مهربان با تلویزیون

رسانه تلویزیون هم نسبت به رابین‌هود و ماجراجویی‌های او بی‌تفاوت نبوده است و در طول دهه‌های گذشته، مجموعه‌های متفاوتی براساس افسانه او تهیه و تولید شده است.
کد خبر: ۶۵۳۱۰۳

معروف‌ترین این مجموعه‌ها که شهرت بین‌المللی پیدا کرد (و چند سال قبل از سیمای جمهوری اسلامی هم پخش شد) محصول سال 2006 است.
دومینیک مینگلا و نوز آلن، خالقان و کارگردانان این درام اکشن ماجراجویانه هستند. جوناس آرمسترانگ هم در آن در نقش رابین‌هود بازی کرده است. آرمسترانگ، جوان‌ترین بازیگری است که تا به حال در نقش این شخصیت تاریخی بازی کرده است.
در قصه مجموعه، رابین‌هود پس از پنج سال مبارزه با آدم‌های شرور دوباره به ناتینگهام برمی‌گردد تا با پرنس‌جان مبارزه کند. استقبال تماشاگران از ماجراجویی‌های رابین‌هود در این مجموعه باعث تولید فصل‌های دوم و سوم آن هم شد. در کل، 39 اپیزود مجموعه تولید و پخش شد. پخش رابین‌هود تا سال 2009 ادامه داشت.
این محصول انگلیسی که توسط شبکه بی‌بی‌سی تولید شد، از لوکیشن‌های قدیمی شهر بوداپست در مجارستان به عنوان محل‌های فیلمبرداری بهره گرفت. هشت میلیون پوند صرف تولید مجموعه شد و طراحی صحنه و لباس آن وقت زیادی از سازندگان آن گرفت.
جوناس آرمسترانگ متولد سال 1981 شهر دوبلین است و بازی در نقش رابین‌هود، او را به یک چهره سرشناس تلویزیونی تبدیل کرد. هیچ‌یک از کارهای دیگر تلویزیونی وی موفقیت رابین‌هود را تکرار نکردند.
منتقدان تلویزیونی هم از رابین‌هود استقبال کردند.
با این حال، آنها از خشونت موجود در مجموعه انتقاد کرده و گفتند سازندگانش در نمایش خشونت راه افراط در پیش گرفته‌اند.
در نقدهای منتقدان به این نکته مهم اشاره شد که این مجموعه با کم‌کردن بار فانتزی قصه، خشونت آن را بیشتر کرده‌اند. به همین دلیل، رابین‌هود این مجموعه تلویزیونی، تفاوت‌هایی با رابین‌هودهای سینمایی پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها