مستند «کوچی‌ها» ساخته حسین شفیع‌نیا که زندگی شبانان و چوپانان را روایت می‌کند، امروز ساعت 23 از برنامه فانوس شبکه مستند به نمایش درمی‌‌آید.
کد خبر: ۶۶۳۵۲۰
کوچی‌ها به شبکه مستند می​آید

کوچی‌ها زندگی شبانان و چوپانان را با روایتی شاعرانه به‌نمایش می‌گذارد. حسین شفیع‌نیا عکاس و مستندساز، متولد ۱۳۵۲مازندران در جشنواره‌های متعددی مانند جشنواره فقر و غنا، جشنواره محیط‌زیست مازندران، سینمای جوان، گلستان، دوسالانه عکس ایران و محیط زیست جوایز بسیاری از آن خود کرده است.

شفیع‌نیا برای ساخت فیلم کوچی‌ها نامزد بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم تک تهران شده است.

امشب شبکه مستند قسمت دوم مستند دانوب را ساعت 22 به مخاطبان خود ارائه می‌کند. این مستند به رودخانه دانوب می‌پردازد که به آمازون اروپا مشهور است و از هزاران سال پیش انسان‌ها در کنار این رود زندگی می‌کنند. این رود 3000 کیلومتر طول دارد، از رشته کوه آلپ می‌گذرد و شهرهای زیادی در کنار آن بنا شده است.

شبکه مستند فردا ساعت 15 مستند «فردوسی و ما» ساخته شهروز توکل را به مخاطبان خود ارائه می‌کند که درباره رابطه مردم معاصر با فردوسی است و به تاثیر شاهنامه فردوسی در زندگی امروز مردم می‌پردازد. دوربین این مستند سراغ مردمی می‌رود که سال‌هاست از کنار تندیس فردوسی عبور کرده‌اند و جز نام یک میدان چیز بیشتری از این شاعر بلندآوازه جهان نمی‌دانند و البته مردمانی نیز هستند که شاهنامه فردوسی بخشی جداناپذیر از زندگی‌شان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها