رئیس​مجلس​: اگر می‌خواهید در کشور اصلاحات درست اقتصادی صورت گیرد، همه باید همصدا باشیم

واکنش لاریجانی به یک مستند سیاسی

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی مسائل پیش آمده در چند روز گذشته، گفت: فضای سیاسی کشور باید به سمت تولید حرکت کند نه این‌که مخل آن باشد.
کد خبر: ۶۶۷۸۱۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در دیدار جمعی از اعضای تشکل‌های کارگری و بسیج کارگران که در آستانه روز کارگر برگزار شد، افزود: برخی مدام ذهن‌ها را متفرق می‌کنند؛ الان مساله اصلی کشور، تولید و رونق تولید است، اما آیا الان همه به دنبال رونق تولید هستند یا مدام در کشور دعوا راه می‌اندازند؟

رئیس مجلس گفت: آیا این دعواها مشکلات کارگران را حل می‌کند؟ آیا به حل مشکل تولید در کشور کمک می‌کند؟

لاریجانی با اشاره به انتشار فیلمی با عنوان «من روحانی هستم»، افزود: در این سی.‌دی، مطالبی را مطرح کردند که برخی از آنها خلاف واقع است.

وی اضافه کرد: ‌آقای روحانی رئیس‌جمهور را متهم کردند که شما در داستان مک‌ فارلین حضور داشتید، این دروغ است، کسانی که در آن شرایط سیاسی پس از انقلاب حضور داشتند، همه می‌دانند که آقای روحانی نقشی در مساله مک فارلین نداشته است، چرا خلاف واقع می‌گویید؟ چرا دروغ می‌گویید؟

رئیس مجلس گفت: افرادی که آن زمان در این مساله نقش داشتند، مشخص هستند و معلوم است که کدام بخش‌های کشور بودند.وی افزود:‌ برخی از مسائل دیگر این سی.‌دی نیز خلاف واقع است. بنده در جریان این مسائل بوده‌ام. آیا شما می‌خواهید به تاریخ هم دروغ بگویید؟

رئیس مجلس گفت: آیا با این‌گونه اقدامات می‌توان تولید کشور را به راه انداخت و آیا درست کردن دعواهای داخلی، برای مردم نان و آب می‌شود؟

وی افزود: بعد ایراد می‌گیرند که چرا نمی‌گذارید این سی.‌دی پخش شود، خب شما چرا خلاف واقع و دروغ می‌گویید؟ این موضوعات، مشکل کشور نیست، اگر می‌خواهید در کشور اصلاحات درست اقتصادی صورت گیرد، همه باید همصدا باشیم.رئیس مجلس در ادامه با تأکید بر این‌که در چنین اوضاعی سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شود و برای دستیابی به سود بیشتر به فکر دلالی می‌افتد، تصریح کرد: کلید کار این نیست که بگوییم به خاطر این‌که آزادی بیان است، هر آنچه می‌خواهیم به دیگران بگوییم، خب شما خلاف واقع می‌گویید، در این شرایط در کشور دعوا درست می‌شود و دعوا که درست شد شرایطی بوجود می‌آید که سرمایه‌گذار دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌کند، دود این چیزها به چشم خودمان می‌رود.

لاریجانی گفت: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که ما می‌خواهیم به مصاف خارجی‌ها برویم، آنها می‌خواهند به ما زور بگویند و ما در حال چالش با آنها هستیم.

رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت آرامش سیاسی در کشور افزود: منظورم آرامش گورستانی نیست که کسی سخنی نگوید، در کشوری که دموکراسی وجود دارد باید انتقادات مطرح شود؛ ولی دروغ گفتن، سی.‌دی درست کردن و متهم کردن افراد به مواردی که خلاف واقع است، درست نیست.

وی ادامه داد: بنده نمی‌دانم آقایانی که اقدام به پخش این سی.‌دی کردند می‌دانند یا نه، ولی حداقل از کسانی که در انقلاب بودند و هستند در این زمینه سوال کنید، شما نزد خداوند چه پاسخی دارید؟ شما یک سخن خلاف واقع را درباره کسی مطرح کردید که به هر حال امروز مسئولیت اجرایی کشور را برعهده دارد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: آیا این‌گونه اقدامات جز افزایش کینه‌ها نتیجه دیگری به دنبال دارد؟ آیا با این‌گونه اقدامات، اختلافات در کشور عمیق‌تر نمی‌شود و ناآرامی در کشور بوجود نمی‌آید؟ سیاسیون باید به این موضوعات توجه بیشتری کنند، رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش مهمی دارند، ما امروز احتیاج به وحدت داریم، نیازمند همراهی برای برطرف شدن مشکلات و مسائل اساسی کشور هستیم.

وی افزود: ما که نباید مشی مارکسیست‌ها را داشته باشیم که معتقدند هدف وسیله را توجیه می‌کند، اگر کسی اختلاف سیاسی دارد، این مردانگی نیست که از هر وسیله‌ای و ابزاری استفاده کنیم، اگر شما انتقادی دارید، آن را مطرح کنید، ایرادی ندارد، برخی از افراد ممکن است سبک و سیاق دولت را نپسندند نه از نظر سیاسی و نه از نظر اقتصادی، شما می‌توانید مسائل‌تان را مطرح کنید.رئیس مجلس، نقد منصفانه را بهترین راه‌حل مشکلات اساسی کشور و مردم خواند و تأکید کرد: باید انتقادها را هم منصفانه مطرح کنید نه این‌که از هر ابزاری برای کوبیدن افراد استفاده کنید.

وی افزود:‌ در مجلس نیز آرای مختلفی وجود دارد که نمایندگان می‌توانند نظرهای مختلفشان را بگویند، اما این نظرها باید با آراستگی و با ادبیات درست مطرح شود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارنظرهایی که درباره ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ها مطرح می‌شود، گفت: در همین موضوع ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی، گاهی خرده می‌گیرند که چرا حجم افرادی که ثبت‌نام کردند زیاد است؛ بنده از ابتدا هم نظرم همین بود که این تعداد افراد ثبت‌نام خواهند کرد و ثبت‌نام این تعداد افراد در شرایط کنونی کشور طبیعی است.

بیانیه سازندگان مستند «من روحانی هستم»

در پی انتشار فیلم مستند «من روحانی هستم» مجموعه سفیر​فیلم به عنوان سازنده این مستند طی بیانیه ای اعلام کرد : این مستند نه تنها تخریب دکتر حسن روحانی نبوده بلکه بخشی از سوابق درخشان ایشان را که عده ای سعی در پنهان کردن آن دارند به نمایش می​ گذارد. در این بیانیه خطاب به کسانی که این مستند را تحریف تاریخ دانسته‌اند، آمده است:

تاکنون دو ایراد در رابطه با مستند «من روحانی هستم» طرح شده است که به موارد محتوایی و روایت تاریخی برمی گردد. بخش اول مربوط به بحث شورای سرپرستی صدا و سیما و بخش دوم نیز قضیه مذاکرات با مک فارلین است که از سوی دولت به صورت غیر رسمی مورد اشکال واقع شده است.

ما معتقدیم باید اجازه داد در یک فضای آزاد ، این دو مساله تاریخی از سوی پژوهشگران تاریخی بررسی شود. گروه سازنده این اثر نیز ضمن مذاکره با سفیر فیلم اعلام کردند که آماده اند استنادات معتبر و مستدل برای گزاره‌های مطرح شده و اعلام منابعی نظیر خاطرات آقای‌هاشمی را در رسانه‌ها منتشر کند.

در این بیانیه از برخورد های غیر فرهنگی با یک محصول فرهنگی و رسانه​ای از سوی برخی شخصیت‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای انتقاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها