خبر سلامت

مقابله با افسردگی در سرما با مصرف میوه و ماهی

یک پزشک متخصص تغذیه با اشاره به شیوع افسردگی در فصل سرما گفت: مصرف مواد غذایی سرشار از میوه، سبزی و ماهی باعث حفاظت بدن در برابر بیماری و پیشگیری از افسردگی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۶۶۸

دکتر مینو فروزانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که استفاده از جیره‌ غذایی ضعیف سبب تأثیرپذیری انسان در برابر افسردگی می‌شود، افزود: افرادی که از تنقلات خوراکی استفاده می‌کنند مثل خوراکی‌هایی که دارای مقدار زیادی گوشت است، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به افسردگی هستند. مصرف شکلات، دسرهای شیرین، غذای سرخ‌ شده، غلات سبوس‌ گرفته (انواع نان‌های باگت) و لبنیات پرچرب نیز می‌تواند موجب بروز نشانه‌های افسردگی ‌شود.

وی تاکید کرد: افرادی‌ که در برنامه هفتگی غذایی جیره‌ ‌غذایی سرشار از میوه، سبزی و ماهی مصرف می‌کنند، کمتر به افسردگی مبتلا می‌شوند.

هیچ کفشی لاغرتان نمی‌کند

یک کارشناس تغذیه گفت :کفش‌های لاغری توجیه علمی ندارد . علی‌اشرف رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در چاقی و لاغری دریافت انرژی عامل تعیین‌کننده است و تبلیغاتی که درباره کفش‌ها، گوشواره‌ها و کمربندهای لاغری می‌شود، واقعیت ندارند.

وی با بیان این که شاید بتوان این توجیه را برای کفش‌های لاغری پذیرفت که به علت راحت‌بودن پیاده‌روی را برای فرد آسان‌تر می‌کند و این مساله می‌تواند در لاغرشدن فرد اثرگذار باشد، تاکید کرد: در غیر این صورت توجیه دیگری برای لاغری با کفش یا هر چیز دیگری پذیرفته شده نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها