پژوهشگران مطالعاتی را در زمینه اثرات عصاره پوست انگور طراحی و در دست اجرا دارند که می تواند راهی جدید در درمان دیابت باشد.
کد خبر: ۶۷۳۴۵۱
درمان دیابت نوع 2 با عصاره پوست انگور

«دیابت نوع 2» شایع ترین نوع از بیماری دیابت است که در نتیجه آن بدن قادر به تولید انسولین کافی نبوده و یا این که سلول ها قادر به استفاده از انسولین نیستند.

دیابت به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مزمن در جوامع مختلف، هر روزه افراد جدیدی را به کام خود می کشاند که در این میان افراد جوان زیادی نیز دیده می شوند.

فقط در آمریکا حدود 26 میلیون نفر به این بیماری مبتلا بوده و آمارها نشان می دهند که تعداد بیماران دیابتی در طول 10 سال اخیر 2 برابر شده اند.

هم اکنون دانشمندان در نقاط مختلف دنیا در تلاشند تا با استفاده از تکنیک ها و داروهای جدیدتر، به پیشگیری و مقابله موثرتر با این بیماری بپردازند. در این میان راه های درمانی بدیع که در آن ها از مواد طبیعی و بدون اثرات جانبی استفاده شده باشد، در اولویت قرار دارند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی «Wayne» آمریکا، مطالعاتی را در زمینه اثرات «عصاره پوست انگور» طراحی و در دست اجرا دارند که می تواند راهی جدید در درمان دیابت باشد.

مطالعات پیشین نشان داده اند که این ماده اثرات قابل توجهی در مقابله با پدیده فزونی قند خون دارد.

در این پژوهش که با بودجه 2.1 میلیون دلاری از سوی «موسسه ملی سلامت آمریکا» حمایت می شود، مطالعات پیش بالینی در خصوص مکانیسم ها، کارایی زیستی و ایمنی عصاره پوست انگور یا اصطلاحا «GSE» انجام می گردد تا بتوان این ماده را پس از مطالعات تکمیلی که به صورت بالینی انجام خواهد شد، به عنوان یک داروی ایمن، ارزان و مبتنی بر شواهد محکم برای پیشگیری و درمان دیابت به کار برد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها