وزیر دادگستری گفت: تا به امروز بابک زنجانی همکاری خوبی را در مجموعه بازجویی‌ها نداشته و اموال شناسایی شده وی نیز در داخل کشور جوابگوی بدهکاری‌اش نیست.
کد خبر: ۶۷۳۵۵۳
بابک زنجانی خوب همکاری‌ نمی کند

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پیگیری وضعیت معوقات بانکی از سوی دولت و قوه قضاییه گفت: دولت لیست جامعی را در این راستا ارائه کرده است و ما تنها نمی‌توانیم از قوه قضاییه انتظار داشته باشیم که در این زمینه وارد عمل شود بلکه باید تمامی دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا این معوقات بانکی وصول شود.

وی افزود: ما درصدد هستیم بخش‌های مختلفی را به صورت جدی در این مرحله وارد عمل کنیم و تا به امروز از طریق اداره ثبت 2 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی بازگشته است.

وزیردادگستری تصریح کرد: بایستی بانک‌ها فعالیت‌های خود را گسترش دهند و فرآیندی تهیه شود تا ما بتوانیم با دقت عمل بیشتری در این راستا وارد عمل شویم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به این که رایزنی‌هایی را با اداره ثبت در جهت وصول این معوقات بانکی داشته‌ایم خاطر نشان کرد: در قوه قضاییه تامل جدی و دقت نظری کافی وجود دارد و آن‌ها درصدد هستند تا این بدهی‌ها را وصول کنند.

وی خاطر نشان کرد: پرونده بدهکاران مالیاتی در مجتمع اقتصادی قضایی در حال پیگیری است ولی باید بگویم که همه معوقات بانکی صرفا با تشکیل پرونده قابل بازگشت نیست.

وزیر دادگستری با بیان این که به طور حتم رسیدگی به یک تخلف کوچک آسان است بیان کرد: گسترش پرونده بدهکاران بزرگ و رسیدگی به آن‌ها دقت نظر بیشتری را می‌طلبد اما مهم این است که دولت و دستگاه‌های قضایی در جهت رسیدگی به این امر گام خود را برداشته‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مطالبات برخی از بیمه‌های شخصی گفت: این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع داده شده است و در حال پیگیری است.

وی درباره روند رسیدگی به ویژه خواری بنا به دستور رئیس‌جمهور در دولت گفت: این موضوع در دولت در حال پیگیری است لذا انتظار می‌رود عملیات روانی پیرامون این قضیه از بین برود زیرا قرار دولت این است که جلوی ویژه خواری را بگیریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تهیه مستند من روحانی هستم و این گونه مستندهای تخریبی علیه دولت اظهار داشت: دولت به وظایف خود عمل می‌کند و نمی‌خواهند درگیر حاشیه سازی شود.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها