کرش با برگزاری جلسات متعدد، بازیکنان تیم ملی را از نظر روانی تهییج کرده است

انگیزه؛ اسحله شاگردان کرش

شمارش معکوس برای بازی ایران و نیجریه آغاز شده و تا ساعاتی دیگر شاگردان کارلوس کرش اولین دیدار خود را در جام جهانی 2014 برزیل برگزار می‌کنند. دیداری که به اعتقاد بیشتر کارشناسان نقش زیادی در سرنوشت تیم ایران دارد و خود ملی‌پوشان هم برچسب «فینال» را به آن زده‌اند، اما نکته مهم این که تیم ملی قرار است با چه سطح از آمادگی بدنی، تاکتیکی و روحی ـ روانی رودرروی حریف آفریقایی خود قرار بگیرد؟
کد خبر: ۶۸۴۴۰۸

در بحث آمادگی بدنی، ملی‌پوشان پروسه نسبتا طولانی را طی کرده‌اند و با حضور در اردوهای مختلف داخلی و خارجی به عالی‌ترین سطحی که امکانش وجود داشته رسیده‌اند. سطحی که اگرچه شاید برای حضور در تورنمنت بزرگی چون جام جهانی و تقابل با تیم فیزیکی و قدرتی چون نیجریه کامل و مکفی نباشد، اما به نسبت مردان کرش را به وضعیت طبیعی و قابل قبولی رسانده است.

درخصوص مباحث تاکتیکی، اگرچه ایراد و اشکالات زیادی در بازی‌های تدارکاتی رویت شد، اما قطعا کارلوس کرش تفکراتی را در ذهنش پرورش داده که شاگردانش را به سمت و سوی ارائه بهترین عملکرد فنی سوق دهد. طرح و برنامه‌ای که بر پایه تفکرات دفاع تیمی و پرس تیم نیجریه شکل گرفته و از همین حالا می‌توان حدس زد چه ایراد و اشکالات و فراز و فرودهایی دارد، اما نکته مهم که شاید بتوان خیلی امیدوارانه درباره آن صحبت کرد به مسائل روحی ـ روانی و نیروی انگیزشی شاگردان کرش مربوط می‌شود؛ آیتم مهمی که در نتیجه‌گیری تیم‌های ورزشی ایران همیشه نقش مستقیم و تعیین‌کننده‌ای داشته و فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. اکثر ملی‌پوشان از جو حاکم بر اردو رضایت کامل و صددرصدی دارند و نسل باقیمانده از جام جهانی 2006 نیز بر این واقعیت مهر تائید می‌زنند که جو حاکم بر تیم به مراتب بهتر از مسابقات آلمان است و بسیاری از مشکلات دو دوره قبل در تیم ایران وجود ندارد. به لحاظ انگیزشی نیز تیم ایران به هیچ وجه قابل قیاس با تیم 2006 آلمان نیست که شاید به دلیل جوان‌ترشدن تیم و پشت خط نماندن بسیاری از جوان‌هاست! بسیاری از شاگردان کرش که تجربه حضور در جام جهانی را ندارند به دنبال این هستند تا با درخشش در جام جهانی و ارائه نمایش قابل قبول در تیم ملی، فرصت حضور در فوتبال اروپا را پیدا کنند و مسیر جدیدی را پیش روی خود ببینند؛ انگیزه و هیجان مثبتی که شاید روی بسیاری از نقاط ضعف تیم ایران سرپوش بگذارد و عاملی برای انجام بازی‌هایی غیرقابل پیش‌بینی و فراتر از انتظار شود. بدون شک این انگیزه که اسلحه پنهان کرش و تیم ایران است، حریفان تیم ایران را غافلگیر می‌کند و بازی‌هایی به مراتب سخت‌تر را برای آنها رقم می‌زند.

کارلوس کرش هم با اطلاع از همین مسأله و در طول برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم ملی به مسائل روحی ـ روانی شاگردانش پرداخته و نهایت تلاشش را انجام داده تا به طرق مختلف، حس برتری‌جویی آنها را تهییج کند. حسی که قطعا می‌تواند بار زیادی را از روی دوش تیم ملی بردارد و فضا را برای مقابله با حریفان قدرتمندی که در ابعاد تکنیکی و تاکتیکی برتری چشمگیری نسبت به تیم ایران دارند، تلطیف کند. تیم ملی ایران با چنین شرایطی رودرروی نیجریه قرار می‌گیرد و امیدوار است با کسب یک نتیجه خوب، جام بیستم را آغاز کند و با اسلحله پنهان و البته مرگباری که در اختیار دارد، رقیب جان‌سختش را خلع سلاح کند. یکی از کارهای خوب کارلوس کرش ایجاد این انگیزه است. بازیکنان تیم ملی ایران از نظر روحی کاملا غنی شده‌اند و برق امید را در چشمان بازیکنان ایران می‌توان دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها