برخی سیاستمداران و مسئولان آمریکایی اذعان کرده اند کاخ سفید از توافق هسته ای با ایران به عنوان یک فرصت برای باز کردن کانال های جدیدی ارتباطی استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۶۷۰۵۴۳
کانال های جدید ارتباط آمریکا با ایران

به گزارش خبرگزاری آریا، قرار است ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) این هفته دور تازه ای از مذاکرات کارشناسی را در شهر نیویورک آغاز می کنند. طرفین بعد از این مذاکرات، از روز 23 اردیبهشت در شهر وین دور چهارم مذاکرات جامع را با هدف بحث بر سر پیش نویس توافق جامع آغاز می کنند.

«آلن ایر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در در نشست گروه موسوم به «شورای ملی ایرانیان آمریکا» در کالیفرنیا با اشاره به مذاکرات هسته ای در جریان میان ایران و گروه 1+5 گفت: «موفقیت در دستیابی به راهکاری برای مسئله هسته ای مانع اصلی میان ایران و جهان را برطرف می کند و به لغو همه تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای منجر می شود.»

«داریل کیمبال» مدیر انجمن کنترل تسلیحاتی آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است نشانه های مثبتی در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در حال بروز است.

وی ضمن ابراز خوش بینی نسبت به موفقیت مذاکرات، گفت: «ما نشانه های دلگرم کننده ای را شاهدیم، چراکه هر دو طرف انعطاف پذیری و عمل گرایی لازم برای رسیدن به یک راهکار نهایی را نشان می دهند.»

بازتاب همایش دلواپسیم در رسانه های بیگانه

برگزاری همایش دلواپسیم که عصر شنبه از سوی منتقدان توافق هسته ای ژنو در لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد بازتاب گتترده ای دررسانه های بیگانه داشت .

تلویزیون بی بی سی گفت: به نظر می رسد که قطار واکنش مخالفان به توافق هسته ای ژنو به ایستگاه دلواپسی رسیده است عصر شنبه نشستی در سفارت سابق آمریکا در تهران برگزار شد که پس از ماجرای گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی به لانه جاسوسی معروف شده است.

در پایان نشست دلواپسیم بیانیه ای صادر شد که در آن درخواست شد در توافق نهایی حق غنی سازی اورانیوم ‌ایران به صراحت به رسمیت شناخته شود مراکز فعلی غنی سازی هیچ یک تعطیل نشوند و هیچ گونه تعهدی برای بازرسی و نظارت بیشتر از معاهدات به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده نشود در نشست این دلواپسان ، پلاکاردها بسیار گویا بودند عکس و شناسنامه شهید احمدی روشن، که به خاطر ارتباطش با برنامه هسته ای ایران توسط نهادهای امنیتی اسرائیل ‌و غرب ترور شد، سر دست ها بود پلاکاردهای طعنه آلود خطاب به حسن روحانی ‌رئیس جمهوری هم خودنمایی می کردند.

بی بی سی مدعی شد همایش دلواپسیم از سوی حامیان محمود احمدی نژاد برگزار شده بود.

رادیو فردا نیز گفت: همزمان با این تحولات بین المللی درباره توافق هسته ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک روز شنبه تهران شاهد یک همایش به نام همایش (دلواپسیم) بود کسانی که به گفته خودشان دلواپس توافق ژنو بر سر برنامه هسته ای ایران هستند و در مقابل سفارت آمریکا در تهران گرد هم آمدند تا مخالفت خود را با توافقنامه ژنو ابراز کنند.

فتوای عجیب مبلغان سعودی

مبلغان سعودی در اظهاراتی متناقض با اقدامات و فعالیتهای شاهزادگان سعودی و اظهارات پادشاه این کشور درباره گفتگوی ادیان، سفر مسلمانان به سرزمین‌های "کفر" را حرام می‌دانند.

به گزارش شبکه العالم، "عبدالله السویلم" امام و خطیب مسجدی در ریاض پایتخت عربستان، تأکید کرد که سفر به سرزمین‌های کفر قطعا حرام است.

وی با صدور فتوایی اظهار داشت: سفر به خارج از کشور از نظر شرع حرام است مگر آنکه ضرورتی وجود داشته باشد که البته برای آن نیز شروطی وجود دارد.

مبلغان سعودی در موضوع تحریم سفر به خارج از عربستان، به فتوای سابق کمیته پژوهشها و فتوای هیأت علمای ارشد سعودی استناد می کنند. این کمیته قبلا فتوا داده بود که سفر به سرزمین‌های کفر حرام است زیرا در آنجا با فتنه و پلیدی مواجه شده و با کفار اختلاط می کنند و مسائل منکر را می بینند.

صدور این فتوا درحالی است که کشورهای اروپایی و غربی، مقصد بیشتر شاهزادگان عربستانی برای تفریح و سرگرمی است.

درخواست تحکیم وحدت ها از خاتمی

سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشورمان در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت کفت:از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نخواهم کرد.

به گزارش ایلنا، دراین دیدارفعالان سابق دفتر تحکیم وحدت از سید محمد خاتمی خواستند که همچنان نقش محوری در هماهنگی و فصل الخطاب بودن میان اصلاح طلبان را همچون گذشته بر عهده داشته و اجازه ندهند شیرینی پیروزی انتخابات خرداد ۹۲ که حاصل مدیریت و احساس مسئولیت ایشان و آقای هاشمی رفسنجانی بود در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با شکستی کام مردم و اصلاح طلبان تلخ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها