یک روزنامه فرانسوی رقابت احتمالی روحانی و احمدی نژاد را به نفع روحانی دانسته و نوشته است که برای روحانی بسیار شیرین تر است که احمدی نژاد دوباره به عرصه برگردد.
کد خبر: ۶۷۱۳۲۸
رقابت احمدی‌نژاد و روحانی به نفع کیست؟

روزنامه لیبراسیون نوشت:از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، تا کنون یک بار زمینه رویارویی روسای جمهور سابق و فعلی از طریق دعوت روحانی به مناظره از سوی احمدی نژاد فراهم شده، اما سکوت روحانی در خصوص این درخواست، مانع از این رویارویی شد هرچند روحانی با اشاره غیرمستقیم به این درخواست، و با بیان اینکه "ما درباره دولت گذشته صحبتی نکردیم فقط دو تا آمار دادیم. آمار را از مرکز آمار گرفته‌ام و رئیس مرکز آمار هم عوض نشده است" تا حدودی عدم تمایل خود را به مناظره علنی کرد.

هنوز مشخص نیست رقابتی (اعم از مناظره، انتخابات یا ...) میان احمدی نژاد و روحانی شکل خواهد گرفت یا خیر و رقابت میان آنها به نفع کدام یک خواهد بود؟

دفاع از احیای نماد شیر و خورشید

یک تاریخ دان از سخنان حجت‌الاسلام یونسی دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی که گفته است: « اگر با من باشد هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیروخورشید [سرخ] را جایگزین آن می‌کنم.» دفاع کرد.

خسرو معتضد در روزنامه شرق نوشت:قبل از آنکه عده‌ای از افراد منتظر فرصت‌، آقای یونسی وزیر اطلاعات پیشین را موردحمله و اتهام قرار دهند سخن ایشان را تایید می‌کنم و صریحا می‌گویم: هلال‌احمر که از سه دهه پیش جایگزین شیروخورشید سرخ، آرم جمعیت شیروخورشید سرخ ایران شد درست تصویر برعکس پرچم سرخ‌رنگ دولت امپراتوری منقرض‌شده عثمانی است .

...اما شیر نماد ایران باستان نبوده و فقط در زمان سلاجقه بر پرچم ایران نقش بسته و در زمان صفویان به مثابه نماد علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بود که او را شیرخدا اسدا...الغالب می‌خواندند.خورشید نیز نمودار الوهیت و دین اسلام و رسول خدا(ص) بوده و جالب اینجاست که پرچم ایران تا زمان مشروطیت یک نوار سبز رنگ در زمینه سفید (نوار سبز به نشانه تشیع) بوده که شیر با خطوط سیاه و زرد در کنار یا وسط زمینه سفید قرار داشته است.نماد تاج روی شیروخورشید در ادوار قدیم وجود نداشته و بسیار محتمل است از عصر قاجاریه به آن افزوده شده ‌باشد زیرا تاج کیانی که در زمان فتحعلی‌شاه قاجار برای تاجگذاری او ساخته شد در دوره قاجار روی علامت شیروخورشید در حقیقت بر فراز شیر قرار گرفت و این تاج پس از تاجگذاری رضاشاه که یک جواهرساز روسی مهاجر، تاج پهلوی را ساخت، تبدیل به تاج پهلوی شد.

...جا دارد پیشنهاد جناب آقای یونسی مورد مطالعه قرار گیرد و شیروخورشید سرخ، جایگاه خود را بازیابد و به مثابه آرم ملی و مذهبی همراه با «الله‌اکبر» بر بالای آن سرلوحه صفحات جمعیت و زیب بدنه آمبولانس‌ها و پرچم‌های جمعیت شود.»

باید حکومت ایران را تغییر دهیم

سفیر و نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از ناکارآمدی و شکست سیاست‌های واشنگتن در سوریه خواستار این شده که توجه کاخ سفید بر "تغییر نظام ایران" به‌عنوان حامی اصلی دولت سوریه متمرکز شود.

به گزارش تسنیم به نقل از آنتی‌وار؛ جان بولتون با اشاره به روابط سوریه با ایران خواستار اقدام واشنگتن علیه تهران شده و نوشته است: نظام اسد بدون کمک‌ها و یاری رساندن ایرانی‌ها نمی‌توانست دوام بیاورد. (در این وضعیت) به‌جای تمرکز بر سرنگونی اسد یا کمک به دشمنان آن، ما باید با اشتیاق زائدالوصفی به‌دنبال تغییر نظام ایران باشیم.

ایران پیروز انتخابات عراق

تحلیلگر و نویسنده آمریکایی معتقد است تنها پیروز انتخابات عراق، ایران است که می تواند از طریق ائتلاف به رهبری نوری مالکی نفوذ خود را در عراق نهادینه کند.

به گزارش عصر ایران، دیکستر فیلکنز نویسنده مجله آمریکایی نیویورکردر مصاحبه با شبکه سی ان ان اظهار داشت: کسی که به بغداد برود هیچگاه به ذهنش خطور نخواهد کرد که آمریکایی ها در عراق حضور داشتند زیرا آمریکایی ها بغداد را بدون هیچ جای پایی، ترک کردند.

او ضمن تکرار نظرش درباره پیروزی ایران در انتخابات پارلمانی عراق به دلیل روابط تهران و ائتلاف نوری مالکی نخست وزیر عراق گفت: هنگامی که نظامیان آمریکایی در عراق حضور داشتند و مالکی در قدرت بود او توانست همه را به بازی بگیرد. او نظامیان ما را در اختیار داشت اما با ایرانی ها هم معامله می کرد زیرا مالکی در ایران زندگی می کرد. آمریکایی ها از عراق خارج شدند اما ایرانی ها آنجا باقی ماندند. ایرانی ها در عراق به شدت قوی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها