حوادث خواندنی

رکوردهای گربه‌ای

دنیای رکوردها فقط به انسان تعلق ندارد. چند رکورد را که به نام گربه‌ها ثبت شده است، بخوانید: گربه‌ها بین 9 تا 15 سال عمر می‌کنند اما در حال حاضر گربه‌ای خانگی در کانزاس آمریکا زندگی می‌کند که به عنوان پیرترین گربه جهان شناخته می‌شود. پینکی اکنون بیست و چهار ساله و کاملا صحیح و سالم است البته طولانی‌ترین عمر ثبت شده در میان گربه‌ها، متعلق به گربه‌ای به نام کرم‌پافبود است که در خانه‌ای در تگزاس زندگی می‌کرد و 38 سال عمر کرد.
کد خبر: ۶۶۱۱۶۰

سنگین‌ترین گربه جهان لیمی نام داشت و ساکن کوئینزلند بود.این حیوان با 21 کیلو و 300 گرم وزن در ده سالگی به‌دلیل نارسایی تنفسی تلف شد.

پیبلزگربه‌ای خانگی در ایلینویز مرکزی است که با وجود دو سال سن، فقط 15 سانتی‌متر قد و یک کیلو و 360 گرم وزن دارد و به عنوان کوچک‌ترین گربه جهان شناخته می‌شود.

«ماریا آسونتا» هم ثروتمندترین گربه‌ خانگی جهان است زیرا صاحب نود و چهار ساله او برایش 5/‌13 میلیون دلار ارثیه گذاشت.

هر گربه به‌طور طبیعی 18 انگشت دارد اما یک گربه خانگی به نام جیککه همراه صاحبش در کانادا زندگی می‌کند، با داشتن 28 انگشت صاحب رکوردی در کتاب گینس شده است.

خوش‌سفرترین گربه جهان نیز هملتنام دارد که از خانه خود در تورنتو فرار کرد و صاحبش همه جا را دنبال این حیوان گشت تا این‌که بالاخره هملت بعد از 7 هفته در حالی‌که 600 هزار کیلومتر سفر کرده بود، پیدا شد.

سرقت با بالگرد

برخی سارقان از ابزاری برای دزدی استفاده می‌کنند که باعث تعجب همگان می‌شود. تاکنون چند فقره سرقت با استفاده از بالگرد انجام شده که همه آنها در سوئد اتفاق افتاده است، زیرا اجاره کردن بالگرد در این کشور کار چندان دشواری نیست.

یکی از این دزدی‌ها نخستین روز مهر سال 88 در استکهلم سوئد به‌وقوع پیوست و یک فروند بالگرد سفید روی پشت بام شرکت «جی 4 اس» که ارائه‌کننده خدمات امنیتی و نگهبانی است، نشست و مردانی نقابدار بخشی از سقف شیشه ساختمان را تخریب کردند. آنها به گاوصندوق این شرکت دستبرد زدند و بعد از سرقت 150 میلیون دلار فرار کردند اما خیلی زود دستگیر شدند. اعضای این باند شش نفر بودند.

در یکی دیگر از این سرقت‌ها سارقان بالگردی را دزدیدند و سوار بر آن به نزدیکی یک بانک رفتند. آنها سقف بانک را منفجر کردند و بعد از این‌که وارد مخزن شدند، دست به سرقت کلان زدند. این مخزن حاوی پول برای شارژ دستگاه‌های عابر بانک در استکهلم بود.

عجیب‌ترین دزدی‌های جهان

گاهی سرقت‌های عجیبی در گوشه و کنار جهان به وقوع می‌پیوندد که به خبری بزرگ تبدیل می‌شود. یک نمونه از این دزدی‌ها مربوط به سرقت کوچک‌ترین نیلوفر آبی دنیاست. این گل که یکی از کمیاب‌ترین گیاهان جهان است، از گلخانه گیاه‌شناسی سلطنتی شاهزاده ولز در لندن به سرقت رفت. بسیاری از مجموعه داران گیاه در بازار زیرزمینی گیاهان نادر، برای به‌دست آوردن آنچه نیاز دارند، به هر کاری دست می‌زنند. نیلوفر آبی برگ‌های سخت و بیش از یک سانتی‌متر قطر دارد که برای اولین بار سال 1957 در رواندا در شرق آفریقا کشف شد.

در ماجرایی دیگر، سارقان استرالیایی مجسمه انبه غول‌پیکری را که از جاذبه‌های گردشگری کوئینزلند در استرالیا بود، از جا کندند و با جرثقیل بردند. به گفته پلیس، فیلم‌های به دست آمده از دوربین‌های مداربسته مستقر در منطقه از لحظات دزدیدن این مجسمه تاریخی فیلم گرفته‌اند که نشان می‌دهد دزدان چگونه توانستند با جرثقیل مجسمه را از منطقه بون کوئینزلند استرالیا بربایند.تندیس انبه بزرگ به عنوان یک جاذبه توریستی در منطقه کوئینزلند شناخته می‌شد و گردشگران اشتیاق زیادی برای گرفتن عکس یادگاری در کنار آن داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها