ماموران پلیس در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر نیویورک، ده‌ها لاشه‌ گربه را پیدا کردند که در کیسه‌های پلاستیکی از درختان آویزان شده بود.
کد خبر: ۶۶۷۳۷۲

پلیس نیویورک اعلام کرد، 25 تا 30 لاشه گربه را درون کیسه‌های پلاستیک آویزان از درختان پیدا کرده که بعضی از آنها با گذر زمان به اسکلت تبدیل و بعضی دیگر در یک هفته گذشته کشته شده بودند.

یکی از ماموران حمایت از حقوق حیوانات در این باره گفت: این گربه‌ها با وارد شدن ضربه به سرشان کشته شده‌اند. یک موسسه مبارزه با خشونت علیه حیوانات در این منطقه اعلام کرده که تحقیقات برای یافتن قاتل یا قاتلان احتمالی این گربه‌ها آغاز شده است. هنوز معلوم نیست این گربه‌ها خانگی بوده‌اند و از نزد صاحبانشان ربوده شده‌اند یا این‌که گربه‌های ولگرد نیویورک بوده‌اند./ ایسنا

جستجوی هواپیمای مالزی سال‌ها طول می‌کشد

عملیات جستجو برای یافتن اثری از هواپیمای مفقود شده مالزی ممکن است سال‌ها طول بکشد.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا با اشاره به این‌که حدود 95 درصد محدوده موردنظر در قعر اقیانوس هند جستجو شده، گفت: عملیات جستجو در زیر دریا برای یافتن هر گونه اثری از لاشه هواپیما یا جعبه سیاه آن بی‌فایده بوده است.

پس از انتشار گزارشی از دریافت سیگنال‌ از جعبه سیاه هواپیمای مفقودشده مالزی با 12 خدمه و 227 سرنشین، زیردریایی نیروی دریایی آمریکا به محل مورد نظر اعزام شد. روبات زیردریایی ‌«باله‌آبی ـ 21»، 95 درصد از محل احتمالی سقوط این هواپیما را جستجو کرده، اما هیچ اثری از بوئینگ 777 پیدا نکرده است. همچنین جستجوهای وسیع‌تر دریایی برای یافتن لاشه هواپیما با شکست روبه‌رو شد.

این مقام آمریکایی که نامی از او منتشر نشده، گفت: روز شنبه نیز بیش از هشت هواپیمای نظامی و ده فروند کشتی، منطقه 1500 کیلومتری شمال ـ غرب شهر «پرت» را جستجو کردند، اما به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

نخست‌وزیر مالزی نیز اعلام کرد: دولت این کشور هفته آینده، گزارشی اولیه در مورد این هواپیمای مسافربری منتشر می‌کند./ ایسنا

تحویل جنازه‌های اشتباهی به خانواده‌های قربانیان کره‌ای

دولت کره جنوبی تائید کرد اجساد برخی قربانیان حادثه کشتی غرق ‌شده این کشور به اشتباه شناسایی و به خانواده‌های داغدار تحویل داده شدند.

در برخی موارد نیز هویت اصلی بعضی از این اجساد پس از انتقال به مرکز کفن و دفن و پیش از تحویل به خانواده‌های قربانیان شناسایی شد. یک گروه برای شناسایی و بازگرداندن اجسادی که به اشتباه تحویل داده شده‌اند، تشکیل شده است.

مقامات کره جنوبی با اعلام این‌که لازم است تغییراتی برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه انجام شود، عنوان کردند:‌ بقایای اجساد قربانیان حادثه باید پس از انجام آزمایش DNA یا گرفتن اثر انگشت آنان به خانواده‌ها تحویل داده شود. در این قبیل حوادث ابتدا انتقال موقتی به مرکز کفن و دفن صورت می‌گیرد و پس از تائید مقامات و اطمینان از صحت شواهد به طور دائم به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود. نیروهای امداد و نجات کره جنوبی صبح دیروز با بیان این‌که تلفات این حادثه دریایی به 187 نفر افزایش یافته، اظهار داشتند:‌ عملیات جستجو برای یافتن دیگر مفقودان به دلیل وضع نامساعد جوی و شدت جریان آب به کندی انجام می‌شود.

به گزارش استریت تایمز، به گفته مقامات این کشور، تعداد مفقودان این حادثه 115 نفر اعلام شده و تعداد نجات‌یافتگان این کشتی از زمان غرق‌ شدن آن در شانزدهم آوریل، همان 174 نفر باقی مانده است./ ایسنا

5 زخمی در انفجار ساختمان در اتریش

خدمات اورژانس اتریش اعلام کرد دست‌کم پنج نفر دیروز در پی فروریختن بخشی از یک ساختمان چهار طبقه بر اثر انفجار مهیب در وین پایتخت این کشور زخمی شدند.

سخنگوی پلیس در این باره گفت: بخشی از ساختمان فروریخته و طبقات دوم و سوم آسیب دیده است. وی با اعلام این‌که حدود پنج نفر در این حادثه سطحی زخمی شده‌اند، افزود: در مجموع ده نفر نجات یافته‌اند. علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است./ واحد مرکزی خبر

مرگ 2 گردشگر در واژگونی قایق چینی

مقامات چینی اعلام کردند بر اثر واژگونی یک قایق در بخش یانگ‌شوئو در منطقه خودمختار گوانگشی جوآنگ، در جنوب غربی این کشور، دو گردشگر جان خود را از دست دادند.

یکی از مقامات منطقه گوانگشی جوآنگ، در جنوب غربی چین در این باره گفت: حدود ساعت 6 صبح دیروز ـ شنبه ـ قایقی در رودخانه لی‌جیانگ در بخش یانگ‌شوئو، یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف چین که دارای مناظر طبیعی زیبایی از رودخانه و کوهستان است، واژگون شد. در این حادثه دو گردشگر جان باختند.

این مسئول افزود: هنگام این حادثه، 27 گردشگر و یک نفر که این قایق را هدایت می‌کرد، درون قایق بودند./ واحد مرکزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها