آب از لب خشکیده سدهای خراسان جاری نشد

زهر چشم خشکسالی در سرزمین خورشید

وزیر نیرو با اشاره به تشکیل بحران آب در سطح وزارت نیرو وضعیت بارش ها در چهار استان سمنان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی بحرانی عنوان کرد و گفت: میزان آب در سدهای تهران 250 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۷۷۲۹
وضعیت آب 4 استان بحرانی است

به گزارش مهر، حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی و انرژی با وزیر فدراسیون انرژی در جمع خبرنگاران درباره مهمترین راهکارهای وزارت نیرو برای عبور از دوره بحران آب تابستانی مشترکان، گفت: از ابتدای سال جاری آبی که از اول مهر ماه تا امروز آغاز شده میزان بارش‌های کشور به طور متوسط 7 درصد کمتر از متوسط سالهای گذشته و چهار درصد کمتر از متوسط سال گذشته است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه توزیع بارش‌ها در کشور هم یکسان نیست، تصریح کرد: به طوری که در 7 استان کشور بارش‌ها مناسب و در بیشتر استان‌های کشور میزان بارش‌ها بسیار کم بوده است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه در سمنان، تهران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی کاهش بارندگی به حدود 35 تا 40 درصد رسیده است، اظهار داشت: در 5 سد تأمین کننده آب تهران میزان آب موجود 34 درصد کمتر از سال گذشته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه میزان آب در سدهای تهران 250 میلیون مترمکعب کاهش یافته است، تبیین کرد: از این رو باید مردم همکاری مجدانه‌ای برای کاهش مصرف داشته باشند.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای کنترل مصرف آب و مدیریت آن نحوه تأمین آب کمیته بحران آب در وزارت نیرو تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بر روی 9 شهر کشور تمرکز داشته باشد تا در مواقع اضطراری اقدامات خود را انجام دهند تا تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها