مستند «آخرین پرواز» به کارگردانی محمدعلی فارسی که به زندگی شهید سرلشکر منصور ستاری و شهید سرلشکر مصطفی اردستانی اختصاص دارد، فردا ساعت 14 از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۵۹۶۱۱
آخرین پرواز در شبکه مستند

این مستند زندگی شهید ستاری و شهید اردستانی را که هر دو از افسران عالی رتبه نیروی هوایی بوده‌ و در حادثه سقوط هواپیما در اصفهان به شهادت رسیده‌اند به تصویر می‌کشد.شهید ستاری و شهید اردستانی که هر دو در دوره جنگ و پس از آن در نیروی هوایی فعالیت‌های شایسته فراوانی داشته‌اند، در دی ماه ۱۳۷۳ براثر سانحه‌ای که به دلیل نقص فنی هواپیما بوده، به شهادت رسیدند. این مستند سه دوره کودکی، جنگ و فرماندهی تا شهادت این دو شهید را مورد بررسی قرار می‌دهد.مستند سیمای پنهان دنا به کارگردانی و نویسندگی عبدالخالق طاهری که به معرفی ناشناخته‌های بلندترین قله رشته‌کوه زاگرس می‌پردازد، امروز ساعت 23 در برنامه فانوس به نمایش درمی‌آید.

این مستند به دنیای ناشناخته و پنهان غارهای رشته کوه دنا در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان سفر می‌کند تا بخش‌هایی از رشته‌کوه طولانی و بلند زاگرس و قله دنا را که براحتی دیده نمی‌شود، تصویر کند. موضوع اصلی این مستند، غارهای قله دناست.

مستند حشرات بزرگ محصول 2012 با هدف به تصویر کشیدن زیبایی‌های بدیع و دست نخورده زندگی حشرات در مکزیک امروز ساعت 17 از این شبکه پخش می‌شود.

مجموعه «روزگار ما» به تهیه‌کنندگی نجم‌الدین شریعتی و کارگردانی علی مختارزاده که از تازه‌ترین برنامه‌های شبکه مستند است، هر روز ساعت 18 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه 26 قسمتی حکایت انسان‌هایی است که با نگاهی متفاوت به زندگی می‌نگرند؛ حکایت و ثبت لحظات زندگی یک کشاورز، صیاد، کارگر معدن و مشاغلی از این دست. این مستند به زندگی آدم‌هایی می‌پردازد که به واسطه محیط زندگی و کارشان جهان‌بینی خاصی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها