-سکانس دوم تقویت بورس

راه مردم

-احداث آسمان خراش بانک گردشگری در بن بست 10 متری شهرداری منطقه 2
-چه کسانی در وزارت جهاد با پول بیت المال از مافیای واردات حمایت می کنند؟
-گسل، تهران را در موقعیت خطرناکی قرار داده است
-مرزهای مهران و شلمچه مسدود شد

سیاست روز

-۳۲۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان خسارت غائله سال ۸۸
-داعش طبل رسوایی غرب در آستانه مذاکرات هسته ای
-امضای پروتکل الحاقی؛ تجربه‌ای که تکرار نمی‌شود
-شکلاتی برای خوشی‌های کوتاه مدت

همشهری

-ثبت قرارداد پیش فروش مسکن فقط در دفاتر اسناد رسمی
-فصل دوم پرونده 3 هزار میلیاردی گشوده شد
-قطع انگشتان جوهری افغان ها
-وعده کاهش نرخ خدمات ارتباطی

وطن امروز

-رونمایی از ارتش مخفی اوباما
فانی:معلمان مهارت ندارند!
-چشم ایران به برزیل
-شیب قیمت ها

نسل فردا

-آغاز مذاکرات سرنوشت ساز با ناهار کاری اشتون و ظریف
-در صدا و سیما به روی خوانندگان ممنوع الکار شد
-برنامه جدید بانک مرکزی برای مسکن مهر
-نمایش فوتبال ایرانی در جام جهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
من به عنوان یكی از افراد ملتی كه آقای كریمی قدوسی سنگ آنان را به سینه میزند از ایشان میپرسم كه چرا سخنان رییس جمهوربرای شما اینقدر درد آور است وشما واقعا ازچه میترسید؟
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
برادر متعهدم آقای قدوسی ، بیایید از این فرموده پیامبر كه فرمودند (بهترین روش میانه روی است ) تبعیت نمایید و با این حرفهایی كه فقط آب به آسیاب دشمن می ریزد .دل دشمنان را شاد نكنید و ناخواسته راهی را كه دشمنان می خواهند، نروید .
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
اقای قدوس ی اگه جرات داشتید در زمان احمدی نژاد به این همه بی انضباطی مالی یك تذكر میدادی
احسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
۰
۰
آقای قدوسی ... بنده طرفدار آقای روحانی نیستم اما وجدان خودم را نمیتوانم نادیده بگیرم در دولت احمدی نژاد تورم پنجاه درصد شد .... وضع دارو و درمان را كه نگو.... اعتبار جهانی ایران از بین رفت.ووووووو .... چرا آن موقع ناراحت نبودید.........؟اقای روحانی دارند ویرانه های احمدی نژاد را درست می كنند و به این زودی تمام نخواهد شد
مولوی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
دولت روحانی چرا به وعد ه هایی كه داده عمل نمیكن ؟
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
زمان احمدی نژاد آزادی بیان بیشتر از الان بود ...
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
ترابه خدا بگذارید اقای روحانی كارش رابكند

نیازمندی ها