گفته می‌شود دوپینگ فرنگی‌کار ایران در جام‌جهانی مثبت اعلام شده است

دوپینگ؛ این بار بیخ گوش کشتی

هنوز پرونده دوپینگ چهار ملی‌پوش تیم وزنه‌برداری نوجوانان و همین‌طور قهرمان ایرانی تیروکمان آسیا بسته نشده که حالا شایعاتی درباره دوپینگ یکی از اعضای تیم ملی فرنگی سر زبان‌ها افتاده است.
کد خبر: ۶۸۳۱۰۹
دوپینگ؛ این بار بیخ گوش کشتی
چندی پیش تیم ملی کشتی فرنگی ایران با درخشش حمید سوریان، سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی، طالب نعمت‌پور، مهدی علیاری و بشیر باباجان‌زاده در فینال جام‌جهانی کشتی فرنگی مقابل روسیه به برتری 6 بر 2 رسید و برای چهارمین بار در پنج سال اخیر قهرمان جام‌جهانی شد. این عنوان ارزشمند که در حضور تماشاگران ایرانی و در سالن هفتم تیر تهران به دست آمد، اولین قهرمانی فرنگی‌کاران بدون محمد بنا بود. اما حالا گفته می‌شود یکی از همان هشت کشتی‌گیری که در فینال جام‌جهانی تهران مقابل روسیه روی تشک رفت، دوپینگش مثبت شده است.

البته اسمی که سرزبان‌ها افتاده طالب نعمت‌پور است؛ کشتی‌گیر کوه‌دشتی کشورمان که سال 2008 قهرمان آسیا شد، در بازی‌های آسیایی 2010 به مدال طلا رسید و سال گذشته نیـــز مدال طلای رقابت‌های جهانی بوداپست را به گردن آویخت.

با توجه به این‌که در رقابت‌های جهانی تهران، ستاد بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) وظیفه گرفتن تست دوپینگ را به نادو تفویض کرده بود، افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در روز پایانی این رقابت‌ها از 24 کشتی‌گیر تیم‌های ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان نمونه‌گیری به‌عمل آوردند. این نمونه‌ها سه هفته پیش به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد و حالا با گذشت بیش از 20 روز باید نتایج از طریق فدراسیون جهانی کشتی به کمیته ملی المپیک، فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون کشتی ارسال شده باشد.

با این حال هنوز هیچ‌یک از مسئولان حاضر به تائید این خبر نشده‌اند؛ نه رئیس فدراسیون پزشکی و نه سخنگوی فدراسیون کشتی.

پورکاظمی در گفت‌وگو با جام‌جم در واکنش به خبر مثبت بودن آزمایش دوپینگ یکی از قهرمانان بنام تیم ملی کشتی فرنگی در جام‌جهانی تهران، عنوان کرد: من هم این خبر را شنیده‌ام. ما از سوی وادا ماموریت داشتیم که از کشتی‌گیران در حین جام‌جهانی نمونه‌گیری کنیم و این کار را انجام دادیم.

در این رقابت‌ها از هر هشت کشتی‌گیر سه تیم برتر یعنی ایران، روسیه و جمهوری ​آذربایجان مجموعا 24 آزمایش گرفته شد که یک هفته بعد هم آن را به آزمایشگاه کلن فرستادیم.

وی ادامه داد: نتیجه آزمایش‌ها هنوز برای ما نیامده، اما ظاهرا کلن، نتیجه اولیه را به فیلا اعلام کرده است. زمانی که حکم قطعی صادر شود آن‌وقت برای اجرای حکم محرومیت، به نادوی ایران ابلاغ می‌شود. به نظر می‌رسد تا چند روز آینده نتیجه به ما اعلام خواهد شد.

ارسال جواب آزمایش‌ها به فیلا، یعنی این‌که تا الان حداقل فدراسیون کشتی باید در جریان این نمونه مثبت قرار گرفته باشد، اما آنها هم ترجیح می‌دهند فعلا سکوت کنند.

علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی در ارتباط با شایعه مثبت شدن نمونه دوپینگ ملی‌پوش کشتی‌ فرنگی به ایسنا گفت: وقتی آزمایشی از کشتی‌گیران در رقابت‌های مهم بویژه جام جهانی از سوی افسران ضددوپینگ گرفته می‌شود تا زمانی که نتایج آزمایش‌ها به صورت نامه رسمی از سوی فیلا به فدراسیون کشتی اعلام نشود، قطعیتی در مورد آن وجود ندارد و در این رابطه نباید هیچ اظهارنظری صورت گیرد.

حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی نیز نظری مشابه علیرضا رضایی دارد. او هم در واکنش به شایعه دوپینگ قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی گفت: اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد قطعا خودمان آن را اعلام خواهیم کرد!

اگر شایعه دوپینگ طالب نعمت‌پور صحت داشته باشد طی یک ماه گذشته این ششمین نمونه دوپینگ ورزشکاران کشورمان است که مثبت اعلام می‌شود.

مهدی فروتن، رامین ولی‌پور، مصطفی خلیلی و مهرشاد محمودی در تیم نوجوانان وزنه‌برداری، حمزه نکویی، عضو تیم ملی تیروکمان و حالا هم کشتی‌گیر دسته 85 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها