دستیار تخصصی طب سنتی گفت: غذای سالم از نظر کیفیت باید سازگار با بدن و بی‌مزه نباشد، چرا که موجب کاهش اشتها، سستی و کسالت اعضا می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۹۲۷
غذاهای بی‌مزه، موجب کسالت می‌شود

ژاله علی اصل گفت: غذایی که شخص با میل و اشتها مصرف می‌کند، معده بهتر آن را می‌پذیرد و هضم آن نیز بهتر صورت می‌پذیرد و غذایی که فرد با بی میلی مصرف می‌کند، معده آن را به خوبی قبول نمی‌کند و هضم آن نیز با مشکل روبه رو می‌شود.

وی افزود: قانون کلی غذا خوردن مزاج‌های مختلف برای افرادی که تاخیر در غذا خوردن برای آنان ضرر دارد و دچار سر درد و یا حالت تهوع می‌شوند نباید خوردن را به تاخیر بی‌اندازند، چرا که سوء هضم، پیامد تاخیر در مصرف غذا در این افراد است.

دستیار تخصصی طب سنتی اظهار کرد: غذای فرد سالم از نظر کیفیت باید سازگار با بدن باشد، همچنین غذای نباید بی‌مزه باشد چرا که موجب کاهش اشتها، سستی و کسالت اعضا می‌شود.

علی اصل افزود: افراد از مصرف زیاد ترشی، شیرینی، غذای شور و غذای چرب اجتناب شود، همچنین برای حفظ تندرستی در یک وعده چندین غذای مختلف با هم خورده نشود.

وی گفت:در حالت سلامتی غذاهای سازگار با مزاج سلامتی بدن را حفظ میکند، مثلاً مزاج گرم و خشک غذای گرم و خشک مصرف کنند ولی در زمان بیماری غذای ضد مزاج مانند غذاهایی با مزاج سرد و تر مصرف شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: پرهیز در افراد سالم موجب ضعف قوا و لاغری بدن می‌شود، همچنین موجب تضعیف حرکات نفسانی و ضعف بدن خواهد شد، در این راستا پرهیز بی جا موجب کاهش گوشت و خون در بدن می‌شود و بدن را به سمت بیماری پیش می‌برد و بهبودی و دفع بیماری‌ها غیرممکن یا مشکل خواهد شد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها