مین‌زدایی در مناطق مرزی خوزستان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور گفت: عملیات پاکسازی 30 هزار هکتار از اراضی آلوده به مین و مواد منفجره از دوران جنگ تحمیلی در نوار مرزی خوزستان توسط یگان‌های ارتش در دست اجراست.
کد خبر: ۶۶۳۷۸۹

سرتیپ دوم علی ظریفی‌یگانه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با خنثی‌سازی مواد منفجره در این اراضی طی دو سال آینده، پاکسازی تمامی اراضی آلوده به مین در نوار مرزی استان خوزستان به اتمام خواهد رسید.وی گفت: با پایان عملیات پاکسازی، این اراضی به مردم واگذار خواهد شد تا در خدمت توسعه اقتصادی منطقه قرار گیرد.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب کشور با بیان این‌که 16 میلیون مین و مواد انفجاری در مناطق مرزی و حاشیه مرزی پنج استان خنثی شده است، افزود: در جریان پاکسازی مناطق آلوده مرزی پنج استان کشور، 176نفر شهید و 750 مجروح قطع عضو شدند.سرتیپ دوم ظریفی‌یگانه با بیان این‌که طبق قانون اساسی، ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دفاع از تمامیت ارضی کشور را برعهده دارد، افزود: این وظیفه را با تمام توان انجام می‌دهیم و هم‌اکنون نیز در اوج آمادگی قرار داریم.

وی به برگزاری مانور بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیمه دوم امسال در خوزستان اشاره و هدف از آن را ارتقای توان دفاعی و رزمی دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از میهن اسلامی عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها