آب از لب خشکیده سدهای خراسان جاری نشد

زهر چشم خشکسالی در سرزمین خورشید

517 شهر در آستانه تنش آبی قرار دارند

خشکسالی و چالش های تامین آب در خراسان رضوی

مشاور وزیر نیرو با اعلام قرار گرفتن 517 شهر کشور در آستانه تنش آبی گفت: مسائل خشکسالی در خراسان رضوی به مراتب سخت تر از سایر نقاط است.
کد خبر: ۶۶۶۶۵۷
خشکسالی و چالش های تامین آب در خراسان رضوی

به گزارش مهر، حمیدرضا جانباز با اعلام اینکه 517 شهر کشور امسال در آستانه تنش آبی قرار دارند گفت: مشکلات آبی به دلیل کاهش ریزش نزولات آسمانی است.

مشاور وزیر نیرو اظهارداشت: متوسط بارش در هفت ماه پُربارش سال آبی 93-92 از پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است. وی افزود: کمبود بارش و کاهش روان آب ها در کشور، رشد ناموزون جمعیت، افزایش حاشیه نشینی در شهرها، عدم انطباق طرح های توسعه ای با مدیریت آب و عدم اتکا به طرح های آمایش سرزمین چالش های مدیریت آب را جدی می کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت درآمد - هزینه و اقتصاد آب تاکید کرد: امسال که مزین به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است باید به فرهنگ مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی در سطح شرکت های وزارت نیرو توجه ویژه ای شود.

جانباز افزود: موضوع جیره بندی آب و حفظ کیفیت آن از مهم ترین خط قرمزهای وزارت نیرو است، لذا در هر شرایطی باید کیفیت آب شرب در حد استاندارد حفظ شود.

وی گفت: خشکسالی و چالش های تامین آب در خراسان رضوی به مراتب سخت تر از سایر نقاط کشور است زیرا به جز مشهد 6 شهر در این استان با کمبود آبی 500 لیتر در ثانیه، در معرض تنش آبی هستند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو بیان داشت: تامین آب مشهد طرحی فراسازمانی است، مقوله تامین آب این شهر با توجه به کاهش آورد رودخانه هریرود و آب سد دوستی موضوعی پیچیده و نیازمند بررسی و برنامه ریزی دقیق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها