داستان پلیسی - شلیک در خانه اجاره‌ای- قسمت دوم

رابطه پنهانی

در قسمت قبل خواندید زنی به نام تینا در روز اثاث‌کشی به خانه اجاره‌ای در خیابان ستارخان، با شلیک سه گلوله از پا درآمده و شوهرش به نام محمد مفقود شده است. در خانه مقتول پنج پوکه فشنگ وجود دارد و کارتن یخچال نیز گم شده است. سرگرد شهاب دستور داد محمد تحت تعقیب قرار بگیرد. اکنون ادامه ماجرا را بخوانید:
کد خبر: ۶۴۵۶۳۷
رابطه پنهانی
کارآگاه شهاب و ستوان ظهوری در صحنه جرم در حال بررسی بودند که تلفنی به سرگرد خبر دادند جنازه محمد را در حالی‌که دو گلوله خورده و در کارتن یخچال جاسازی شده، در میدان توحید پیدا کرده‌اند. شهاب از شنیدن خبر خشکش زد. تنها مظنون پرونده، خودش کشته شده بود. او به دستیارش گفت: «ماجرا خیلی پیچیده‌تر از چیزی است که فکر می‌کردیم. »

فردی، این زوج را به قتل رسانده و سپس یکی از اجساد را از خانه بیرون برده تا صحنه جرم را به هم بزند و سرنخ‌ها را از بین ببرد. دو همکار به میدان توحید رفتند و جسد مرد را نیز بررسی کردند. بعدازظهر همان روز از خانواده محمد و تینا تحقیق شد. کسی هیچ احتمالی درباره آن قتل نمی‌داد و همه شواهد گویای آن بود که این زوج زندگی بسیار آرامی داشتند و هیچ نوع خصومتی در میان نبوده است.

ستوان بعد از رفتن اعضای دو خانواده، به رئیس‌اش گفت: «بالاخره باید انگیزه‌ای برای قتل وجود داشته باشد. نمی‌شود که دو نفر را همین‌طور الکی کشت.»

شهاب هم به همین موضوع فکر کرده و به یک احتمال رسیده بود. او به دستیارش گفت: «شاید قاتل، طرف‌هایش را اشتباه گرفته است.»

- یعنی چه؟

- یعنی می‌خواسته مستاجران قبلی را بکشد اما به اشتباه محمد و تینا را کشته و دلیل اشتباه هم اثاث‌کشی مستاجران قبلی بوده است.

اگر این فرضیه صحت داشت، باید می‌پذیرفتند که قاتل طعمه‌هایش را نمی‌شناخته و در واقع از طرف شخص دیگری برای این جنایت اجیر شده بود.

ستوان ظهوری صبح روز بعد با کمک مالک آپارتمان و یک بنگاه معاملات املاک، خانه مستاجران قبلی را پیدا کرد. آنها زوجی در حال متارکه بودند و اختلافات زیادی با هم داشتند. زن و مرد برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شدند، اما هر دو گفتند محمد و تینا را نمی‌شناسند و اصلا نمی‌دانند ماجرای قتل چیست.

کارآگاه از قبل انتظار داشت همین جملات را از زبان این زوج بشنود و ترجیح داد از آنها جداگانه تحقیق کند. مرد که کریم نام داشت، حرفی برای گفتن نداشت، اما همسر او دلایل اختلاف با شوهرش را عنوان کرد.

- کریم بتازگی با دختری جوان دوست شده و می‌خواهد با او ازدواج کند. او دو سال بعد از ازدواج‌مان به من خیانت کرد و فقط به این دلیل تا الان او را ترک نکرده‌ام که فعلا جایی برای رفتن ندارم. ما هر روز با هم درگیری داریم و قرار بود بعد از اثاث‌کشی به خانه جدید، من وسایلم را جدا و او را ترک کنم. خانه پدر و مادرم کرج است و قرار بود امروز یک کامیون بگیرم و وسایلم را به آنجا ببرم. البته الان که اینجا هستم و کامیون هم حتما رفته و کارها همین‌طور مانده است.

بعد از این صحبت‌ها شهاب که نکته مورد توجه‌اش را گرفته بود، به زن گفت: «بیشتر از این مزاحم شما نمی‌شویم، اما شوهرتان باید اینجا بماند.»

دو همکار بلافاصله بازجویی از کریم را شروع کردند و مرد بالاخره قبول کرد با دختری به نام مهشید دوست شده، البته ادعا کرد آنها قراری برای ازدواج ندارند و همسرش بی‌دلیل موضوع را بزرگ کرده است. کارآگاه مشخصات و نشانی خانه مهشید را گرفت و در حالی‌که کریم را برای احتیاط به بازداشتگاه فرستاده بود، همراه دستیارش راهی منزل دختر جوان شد./ ضمیمه تپش

علیرضا رحیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها