مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه سه و مدیر برنامه‌های ماه رمضان و تابستان تلویزیون در جمع خبرنگاران، برنامه‌های ویژه ماه رمضان و تابستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۷۹۹۰۷

از آنجا که تابستان امسال با ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، مسابقه جام جهانی فوتبال و بازی‌های آسیایی اینچئون نیز تابستان برگزار می‌شود و پایان این فصل با ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت همراه است، تلویزیون، ویژه‌برنامه‌های متعددی برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

زین‌العابدین دراین باره گفت: براساس مناسبت‌های فصل تابستان شعار فرهنگ دینی، نشاط و سلامت اجتماعی و پویایی اقتصادی را مدنظر قرار داده‌ایم و سرفصل‌های متنوعی در برنامه‌هایمان خواهیم داشت که از آن جمله می‌توان به سبک زندگی، مدیریت جهادی، کارآفرینی، بازنشر مناسک مذهبی، جمعیت، سیره اهل بیت(ع) و واکاوی مسائل اجتماعی اشاره کرد.

سریال‌های تابستانی تلویزیون با شروع ماه مبارک رمضان و از هفته دوم تیرماه آغاز می‌شود.

رمضان امسال تلویزیون سه سریال به مخاطبان خود ارائه می‌کند که یکی از آنها قبل از افطار به نمایش درمی‌آید.

مدیر برنامه‌های ویژه تابستان در این باره توضیح داد: سال گذشته چهار سریال از شبکه‌های مختلف پخش شد، ولی امسال برای بهتر دیده شدن این سریال‌ها فقط شبکه‌های یک، دو و سه سریال تازه ارائه می‌کنند. همچنین سریال شبکه دو پیش از افطار به نمایش درمی‌آید.

به گفته زین‌العابدین، سریال ماه رمضانی شبکه یک مدینه است، شبکه سه بین سریال‌های هفت‌سنگ و شمعدانی یکی را برای ماه رمضان انتخاب خواهد کرد و شبکه دو نیز از میان دو سریال فاخته و جاده قدیم یکی را برای ماه مبارک رمضان در نظر خواهد گرفت.

وی درباره دلیل و شیوه انتخاب سریال‌ها گفت: در یکی دو سال گذشته، این رویه وجود داشته که برخی شبکه‌ها دو گزینه برای ماه مبارک رمضان در نظر می‌گیرند و در نهایت شورای نمایش تلویزیون با همفکری مدیران شبکه‌ها و ضمن بازبینی همه سریال‌های ماه رمضانی، آثاری را انتخاب می‌کند که تنوع بیشتری ایجاد کنند.

براساس توضیحات مدیر شبکه سه، بعد از ماه مبارک رمضان نیز سریال‌های معراجی‌ها به صورت روزانه و احتمالا معمای شاه به صورت هفتگی از شبکه یک پخش خواهد شد و شبکه دو نیز دولت مخفی را به مخاطبان خود ارائه خواهد کرد. از میان دو سریال شمعدانی و هفت‌سنگ، یکی برای ماه رمضان شبکه سه انتخاب می‌شود و دیگری بعد از این ماه به نمایش درخواهد آمد. همچنین این شبکه سریال دردسرهای عظیم را نیز برای مخاطبان خود در نظر گرفته است. همچنین شبکه چهار یادداشت‌های یک زن خانه‌دار و شبکه تهران جاده چالوس را بعد از ماه مبارک رمضان به مخاطبان خود ارائه می‌کنند.

به گفته زین‌العابدین، شبکه تماشا قصد دارد سریال‌هایی را که بیشترین میزان درخواست برای پخش آنها وجود دارد در ماه رمضان به مخاطبان خود ارائه کند. این شبکه برای ساعت 18 یک سریال خانوادگی، ساعت 19 ملودرام، ساعت 20 سریال پلیسی خارجی، ساعت 21 سریال طنز، ساعت 22 یکی از آثار کشور کره و ساعت 23 یکی از سریال‌های فاخر و به احتمال زیاد سریال یوسف پیامبر را پخش می‌کند.

تابستان، تلویزیون فیلم‌باران می‌شود

وی درباره فیلم‌های سینمایی تلویزیون در تابستان گفت: سه جشنواره نمایش فیلم خواهیم داشت که یکی از آنها جشنواره 90 فیلم است که در ایام تابستان هر شب ساعت 23 از شبکه چهار پخش می‌شود، دو جشنواره عید تا عید از نیمه شعبان تا عید فطر و بعد از عید فطر تا پایان تابستان در شبکه دو برگزار می‌شود که به نمایش فیلم کودک اختصاص دارد. شبکه‌های دیگر هم طبق جدول هفتگی، فیلم‌های خود را پخش می‌کنند.

براساس توضیحات زین‌العابدین، شبکه نمایش در تابستان هر شب یک فیلم از سینمای هند، هر روز یک اثر کلاسیک و اولین فیلم‌های کارگردانان شهیر کشورمان را در نظر گرفته است.

این مدیر درباره آثار طنز تلویزیونی نیز گفت: پخش سری جدید قندپهلو از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و طنزهای هله هوله، سیگنال موجود نیست و معدنی‌ها نیز برای تابستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که امسال در فصل تابستان مسابقات تلویزیونی افزایش خواهد داشت، مسابقه‌های کلید، نشان‌ برتر، رکورد، سیمرغ، فوت و فن، ستاره 20، تاکسی تهران و کتابخوانی را جزو مسابقات تلویزیون در تابستان برشمرد.

ماه خدا، ماه عسل

رمضان امسال نیز مانند سال‌های گذشته ویژه‌برنامه ماه عسل با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی از شبکه سه و برنامه ماه خدا از شبکه یک به نمایش درمی‌آید.

مدیر برنامه‌های تابستانی تلویزیون درباره ویژه‌برنامه‌های قرآنی شبکه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان گفت: شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران، آموزش و جام‌جم هر روز ترتیل یک جزء از قرآن کریم را از یکی از اماکن متبرکه پخش می‌کنند و شبکه دو، دو ترتیل ویژه نوجوانان تدارک دیده که یکی صبح و دیگری عصر پخش می‌شود. همچنین قبل از شروع ماه مبارک رمضان جشن باشکوه تکلیف را با حضور نوجوانان برپا خواهد کرد.

زین‌العابدین ضمن تاکید بر این‌که امسال طرح 1448 مانند سال‌های گذشته با همکاری شبکه‌های تلویزیون، مراکز استان‌ها و نهادها و سازمان‌های قرآنی برگزار می‌شود، درباره ویژه‌برنامه‌های سحر و افطار تلویزیون گفت: سه ویژه‌برنامه شهر باران از شبکه یک، ماه عسل از شبکه سه و ضیافت از شبکه جام‌جم برای افطار تدارک دیده شده است. برای ساعات سحر نیز برنامه‌های ماه خدا در شبکه یک، برنامه سحر اولی‌ها در شبکه دو و نسیم اجابت در شبکه قرآن آماده شده است. البته شبکه جام‌جم نیز متناسب با افق شرعی مخاطبان ساکن اروپا و آمریکا برنامه‌هایی خواهد داشت.

وی درباره سخنرانی‌های مذهبی نیز توضیح داد: سخنرانی مراجع عظام، سخنرانی‌های کوتاه درباره سیره رضوی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و زیارت واقعه بعلاوه ویژه‌برنامه‌ شب‌های قدر در شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران، جام‌جم و قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که تلویزیون برای این ماه مبارک تدارک دیده است.

از برزیل تا کره‌جنوبی

تابستان امسال هم مسابقات فوتبال جام جهانی و هم بازی‌های آسیایی اینچئون در برزیل و کره‌‌جنوبی برگزار می‌شود. همچنین از جمعه گذشته لیگ جهانی والیبال نیز آغاز شده که تا نیمه تیر ادامه دارد.

زین‌العابدین ضمن تاکید بر این نکته که تمامی این مسابقات از دو شبکه سه و ورزش پخش خواهد شد، توضیح داد: تلویزیون به عنوان یار دوازدهم با شعار حمایت ملی از تیم ملی تمامی 64 مسابقه جام جهانی فوتبال 2014 را به صورت زنده به نمایش خواهد گذاشت.

از میان این مسابقات 53 مسابقه از شبکه سه پخش می‌شود و بازپخش آنها از شبکه ورزش پخش خواهد شد و 11 مسابقه دیگر فقط از شبکه ورزش پخش می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: دلیل این مساله پخش همزمان برخی از فوتبال‌ها یا مسابقات لیگ جهانی والیبال با جام جهانی فوتبال است.

زین‌العابدین مستند داستان «یک صعود» را از دیگر برنامه‌های تلویزیون دانست و گفت: علاوه بر این مستند شبکه ورزش در برنامه‌ای تیم‌های حاضر در جام جهانی را معرفی می‌کند و چهار بازی قبل از جام جهانی نیز به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

مدیر شبکه سه درباره زمان پخش مسابقات فوتبال و همزمانی آنها با سریال شبکه سه گفت: بازی اول ساعت 20 و 30 دقیقه، بازی دوم ساعت 23 و 30 دقیقه و بازی سوم ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد پخش می‌شود. اکثر مسابقات تا پایان جام جهانی به همین ترتیب است و صرفا یکی دو شب تداخل خواهیم داشت که در این صورت پخش سریال به بعد از پخش مسابقه فوتبال موکول می‌شود.

مهران مدیری، علی‌ضیا و یک سریال 50 قسمتی

مدیر شبکه سه ضمن ارائه اخبار برنامه‌های تابستان شبکه‌های تلویزیون درباره چند برنامه در شبکه سه نیز اطلاعاتی به خبرنگاران ارائه کرد.

زین‌العابدین درباره همکاری مهران مدیری با شبکه سه توضیح داد: آقای مدیری هم با شبکه سه و هم با شبکه تهران همکاری خواهد کرد. مذاکرات شبکه تهران با این هنرمند زودتر به نتیجه رسید، بنابراین مدیری اولین سریالش بعد از بازگشت به تلویزیون را برای شبکه تهران می‌سازد، اما در آینده حتما با شبکه سه نیز همکاری خواهد کرد.

وی درباره علی ‌ضیا و برنامه ویتامین سه گفت: همکاری علی ضیا نیز با شبکه سه ادامه خواهد داشت. البته هنوز معلوم نیست ایشان در سری جدید برنامه ویتامین سه حضور داشته باشد یا نه، اما حتما در یکی از برنامه‌های این شبکه اجرا خواهد داشت.این مدیر درباره سری جدید برنامه ویتامین سه گفت: طرح سری جدید این برنامه به شبکه سه ارائه شده، اما هنوز درباره آن به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

وی اجرای فرزاد حسنی در این برنامه را محتمل دانست و تاکید کرد: وقتی درباره برنامه‌های ویتامین سه و کوله‌پشتی با علی زاهدی به جمع‌بندی نهایی برسیم درباره مجریان این برنامه‌ها هم تصمیم‌گیری خواهد شد.

تولید بیش از ده سریال یکی دیگر از مواردی است که زین‌العابدین به آن اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از ده سریال در شبکه سه در مراحل مختلف تولید و پیش‌تولید قرار دارد و بزودی ساخت یک سریال 50 قسمتی در این شبکه آغاز خواهد شد.

مدیر شبکه سه درباره این سریال گفت: تصویربرداری سریال «همه چیز آنجا» تا ده روز دیگر به کارگردانی سعید شهسواری و تهیه‌کنندگی داوود هاشمی زیر نظر علیرضا افخمی آغاز می‌شود.

آذر مهاجر/ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها