خبرگزاری دولتی کره شمالی در مطالبی، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را «از نسل یک میمون سیاه بدجنس و حیوانی دورگه از نسلی نامشخص» خواند.
کد خبر: ۶۷۱۸۵۱
توصیف کره شمالی از اوباما و واکنش کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، خبرگزاری دولتی کره شمالی در مطالبی، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را «از نسل یک میمون سیاه بدجنس و حیوانی دورگه از نسلی نامشخص» خواند.

در این دو مقاله جداگانه، نویسنده کره‌ای، رئیس جمهور آمریکا را فردی توصیف می کند که «باید مانند یک میمون در حیات وحش آفریقا زندگی کند و از تکه نان هایی که گردشگران برایش می اندازند ارتزاق کند.»

«شخص کثیف» و «فردی با کم ترین شباهت ظاهری به آدمیزاد» از دیگر توصیفاتی است که در این مقاله علیه باراک اوباما استفاده شده است.

در این مقاله که جمعه هفته گذشته و در انتقاد به سفر دوره‌ای اوباما به شرق آسیا و بازدید وی از کره جنوبی منتشر شده، «پارک جیون های»، رئیس جمهور کره جنوبی نیز مورد فحاشی قرار گرفته است.

کاخ سفید در واکنش به این دو مقاله، آنها را نوشته‌های طولانی و نژادپرستانه خواند و توصیفات به کار رفته در خصوص رئیس جمهور این کشور را «مشخصا زشت و نامحترمانه» خواند.

ادعای یک صهیونیست در باره تأسیسات هسته‌ای ایران

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده، ادعاهایی را درباره برنامه هسته ای ایران در آستانه مذاکرات مطرح کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل روزنامه جروزالم پست، ایهود باراک در یک سخنرانی در موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن مدعی شد گرچه تصور می‌شود که آمریکا طی سال های اخیر ضعیف شده باشد، اما هنوز هم می تواند با یک حمله، اقدام به نابودی تأسیسات هسته ای ایران کند.

وی مدعی شد حمله به تأسیسات ایران حتی آسان تر از حمله به ذخایر سلاح های شیمیایی سوریه است.

وی در ادامه ادعا کرد امریکا می تواند تنها در چند ساعت تأسیسات هسته ای ایران را از بین ببرد!

نگرانی غرب از تروریستهای سوریه

مقامات گروهی از کشورهای غربی و عربی به همراه ترکیه که در طول چهارسال اخیر از عناصر مسلح در سوریه به طور علنی یا پنهانی حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند، اکنون در بروکسل گردهم آمدند تا تدابیری را برای مقابله با بازگشت این عناصر به کشورهایشان اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات 9 کشور اروپایی به همراه نمایندگانی از آمریکا، ترکیه و چند کشور عربی در تلاش برای ممانعت از عزیمت افراط گرایان به سوریه و بازگشت آنها از این کشور، در بروکسل گردهم آمدند.

مقامات 9 کشور اروپایی از جمله بلژیک و فرانسه با نمایندگانی از آمریکا، ترکیه، مغرب، اردن و تونس در بروکسل گردهم آمدند تا برای جلوگیری از حرکت عناصر افراطی به سمت سوریه تدبیری بیاندیشند.

به گفته "ژولیه ملکویت" وزیر کشور بلژیک، مسئولان این کشورها نگران هستند که مبادا اتباع آنها که اغلب جوان هستند و برای جنگ به سوریه رفته اند؛ درحالی به کشورشان بازگردند که بر شدت اعتقادات افراطی آنها افزوده شده باشد و دست به حملات تروریستی بزنند.

وی با اشاره به وجود گروههای افراطی مرتبط با القاعده در سوریه، افزود: این مساله یک مشکل داخلی نیست بلکه مشکل بین المللی است که دامن گیر چندین کشور شده است.

ماجرای جلوگیری از سخنرانی سید حسن خمینی

ماجرای جلوگیری از سخنرانی سید حسن خمینی نوه امام (ره) در دانشکاه بروجرد،در حالی در برخی رسانه ها مطرح شد که معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: آغوش مردم لرستان همواره برای حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی باز است و همچون نگینی ارزشمند مورد استقبال مردم با تفکرات مختلف قرار می‌گیرد.

سید سعید شاهرخی ادامه داد: برنامه حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دانشگاه بروجرد بنابر دلایلی که رئیس این دانشگاه اعلام کرده است، لغو شد؛ این در حالی است که به زودی همایش تبیین شخصیت امام خمینی (ره) در بروجرد برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه ما باید از هرگونه حاشیه‌سازی و فضاسازی در استان لرستان پرهیز کنیم، اضافه کرد: این حاشیه‌سازی‌ها موجب کُند شدن روند توسعه این استان می‌شود، بنابراین از هرگونه حاشیه‌سازی اعلام انزجار می‌کنیم.

دانشگاه دولتی آیت الله بروجردی (ره) شهرستان بروجرد نیز در بیانیه‌ای خبر هرگونه تجمع احزاب و گروه‌های سیاسی در مقابل این دانشگاه را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ با توجه به اینکه بعضی از سایت‌های خبری موضوع تجمع و اعتراضات را جلوی دانشگاه مطرح کرده‌اند، به استحضار می‌رساند،این خبر کذب محض است و صحت ندارد و با صراحت تمام ذکر می‌شود که هیچ‌گونه تجمعی در شهر و جلوی دانشگاه در اعتراض به حضور نوه عزیز حضرت امام بزرگوار (ره) ‌اتفاق نیفتاده است.

عارف هماهنگ کننده اصلاح طلبان

رییس جبهه اصلاح طلبان، دیدارها و نشست های اعضای این جبهه را با «محمدرضا عارف» بسیار مثبت خواند و گفت: آقای عارف، نقش پیوند دهنده و هماهنگ کننده را میان اصلاح طلبان دارد و مطرح شدن موضوعاتی نظیر سرلیستی وی برای انتخابات آتی مجلس، انحرافی است.

«محمد جواد حق شناس» در گفت و گو با ایرنا درباره جزییات آخرین دیدار اعضای جبهه اصلاح طلبان با محمد رضا عارف که در هفته جاری انجام گرفت، گفت: دیدارهای جبهه اصلاح طلبان با عارف به صورت دوره ی برگزار می شود و از نظرات وی بهره لازم را می گیریم.

وی ادامه داد: در دیداراخیر موضوعاتی نظیر انتخابات آینده، دغدغه های اصلاح طلبان و ساز و کار مناسب برای کمک به دولت تدبیر و امید بررسی شد.

رییس جبهه اصلاح طلبان، نبود نشاط سیاسی و عدم فعالیت اصلاح طلبان در استانها را یک از دغدغه های مطرح شده از سوی عارف بیان کرد و گفت: بدلیل وجود برخی مدیران میانی که از گذشته برجا مانده اند، فضای کافی برای نشاط سیاسی پدید نیامده و دکتر عارف در دیدار با اعضای جبهه اصلاح طلبان بر آن تاکید داشته و خواستار کمک مسوولان دولت بوده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها