ابلاغ بخشنامه نحوه برخورد با حیات‌وحش

مدیرکل دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست از ابلاغ بخشنامه نحوه برخورد با حیات‌وحش به استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۹۹۸
ابلاغ بخشنامه نحوه برخورد با حیات‌وحش

حسین محمدی افزود: در این بخشنامه چارچوب عمل و اقدام در رابطه با آموزش جوامع محلی و امداد و نجات حیوانات آسیب‌‌دیده تعیین و به همه استان‌های کشور ابلاغ شده است و بر اساس آن استان‌ها مکلفند به وظایف خود در این چارچوب برای حفاظت از حیات‌وحش کشور عمل کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که عملیات اجرایی این بخشنامه از روز ابلاغ آغاز شده است، اظهار کرد: برخی ملزومات این بخشنامه را بخش‌های دامپزشکی، هلال‌احمر، وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور می‌توانند به محض دریافت آن به اجرا دربیاورند و از نظر اجرا شدن مفاد آن، با مشکلی مواجه نیستیم.

مدیرکل دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: همچنین در این بخشنامه شناسایی نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار داده‌ایم که باید به شورای ترافیک استان‌ها رفته و سپس هماهنگی‌های لازم برای ایجاد زیرگذر و پل در نقاط حادثه‌خیز انجام گیرد. همچنین مقرر کرده‌ایم که اقدامات پیشگیرانه همچون کاهنده سرعت و نصب تابلوهای هشدار هر چه سریع‌تر از سوی ادارات کل وزارت راه و شهرسازی استان در دستور کار قرار گیرد.

محمدی یادآور شد: اطلاعیه دیگری نیز به استان‌ها صادر کرده‌ایم که بر اساس آن باید بر حمایت‌های مردمی از حیات‌وحش همچون تغذیه حیات‌وحش در فصول سرما نظارت داشته باشند تا علوفه آلوده باعث به خطر افتادن جان حیوانات نشود.

به گفته وی، استان‌های تهران، مازندران، چهارمحال و بختیاری و یزد جزو استان‌هایی است که معمولا در فصل سرما با همکاری مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد به حیات‌وحش، علوفه‌رسانی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها