وزیرعلوم دولت دهم گفته است که احمدی‌نژاد را اطرافیانش «استحاله» کردند و اگر می‌گذاشتند «اسطوره تاریخ ایران می‌شد و اتفاقا عده‌ای این را خوب فهمیدند و نگذاشتند که وی اسطوره شود.»
کد خبر: ۶۷۰۹۸۲
احمدی‌نژاد «استحاله» شد

کامران دانشجو٬ در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو گفت: به نظرم احمدی‌نژاد در طول هشت سال کاری کرد که در سی سال آینده من قائل نیستم هیچ رییس‌جمهوری بتواند انجام دهد. در بیست و هفت سال گذشته قبل از آقای احمدی‌نژاد هم نتوانستند بکنند. واقعا نمی‌توانند. احمدی‌نژاد به قدری انرژی داشت که قابل وصف نیست. احمدی‌نژاد بین مردم بودن را دوست داشت. او با مردم بودن را دوست داشت نه بر مردم مسلط بودن را. اگر یک عده ای که اطراف ایشان قرار گرفتند و ایشان را استحاله کردند اجازه می‌دادند، احمدی‌نژاد اسطوره تاریخ ایران می‌شد.

وی افزود: اتفاقا عده ای این را خوب فهمیدند و نگذاشتند که وی اسطوره شود. نگذاشتند به عنوان یک الگوی خدمت، یک الگوی اجرایی اسطوره بشود. از اول هم یک عده می‌خواستند کارهای اجرایی ایشان را لوث کنند. طرح‌هایی مثل مسکن مهر و ... را. دیدند این کار جواب نمی‌دهد. واقعیت همین بود که نوع فعالیت اجرایی احمدی‌نژاد این گونه بود که به دل می‌نشست.

تلاش غربی‌ها برای فشار به ایران در مذاکرات هسته ای

با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای، این موضوع بیش از پیش مورد توجه رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است. تاملی بر فضای تبلیغی بیگانه و اظهارنظر مقامات غربی نشانگر تلاش غربی‌ها برای استفاده از ابزارها و اهرم های فشار در برابر تهران در این زمینه است.

براین اساس در فضاسازی رسانه ای بیگانه چند محور مورد توجه و تاکید قرار گرفته است: ضرب‌ الاجل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، تهدید غربی به تشدید تحریم ها علیه ایران و برجسته کردن اختلافات در ایران درباره توافق هسته ای ژنو.

در واقع محافل رسانه‌ای و سیاسی بیگانه در تلاش هستند از این ابزارها و اهرم های سیاسی و تبلیغی برای تاثیرگذاری بر مذاکراتی که قرار است توافق نهایی و جامع در آن نگاشته شود؛ بهره برداری نمایند. از همین منظر اظهارات تهدیدآمیز صدراعظم آلمان مورد توجه قرار گرفته که به رغم حمایت از فرصت دادن به روند مذکرات، اینگونه برای تهران خط و نشان کشیده « اگر ایران تعهداتش را اجرایی نکرده یا آنها را تمام و کمال عملی نکند ما آماده ایم که تحریم هایی را که در حال حاضر به شکل محدود تعلیق کرده ایم از سر بگیریم.»

در همین راستا،رسانه های بیگانه به بهانه برگزاری همایشی با عنوان دلواپسیم در تهران در انتقاد از توافقنامه هسته ای ژنو، تلاش کرده است اختلاف نظرها در ایران در خصوص روند مذاکرات را برجسته کند.

پروژه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۴

رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: پروژه‌ای که در انتخابات ۹۲ کلید خورد پروژه ناتمامی است که استمرار آن در اسفند ۹۴ رقم می‌خورد و اگر نتوانیم موفقیتی در انتخابات مجلس بدست آوریم، نمی‌توانیم در دولت آینده پیروز میدان باشیم.

جمشید ایرانی در گفت‌وگو با فارس از اولین جلسه جبهه اصلا‌ح‌طلبان با محمدرضا عارف خبر داد و گفت: این اولین جلسه اصلاح‌طلبان در سال جدید بود.

وی همچنین به تشریح سخنان عارف پرداخت و خاطرنشان کرد: عارف در سخنان خود به شکست دولت گذشته اشاره کرد و گفت که دولتی که در این 8سال اجازه انتقاد کردن را به دیگر جریانات نمی‌داد مجبور به عقب نشینی شد. بنابراین باید سعی شود تا این موفقیت حفظ شود چرا که در طی 6ماه، فشارهای بسیاری از سوی مجلس به دولت وارد شده است که این در دولت‌های گذشته بی سابقه بوده است.

دبیرکل حزب فرزندان ایران با بیان اینکه بنیاد امید ایرانیان عارف یک اتاق فکر برای تفکرات همه اصلاح‌طلبان است، تصریح کرد: عارف این مکان را پایگاهی برای همه جوانان می‌داند که حفظ سرمایه اجتماعی از اهداف آن است.

آیا برای رفتن به مشهد باید قطار تبریز را سوارشد

درشرایطی 3 سال از پرونده فساد مالی بانکی می گذرد که مردم همچنان پاسخ قانع کننده ای در برخورد با عاملان این پرونده نگرفته اند، حتی مسئولانی که آن زمان در متن این فساد قرارداشتند و از متهمان درجه اول پرونده بودند نیز از این موضوع گلایه دارند.

محمد جهرمی که آن زمان مدیرعامل بانک صادرات بود و در کنار خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران به عنوان دو متهم اصلی این پرونده مطرح بودند این روزها از طولانی شدن روند بررسی پرونده فساد مالی 3 هزار تومانی گلایه دارد و می گوید من از این موضوع که پرونده بنده مشخص نشده است ناراحت هستم و مسئولان قضایی باید در این رابطه پاسخ بدهد.

جهرمی که سابقه حضور در دولت های آیت الله هاشمی و محمود احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد این روزها به نحوه عملکرد دستگاه های نظارتی در پرونده فساد مالی انتقاد دارد و یکی از دلایل عدم حضورش در دولت روحانی را باز بودن همین پرونده می داند.

وی در گفت و گوبا نامه نیوز فعالیت دولت قبل را مانند فردی دانست که برای رفتن به مشهد قطار تبریز را سوارمی شود! دولت احمدی نژاد کاملا ریل را اشتباه گذاشته. خود من از روز اول دولت نهم این تذکرات را دادم و بعضی مواقع به دلیل اشتباهات فاحش استعفا دادم.

جهرمی در باره سبد کالا نیز گفت:ارائه سبد کالا خوب است اما در گذشته تجربه این موضوع را داشتیم و دولت آقای روحانی از تجربیات گذشته استفاده نکرد و عملکرد خوبی نداشت و به خیلی ها که باید سبد کالا تعلق می گرفت نرسید و آمار کاملی درباره تخصیص سبد کالا در دولت وجود نداشت.

برخی اصلاح‌طلبان قدرت را برای خودشان می‌خواهند اما ما نه!

عضو حزب منحله مشارکت با بیان اینکه "مایلم درانتخابات مجلس، اصولگرایان معتدل واصلاح طلبان لیست مشترک بدهند" گفت: همه ما باید از حق همه افرادی که می‌خواهند فعالیت سیاسی کنند دفاع کنیم اما قانون‌مدار ،شناسنامه‌دار و خیلی شفاف و روشن.

محمدرضا خاتمی در گفتگو با روزنامه شرق گفت: شنیدم برخی از دولتمردان قبلی به تدوین و نگارش نامه و انتشار آن روی آورده‌اند و دولت روحانی را مسبب همه بدبختی‌هایی نامیده‌اند که از این‌پس مردم با آن مواجه خواهند بود. بنابراین دولت باید ارتباط خوب و معناداری با توده‌های مردم برقرار کند.

وی درباره موضوع قدرت طلبی اصلاح طلبان گفت: منکر این نیستم که در این طیف گسترده اصلاح‌طلبی افرادی هم هستند که ممکن است برای خدمت یا ابراز توانایی خود یا حتی برای مسایل شخصی دنبال این باشند که در مناصب مختلف قرار گیرند اما بدنه و محورهای اصلی جریان اصلاح‌طلبی امروز به هیچ‌وجه دنبال این قصه نیستند. باید یادآور شد به بسیاری از نیروها اصرار می‌شد که منصبی را در دولت قبول کنند و آنها نمی‌پذیرفتند و آنهایی هم که رفتند به خواسته خود نبود بلکه برای تکلیفی بود که به آنها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
كوشا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
۰
۰
با درود
از جناب آقای دكتر احمدی نژاد ، بابت زحماتشان كمال تشكر و قدر دانی را داریم. ایشان در طول دوران ریاست جمهوری ، زحمات فراوانی برای این مردم و كشور كشیدند كه امیدواریم قدر این زحمات به جا آورده شود. علی رقم اینكه عده ای برای جاه طلبی و ثروت اندوزی خود ، شرایط را گونه ای جلوه داده اند كه ایشان را تخریب كنند. زمان خیلی مسایل را آشكار خواهد كرد ، همچنان كه تا بحال این طور بوده هست. دست دكتر احمدی نژاد را می بوسم. متشكرم از ایشان
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
۰
۰
احمدی نژاد در كره ماه میتواند اسطوره شود چون در كره زمین در 8 سال جز تحمیل كارهای پرفشار برای ملت چیزی به یادگار نگذاشت.

نیازمندی ها