استقرار نیروهای امنیتی در اطراف حرمین عسکریین

حمله تروریستهای داعش به سامرا 51 کشته بر جای گذاشت

درپی درگیری امروز بین تروریستهای داعش و ارتش عراق در سامرا، نیروهای امنیتی به طور گسترده در اطراف حرم امامیین عسکریین (ع) مستقر شدند.
کد خبر: ۶۸۰۷۱۱
حمله تروریستهای داعش به سامرا 51 کشته بر جای گذاشت

منابع امنیتی با اعلام اینکه تاکنون حدود 51 نفر در این درگیریها کشته و زخمی شده اند ، افزودند : بیشتر قربانیان شهروندان عادی هستند.

تروریستهای داعشی از نیمه شب گذشته حمله گسترده ای به برخی مناطق مسکونی سامرا آغاز کرده و پرچم القاعده را بر روی برخی مساجد اهل سنت برافراشته اند.

تروریستها تلاش کردند به حرم مقدس امامین عسگریین (ع) حمله کنند اما ارتش مانع از این اقدام شد.

درگیریها اکنون از اطراف حرم دور شده و درمناطق حی الخضراء، حی الثمنی، حی الشهداء، الجبیریه و حی الشهداء شدت یافته است.

منابع آگاه گفته اند : بالگردهای ارتش یکی از تجمع گاه های داعشی را در نزدیکی یکی از مساجد اهل سنت بمباران کرد. تروریست ها تلاش کردند فرمانداری سامرا را اشغال کنند اما به نتیجه نرسیدند.

این درگیری ها همچنان ادامه دارد و ارتش مقررات منع رفت و امد را در این شهر تا اطلاع بعدی به اجرا گذارده است.

هلاکت ۱۷ عضو داعش در استان الانبار

نیروی های ویژه امنیتی عراقی هفده عضو داعش را در منطقه الکرمه در استان الانبار به هلاکت رساندند.

به گزارش شبکه العراقیه، فرماندهی عملیات استان الانبار در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع عراق توانستند در عملیات ویژه هفده تروریست وابسته به گروه تروریستی داعش را بکشند و دو مخفیگاه و پنج خودرو آنها را منهدم کنند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراق توانستند در عملیات ویژه سحرگاه امروز عدنان العیساوی فرمانده گردان الاسراء و المعراج وابسته به گروه تروریستی داعش را در الانبار به هلاکت برسانند.

منابع امنیتی عراقی در این باره گفتند عدنان العیساوی پیش از این به همراه گروه تروریستی داعش در استان حلب سوریه علیه ارتش سوریه می جنگید و از سران سازمان القاعده بود و به علت اختلاف با ایمن الظواهری رهبر این سازمان بتازگی از القاعده جدا شده و به گروه داعش پیوسته بود.

همچنین نیروهای امنیتی عراقی در عملیات مشابه توانستند، خلیل الهیتی سرکرده گروه موسوم به «النقشبندیه» را در منطقه هیت در استان الانبار به هلاکت رساندند.

ارتش عراق ابوقتاده الببلاوی یکی از سرکرده های گروه تروریستی داعش را در منطقه البوبالی در الرمادی بازداشت کردند.

همچنین نیروهای امنیتی عراق در عملیات ویژه مفتی گروه داعش درالصقلاویه شمال فلوجه را بازداشت کردند.(واحد مرکزی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها