رئال‌مادرید فاتح فینال لیگ قهرمانی اروپا در لیسبون شد

دهمین قهرمانی رئال

رئال‌مادرید بالاخره دهمین قهرمانی خود یا همان «دسیمای» معروف را به دست آورد، آن‌هم در حالی که فقط چند ثانیه تا قهرمانی آتلتیکومادرید زمان باقی بود.
کد خبر: ۶۷۷۶۵۹

ضربه اول وقتی بر پیکر آتلتیکومادرید وارد شد که دیه‌گو کاستا به دلیل آسیب‌دیدگی در دقیقه 9 زمین مسابقه را ترک کرد. دیه‌گو سیمئونه در پایان این بازی اعتراف کرد بازی دادن به کاستا بزرگ‌ترین اشتباه او بود، اما با وجود این تعویض اجباری آتلتیکو در دقیقه 37 با ضربه سر دیه​گو گودین به گل رسید. گلی که ایکر کاسیاس مقصر اصلی بود. قرمز و سفیدها با همین یک گل می‌توانستند برای نخستین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند، اما دقیقه 93 این رویا با ضربه سر استثنایی سرخیو راموس رنگ باخت. در دو وقت اضافی هم رئالی‌ها با حفظ برتری توان فیزیکی موفق شدند سه گل دیگر با گرت بیل 110، مارسلو 118 و کریس‌رونالدو 120 (پنالتی) ‌به ثمر برسانند. به این ترتیب رئال توانست به آنچه خواسته بود در وقت اضافه دست یابد و رویای کسب دهمین مقام نخست در اروپا را تحقق بخشد و در عین حال آنچلوتی، مربی ایتالیایی این تیم نیز سومین قهرمانی خود را در این مسابقات تجربه کند.

یکی از نکات منفی فینال لیسبون، درگیری لفظی سرمربی آتلتیکومادرید با وارانه، بازیکن رئال‌مادرید بود. بعد از گل چهارم رئال‌مادرید درگیری لفظی بین دیه​گو سیمئونه سرمربی آتلتیکو و رافائل وارانه مدافع رئال‌مادرید به وجود آمد. سرمربی آتلتیکو به دلیل این درگیری لفظی اخراج شد تا فینال لیسبون برای او تلخ‌ترین پایان ممکن را داشته باشد.

آنچلوتی: بی‌نهایت خوشحالم

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال‌مادرید پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا گفت: باور نکردنی است. این قهرمانی همان چیزی است که از ابتدای فصل برای آن تلاش می‌کردیم. با این قهرمانی برای سومین بار جام‌قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر بردیم. نتیجه تغییرات را با همراهی بازیکنانم در بازی نهایی با قهرمانی اروپا گرفتیم. در فصلی که سپری شد، تلاش شد یک سری تغییرات در رئال ایجاد شود که بازیکنانم با روحیه‌ای حرفه‌ای در این زمینه قدم برداشتند و نتیجه همراهی خود را با کسب این موفقیت گرفتند.

سیمئونه: غمگین نیستم

سرمربی آتلتیکومادرید نیز پس از شکست 4 بر یک تیمش گفت: من بابت این باخت متاسفم، اما غمگین نیستم. دیه‌گو سیمئونه افزود: من به تیمم افتخار می‌کنم. حالا که در فینال شکست خوردیم باید بگویم لالیگا برای ما اهمیت بیشتری داشت که آن را به دست آوردیم. بابت شکست در فینال نمی‌خواهم خودم را سرزنش کنم. البته مقابل رئال مرتکب اشتباه شدم و آن را می‌پذیرم. مسئولیت این شکست با من است.

رکوردشکنی رونالدو

کریستیانو رونالدو در شبی که تیمش برای دهمین بار قهرمان اروپا شد، رکوردشکنی کرد. گل چهارم رئال را کریس رونالدو از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند و با این گل شمار گل‌های خود را در این فصل لیگ قهرمانان به عدد 17 رساند تا رکوردشکنی کرده باشد. پیش از این خوزه آلتافینی از میلان در فصل 63-1962 و لیونل مسی در فصل 12-2011 با به ثمر رساندن 14 گل، بیشترین گل در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رسانده بودند.

همچنین کریستیانو رونالدو با تک گلش در بازی شنبه شب موفق شد با پیشی گرفتن از لیونل مسی به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا معرفی شود. رونالدو هم اکنون 68 گل به ثمر رسانده است و سه گل تا رسیدن به رائول‌گونزالس فاصله دارد.

رئالی‌ها روی ابرها

ایکر کاسیاس: ما خوش‌شانس نبودیم، بلکه این آتلتیکومادرید بود که خیلی شانسی به گل رسید.

سرخیو راموس: این گل مهم‌ترین گل زندگی من بود. ما برای هوادارانمان تا پایان جنگیدیم. رئال در برابر رقیب خود تاریخ‌سازی کرد.

کریستیانو رونالدو: از روزی که به رئال‌مادرید آمدم بزرگ‌ترین هدفم قهرمانی در اروپا بود. دسیمای رئال برایم یک رویا بود. اکنون به این رویا رسیده‌ام و بخشی از تاریخ رئال‌مادرید هستم.

گرت بیل: این خاطره تا ابد در ذهن من می‌ماند، حتی اگر در سال‌های آینده باز هم این موفقیت بزرگ را به دست بیاورم.

مارسلو: می‌توانم قهرمانی در فینال لیسبون را بزرگ‌ترین دستاورد زندگی ورزشی‌ام معرفی کنم. مثل یک رویا بود.

تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا

این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با قهرمانی رئال‌مادرید به پایان رسید. سایت انگلیسی گل پس از پایان این رقابت‌ها تیم منتخب این فصل را معرفی و انتخاب کرده است:

دروازه‌بان: تیبوت کورتیوس (آتلتیکومادرید)

مدافعان: برانیسلاو ایوانوویچ (چلسی)، سرخیو راموس(رئال‌مادرید)، میراندا (آتلتیکومادرید)، فیلیپ لوییز(آتلتیکومادرید)

هافبک‌ها: لوکا مودریچ(رئال‌مادرید)، فیلیپ لام(بایرن‌مونیخ)، آنخل دی‌ماریا(رئال‌مادرید)، مارکو رویس(دورتموند)، کریستیانو رونالدو( رئال‌مادرید)

مهاجم: زلاتان ابراهیموویچ( پاری‌سن‌ژرمن)

هیلدا حسینی خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها