صفحه بیست و هفت

شلوغ‌ترین روزهای نمایشگاه

نمایشگاه کتاب کم‌کم به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود. امروز و فردا انتظار می‌رود حتی جمعیت بیشتری در مقایسه با هفته گذشته به مصلای امام خمینی(ره) گسیل شوند. پس دور از ذهن نیست اگر پیش‌بینی شود این دو روز شلوغ‌ترین روزهای نمایشگاه بیست‌و‌هفتم کتاب تهران باشد. به همین دلیل هم برگزارکنندگان نمایشگاه ساعات بازدید را طی این دو روز یک ساعت تمدید کرده‌اند و علاقه‌مندان از ساعت 10 صبح تا 9 شب می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.
کد خبر: ۶۷۱۴۸۳

روز گذشته نیز نمایشگاه میزبان بسیاری از چهره‌های سرشناس بود. در نشست سرای اهل قلم از دو عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش رونمایی شد. همچنین در سرای استقبال از اندیشمندان که به روز ادب نامگذاری شده بود، شاهد حضور برخی از چهره‌های ادبیات همچون محمدرضا بایرامی، فیروز زنوزی جلالی و جواد محقق بودیم.

مهدی هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته با حضورش در نمایشگاه، حاشیه‌هایی به‌وجود آورد. او از برخی غرفه‌های نمایشگاه کتاب از جمله غرفه نشر نی‌، انتشارات سوره مهر‌، انتشارات آیت‌الله مصباح یزدی‌ و همچنین سالن یاس بازدید کرد.

مسئولان غرفه یاس بسته‌ای را شامل چند کتاب‌ سیاسی مربوط به وقایع سال 88 به هاشمی ارائه کردند که او از گرفتن آن خودداری و سالن یاس را ترک کرد. مهدی هاشمی همچنین زمانی که عکاس خبرگزاری فارس می‌خواست از او عکس بگیرد، گفت: من راضی نیستم رسانه شما از من عکس بگیرد.

خبر دیگر از نمایشگاه این‌که کتاب خاطرات جلال طالبانی رئیس‌جمهور عراق با عنوان «رئیس‌جمهور پیشمرگه» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است. این کتاب که از سوی روزنامه‌نگار عرب معد فیاض نگاشته و در روزنامه شرق‌الاوسط به شکل پاورقی منتشر شده، از سوی سامان سلیمانی به فارسی ترجمه و در قالب ٢١ فصل و آلبوم تصاویر اختصاصی از زندگی جلال طالبانی، در ٢٠٠ صفحه منتشر شده است.

در هشتمین روز برگزاری نمایشگاه در بخش ناشران بین‌الملل (لاتین)، غرفه دو ناشر (پارسیان و گیتی پویان آذر) بسته شد و در مقابل ورودی آنها بنرهایی با این عنوان نصب شد: «فعالیت این غرفه به علت تخلف از مقررات نمایشگاه متوقف شده است».

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه هم از جلوگیری از عرضه 30 تا 40 عنوان کتاب غیرمجاز در این بخش خبر داد. همچنین بنا بر اعلام احمد کمالی‌نژاد، یک غرفه دیگر در بخش ناشران عمومی (شبستان) به دلیل عرضه کتاب‌های غیرمجاز بسته شد. البته این غرفه به مدت یک روز تعطیل شده و از این جهت که تعطیلی اش دائم نیست، نامش اعلام نشد.

خبر دیگر این‌که در نمایشگاه امسال شاهد عرضه دو شاهنامه شاه طهماسبی هستیم؛ نخست کتابی که فرهنگستان هنر اخیرا آن را با حضور وزیر ارشاد رونمایی کرد و به قیمت 980 هزار تومان عرضه شده است که در نمایشگاه با قیمت 800 هزار تومان ارائه می‌شود.

نسخه دیگر شاهنامه‌ای است که توسط شرکت ویژه نشر، با همکاری موزه متروپولیتن آمریکا به چاپ رسیده است. انتشار این کتاب با همکاری فعالان عرصه نشر در اسپانیا همراه بوده است.

این اثر نفیس نیز که کیفیت چاپ نگاره‌های آن از شاهنامه چاپ فرهنگستان، مرغوب تر ارزیابی می‌شود، با قیمت بیش از 300 هزار تومان در نمایشگاه فروخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها