قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه میزان مصرف برق در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال نسبت به دیگر ایام افزایش می‌یابد و مردم باید در روزهای برگزاری جام جهانی بیش از گذشته در مصرف برق صرفه‌جویی کند، گفت: افزایش تعرفه های آب و برق عملا منجر به کاهش مصرف مردم در کشور نشد.
کد خبر: ۶۸۱۷۷۷
جهش مصرف برق با برگزاری جام‌جهانی

ستار محمودی با اشاره به افزایش و جهش قابل توجه مصرف آب و برق در روزهای پایانی فصل بهار، گفت: پیش‌​بینی می‌شود که پیک مصرف برق در سال‌ جاری با چهار هزار مگاوات افزایش در مقایسه با سال گذشته، از مرز 49هزار مگاوات گذشته و حتی به 50هزار مگاوات برسد که اگر میزان مصرف برق در چند روز متوالی در شرایط پیک قرار بگیرد، فشار زیادی به شبکه تحمیل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تامین هرچه بهتر برق مورد نیاز مردم، افزود: بخشی از افزایش مصرف برق ازطریق اعمال مدیریت مصرف و بخشی دیگر ازطریق وارد مدار شدن نیروگاه‌های حرارتی، برق‌آبی و حتی تجدیدپذیر جدید تامین می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر با افزایش مصارف غیرضروری آب در شهری، تعادل عرضه و تقاضا به هم بخورد، فقط آن شهر دچار مشکل می‌شود اما درصورت افزایش مصرف برق به‌طور همزمان در چند تقطه احتمال اختلال در بخش عمده‌ای از شبکه وجود دارد، گفت: همکاران در صنعت برق با جدیت وارد عمل شده‌اند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ورود منابع جدید نیروگاهی و انجام به‌موقع تعمیر نیروگاهی انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌های جام جهانی در خرداد و تیر ماه امسال، افزود: تجربه گذشته نشان داده است که مصرف برق در این ایام در مقایسه با روزهای دیگر افزایش می‌یابد که لازم است حداکثر مدیریت در مصرف برق صورت گیرد.

محمودی با یادآوری اینکه تعرفه‌هایی که برای برق و آب درنظر گرفته شده است، گفت: این تعرفه ها کنترل‌کننده نبوده و براساس آمارهای غیر رسمی، تاثیر افزایش قیمت آب و برق بر میزان مصرف خنثی شده است.

قائم مقام وزیر نیرو افزود: با توجه به وضعیت موجود، مردم باید حداکثر همکاری را در مصرف آب و برق انجام دهند تا این دو نیاز اساسی بدون هیچ‌گونه مشکل تامین شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها