دومین گودبرداری بابک زنجانی در پایتخت نیز خطرساز شده است. ساکنان خیابان خدامی در میدان ونک از عمیق تر شدن ترک های خانه های خود در چند ماه اخیر خبر می دهند.
کد خبر: ۶۷۶۹۵۰
دسته گل تازه بابک زنجانی در ونک

نزدیک به یکسال پیش گودبرداری عمیقی به عمق 34 متر در تقاطع خیابان شهید خدامی و خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ونک انجام شد. دادستانی تهران 4 ماه است که فعالیت این پروژه را متوقف کرده و همسایگان این زمین نگران ریزش خانه هایشان هستند. در مورد دلیل توقف این پروژه تاکنون اظهار نظری نشده است اما به نظر می رسد مهمترین دلیل آن تعلق این ملک به بابک زنجانی است که اکنون به دلیل اتهامات قضائی در بازداشت به سر می برد.

به گفته ساکنان ساختمان مجاور این گودبرداری، در کف این زمین به ارتفاع 3 متر آب جمع شده که احتمال رانش زمین را افزایش داده است .دیوارهای گود ترک برداشته و ساختمان کناری نیز از این ترکها بی بهره نبوده است .

دکتر بهزاد فرخی یکی از ساکنان ساختمان مجاور این گودبرداری است. او می گوید: آب کف این زمین سبب سایش شده و به زودی شاهد ترک های عمیق در زمین و نشست آن خواهیم بود.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر نیز ترک های کوچکی در خیابان ولی عصر مشاهده می شود و اگر این رانش ادامه پیدا کند برج روبروی این زمین که عمق گودبرداری اش کم تر است فرو خواهد ریخت .

فرخی، ساختمان مجاور این زمین که 100 نفر ساکن دارد و ایستگاه اتوبوس و تاکسی و عابران پیاده را قربانیان احتمالی رانش زمین در این منطقه می داند و می گوید: جان نزدیک به 10 هزار نفر در خطر است و بی توجهی به این گودبرداری فاجعه انسانی را در پی خواهد داشت.

او اضافه می کند که ارتفاع آب در حال بالا آمدن است و شیشه خانه های برخی از ساکنان شکسته است.

این شهروند یاد آوری می کند که شرکتی که گودبرداری را انجام داده است تنها 6 ماه آن را تضمین کرده و اعلام کرده در این مدت باید دیواره ها مقاوم سازی شود یا فونداسیون پروژه ریخته شود.

او از دیدار بار ییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا خبر می دهد و می گوید: باید کار اورژانسی در این زمین انجام شود. شهردار منطقه می گوید پولی ندارم برای مقاوم سازی و احتمال دارد امروز شهردار تهران اعتباری برای مقاوم سازی این گود در نظر بگیرد.

درخواست این شهروند مقاوم سازی و پر کردن گود و یا ریختن فونداسیون پروژه است. محمدمهدی تندگویان سخنگوی کمیسیون معماری و شهر سازی شورا در این رابطه می گوید:در بازدیدی که یکماه گذشته از این منطقه داشتم اعلام کردم این منطقه امن نیست و در نامه ای به معاونت شهرسازی شهرداری نیز این موضوع را گوشزد کردیم.این ملک نیز یکی از پروژه های متوقف شده بابک زنجانی است که باید در خصوص آن تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون معماری و شهر سازی شورا در روز یکشنبه برای تصمیم گیری در باره این گود می گوید: آسیب های وارد شده جدی نیست اما در درازمدت می تواند مشکل ساز باشد.موضوع مقاوم سازی این گود در دستور کار قرار خواهد گرفت مانند تمام املاکی که مالکان آن در دسترس نیستند اما پر کردن این گود در دستور کار نیست.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه احتمال دارد قوه قضاییه برای این ملک نیز مانند خیابان ایران زمین تعیین تکلیف کند اضافه می کند: زمین ایران زمین به عنوان دیون بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شد و ممکن است قوه قضاییه برای این ملک نیز تعیین تکلیف کند و گود خدامی نیز از بلاتکلیفی بیرون آید.

خانه های پلاک 3 این خیابان خدامی در حال خالی شدن است همانطور که ساکنان خیابان ایران زمین پس از احتمال خطرخانه هایشان را ترک کردند. اگر حادثه اول با وجود هشدارهای اهالی بی خسارت جانی پشت سر گذاشته شد. این گود پرخطر در منطقه ای پر رفت و آمد ایجاد شده و احتمال می رود در صورت رانش زمین جان هزاران نفر به خطر بیافتد. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
من
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
۰
۰
همه ملكای خوب رو خریده...عجب داستانیه این مملكت
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها