یوسف کرمی، کاپیتان تیم ملی تکواندو:

خیلی‌ها منتظر شکستم بودند

قهرمانی تیم ملی تکواندوی مردان ایران در بیست و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا که در روزهای گذشته به دست آمد؛ می‌توان فرصتی برای برقراری آرامش کامل بر این رشته مدال آور برای درخشش در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی دانست.
کد خبر: ۶۸۱۳۲۶

تکواندو در ماه‌های منتهی به المپیک لندن با کنار رفتن مهماندوست از سمت سرمربیگری تیم ملی و حاشیه‌های دامنه‌دار این تغییر و تحول به نوعی گام‌های متزلزلی در رقابت‌های مختلف برمی‌داشت، اوج این تزلزل در المپیک لندن بود، جایی که همگان توقع کسب دو مدال زرین را از تکواندو داشتند و بدین‌سان تک نشان نقره محمد باقری‌معتمد در آن رویداد بزرگ آنچنان که باید به چشم نیامد و برای این ورزش شکست تلقی شد. به طور کلی برخلاف روند سال‌های پیش از آن، تکواندو در ماه‌های گذشته به نوعی درگیر حواشی نظیر برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو بود و پس از هر نتیجه‌ای سایه سنگین سرمربی اسبق را حس می‌کرد و خبری از تمرکز صد درصدی برای نیل به اهداف مد نظر وجود نداشت. با وجود این در شرایطی که فدراسیون تکواندو مصداق مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد شده بود و سیاست انتخاب مقطعی و کوتاه‌مدت سرمربی تیم ملی را پیش گرفته بود، در سال 92 به انتخابی دست زد که حالا می‌تواند سرش را بالا گرفته و به این انتخاب ببالد. بیژن مقانلو، مربی‌ای که در دوران قهرمانی افتخارات ارزشمندی برای تیم ملی به دست آورده بود در حالی سرمربی تیم ملی شد که با بهره‌گیری از مربیان باشگاهی و مهدی بی‌باک قهرمان خوش‌اخلاق سابق تیم ملی، حرکت در جهت نیل به اهداف مورد نظر را آغاز کرد. کادرفنی تیم ملی و در راس آن مقانلو در شرایطی رویکرد اصلی و منطقی اعتبار بخشیدن به رقابت‌های انتخابی را در دستورکار قرار داد که به اذعان کارشناسان و ناظران تکواندو این ورزش حتی در روزهایی که حاشیه چندانی نداشت یا دست‌کم این حواشی رسانه‌ای نمی‌شد، همواره با چالشی به نام نگاه سلیقه‌ای مربیان در برخی اوزان برای انتخاب تکواندوکاران مواجه بود. رویکردی که مقانلو در وهله اول آن را کاملا تغییر داد و ملاک رسیدن به هوگوی تیم ملی را پیکارهای انتخابی گذاشت. با این رویکرد تیمی تشکیل داد که با تلفیقی از یاران جوان و باتجربه در تاشکند ازبکستان در هر شش وزن صاحب مدال و قهرمان آسیا شد. با وجود برخی حاشیه‌ها، این نگاه عدالت‌محور و در عین حال فنی بود که در‌ آسیا قهرمان شد و حالا به لطف این قهرمانی، تکواندو می‌تواند با فراغ بال در جهت پیشبرد اهداف مد نظر خود گام بردارد.

بی تردید به دنبال این قهرمانی روحیه خودباوری تکواندو بارور شده و در شرایطی که بستر عادلانه برای رسیدن به هوگوی تیم ملی برای همه مدعیان فراهم است، فدراسیون تکواندو و کادر فنی می‌توانند با آرامش خاطر برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی برنامه‌ریزی کنند.

امید توفیقی‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها