با خسرو احمدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

بازگشت «شب بخیر کیارستمی» به صحنه

خسرو احمدی بازیگر موفق سینما، تلویزیون و تئاتر است که دهه شصتی‌ها او را در کارهای به یاد ماندنی چون النگ‌ودولنگ به‌خاطر دارند. او تاکنون نقش‌های متفاوت و جذابی را در عرصه‌های مختلف و بخصوص تئاتر بازی کرده است. احمدی اواخر سال گذشته نمایش محیطی را به نام «شب‌بخیر کیارستمی» در کافه تریای تئاتر شهر روی صحنه برد که پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین تئاتر محیطی سال 92 شد. با او درباره این اثر و اجرای دوباره آن گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم.
کد خبر: ۶۶۳۷۵۲

شما سال گذشته پربیننده‌ترین و به تبع آن پرفروش‌ترین تئاتر محیطی را در تئاتر شهر اجرا کردید. آیا امسال هم قصد دارید «شب بخیر کیارستمی» را دوباره اجرا کنید؟

بله. این نمایش بزودی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

چرا مکان نمایش عوض شده است و از کافه تریای تئاتر شهر به فرهنگسرای نیاوران کوچ کرده‌اید؟

متاسفانه آقای نادری مدیر فعلی تئاتر شهر اجرای کار محیطی را از این مکان حذف کرده‌اند!

دلیل این کار چیست؟

از خودشان بپرسید اما اتفاق خوبی نیست.

«شب بخیر کیارستمی» یک تئاتر محیطی است. آیا فرهنگسرای نیاوران فضایی برای اجرای این نمایش دارد؟

در این فرهنگسرا فضایی وجود دارد که به آن سالن میز شطرنج می‌گویند. این مکان قبلا محل اجرا بوده است و محمودرضا رحیمی هم سال گذشته یکی از کارهای زنده‌یاد استاد محمد را در این مکان اجرا کرد. ما هم در همین فضا اجرا خواهیم‌داشت. اکنون هم در حال نصب سازه‌ها و تعبیه مکانی برای مخاطبان هستیم تا بتوانند راحت به تماشای کار بنشینند. بالاخره هوای بهار است و باران‌های ناگهانی‌اش. می‌خواهیم مخاطبمان با خیال آسوده کارمان را ببیند.

فکر نمی‌کنید فرهنگسرای نیاوران هم به داشتن سالنی برای اجراهای محیطی نیاز داشته باشد؟

چرا قطعا همین‌طور است. تا جایی که با مدیران این مجموعه صحبت کردیم گفتند تهیه چنین مکانی در دستور کارشان قرار دارد و نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد. اما در هر صورت اجرا در این مکان به نمایش ما نمی‌رسد و امیدواریم گروه‌های دیگر بتوانند در آن اجراهای خوبی داشته باشند.

«شب بخیر کیارستمی» عنوان جذابی دارد. آیا در اجراهای گذشته‌اش برای مخاطبان هم جذاب بوده است؟

نمی‌خواهم از کار خودمان تعریف کنم اما جذاب بوده که پربیننده‌ترین و پر مخاطب‌ترین نمایش محیطی سال شده است.

کمی درباره خط داستانی این نمایش توضیح دهید.

«شب بخیر کیارستمی» فضایی کمدی دارد. دو بازیگر (من‌وارژنگ امیرفضلی) در یک کافه قرار گذاشته‌ایم و درباره اتفاقات گذشته‌مان بحث و گفت‌وگو می‌کنیم و موقعیت‌های طنزی در این دیدار اتفاق می‌افتد که برای مردم جالب است.

اجرای این نمایش از چه زمانی آغاز می‌شود؟

از دهم اردیبهشت. من همه مردم را به دیدن «شب بخیر کیارستمی» دعوت می‌کنم، چون فکر می‌کنم می‌توانیم لحظات خوب و شیرینی را در این نمایش در کنار هم داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها