کشته شدن 7 پلیس عراقی

در حمله افراد مسلح به یک ایست بازرسی پلیس استان الانبار هفت نیروی پلیس کشته شدند. در این حمله که در جاده ارتباطی سامرا ـ تکریت صورت گرفت، 11 پلیس هم زخمی شدند. بر پایه گزارش‌های دریافتی، افراد مسلح در منطقه بیجی در شمال تکریت مدیر پالایشگاه الحدیثه را ربودند.
کد خبر: ۶۶۲۵۶۵

در یک خبر دیگر اعلام شد کاروان محافظان اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق در کرکوک هدف انفجار بمب قرار گرفت. بمبی که در کنار جاده ارتباطی دکوک و تزا در استان کرکوک کار گذاشته شده بود همزمان با عبور این کاروان منفجر شد، لیکن النجیفی در زمان حادثه در کاروان خودروها حضور نداشت. چند روز پیش نیز صالح المطلق، معاون نخست‌وزیر عراق از یک حادثه تروریستی جان سالم به در برد. در خبری دیگر، منابع امنیتی عراق از وقوع یک انفجار انتحاری در شمال غرب کرکوک و کشته و زخمی شدن 12 نفر خبر دادند.

این در حالی است که ارتش عراق نیز همچنان مشغول نبرد با گروه‌های تروریستی بخصوص در استان‌های الانبار و صلاح‌الدین است. به گزارش ایلنا، نیروهای ارتش عراق شامگاه شنبه موفق شدند طی عملیاتی امنیتی در شرق شهر موصل، «شاکر مبرد» موسوم به والی استان «صلاح الدین» و یکی از فرماندهان گروه داعش را بازداشت کنند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق گروه‌های تروریستی می‌کوشند از فرصت استفاده کرده و تا آنجا که در توان دارند اوضاع عراق را ناامن جلوه دهند. آنها طی روزهای گذشته تهدید کردند بزودی این ناامنی‌ها را به بغداد هم خواهند کشاند. انتخابات عراق قرار است دهم اردیبهشت برگزار شود.

در خبری دیگر مربوط به عراق، دیروز اعلام شد ۲۵ دیپلمات از سوی اتحادیه عرب بر انتخابات عراق نظارت خواهند کرد. این اتحادیه قرار است با دو هیات ناظر، انتخابات پارلمانی عراق را دنبال کند و یکی از دو هیات به ریاست «وجیه حنفی» در داخل عراق به منظور بررسی‌های حقوقی و دیگری در مصر برای پوشش دادن به تجمع‌‌های عراقی‌ها در این کشور فعالیت خواهند کرد. انتخابات برای عراقی‌های خارج از کشور نیز روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها