امام جمعه تهران:

آب سنگین اراک قابل تعطیلی نیست

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که مطابق گفته‌های رهبری به هیچ قیمت از دستاوردهای دانشمندان خود در عرصه هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد، اظهار کرد: نه آب سنگین اراک و نه کانون‌های دیگر به هیچ‌وجه قابل تعطیلی نیست.
کد خبر: ۶۶۴۳۳۳

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان این‌که فکر نمی‌کنم بحث پرونده هسته‌ای ایران موجب اعمال تحریم علیه کشور شده باشد، گفت: به نظر من، فتنه موجب اعمال تحریم علیه کشور بود؛ زیرا تحریم‌ها از ابتدای انقلاب آغاز شده، اما اوج آن ضربه‌ای بود که فتنه‌گران وارد کرده‌اند و دولت را ضعیف نشان دادند. در این هنگام آنها جرات کردند این‌گونه حرکات غیرقانونی و زورگویانه را نسبت به ما به عمل بیاورند.

صدیقی افزود: اگر دنیا و استکبار بتواند چرخ‌های سوخت هسته‌ای ما را از کار بیندازد، نه تنها چرخ تولید ما سرعت نمی‌گیرد، بلکه چرخ اقتصاد و توسعه ما بیشتر گرفتار اختلال می‌شود. این دو با هم دارای ملازمه هستند. اگر ما توانستیم در این جهت اقتدارمان را نشان دهیم، در بعد تولید هم می‌توانیم این‌گونه عمل کنیم. در غیر این صورت ما شکست‌خورده واقعی خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به روز ارتش و همچنین سالروز تاسیس سپاه با بیان این‌که نیروهای مسلح ارمغان‌آورنده آرامش هستند، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما دارای اقتداری هستند که دنیای مادی از آن ترس دارند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران به سفر رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و با بیان این‌که این‌گونه سفرها مورد تائید و تشویق رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: در این نوع سفرها هم آشنایی رودررو با ملت و دلگرم کردن آنها و هم تشخیص اولویت‌ها و نیازهای این مناطق، هر دو مطلوب است. امیدوارم این‌گونه سفرهای دولت به نفع مردم و در جهت تقویت نظام قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه پارلمان اروپا، ضمن سخیف و بی‌شرمانه خواندن این بیانیه تصریح کرد: آنها پس از سال‌ها تجربه در مورد ایران گمان کرده‌اند شرایط جدیدی به وجود آمده است. این مذاکرات آنها را به اشتباه انداخته و گمان کردند می‌توانند در دین، فرهنگ و ارزش‌های ما دست‌اندازی کنند، این در حالی است که خودشان ناقض حقوق بشر هستند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان، تولیت مسجد جمکران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) با بیان این‌که تبعیت از مجموعه شاخص‌های خط امام(ره) و پیروی راه ایشان، تفاوت مدعیان خط امام(ره) با رهروان واقعی راه ایشان است، تصریح کرد: سیاست نه شرقی و نه غربی، مبارزه بی‌امان با طاغوت‌ها و مستکبران، حمایت از مستضعفان، جدا نبودن دین از سیاست و پیروی از ولایت فقیه ازجمله شاخص‌های خط امام است که باید از آنها پیروی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها