خواسته عجیب مرد گوش‌ بر در جلسه محاکمه‌اش

گوش مرا ببرید‌!

روابط پنهانی همیشه یک پای ثابت در انگیزه جنایت‌هاست. زمانی که پلیس با پرونده قتلی مواجه می‌شود یکی از فرضیاتی که بررسی می‌کند این انگیزه است. بعضی مواقع مردان مدعی هستند که شیطان گولشان زده و ناخواسته در حالی که خود صاحب زندگی هستند، جذب زن دیگری شده و دور از چشم همسران خود رابطه‌ای را آغاز می‌کنند که بیشتر این روابط بعد از مدتی جذابیت خود را از دست داده و مردان تصمیم می‌گیرند این رابطه را بی‌صدا و بدون آن‌که همسرانشان بفهمند، تمام کنند.
کد خبر: ۷۵۹۷۹۲
سکوت نکنی، کشته می‌شوی!

اما از طرفی خانم دومی که پا در این زندگی گذاشته است، به هر دلیلی نمی‌تواند با این تصمیم موافقت کند و او که دستش را از همه جا کوتاه می‌بیند دست به دامن تهدید می‌شود که اگر مرا رها کنی یا پول ندهی، همه چیز را به همسرت می‌گویم. اینجاست که آقایان دست به کار می‌شوند و گاهی اوقات جنایتی را مرتکب می‌شوند؛ جنایتی که خیلی زود راز آن برملا می‌شود. کارشناسان از این رابطه به‌عنوان روابط فرازناشویی نام می‌برند که آفتی بزرگ برای از هم پاشیدن کانون خانواده است.

اخاذی‌های سریالی

«کشتم چون از من اخاذی می‌کرد» این انگیزه‌ای بود که مرد جوان به سبب آن دست به قتل زن مورد علاقه‌اش زد. متهم جوان وقتی باخبر شد که زن مورد علاقه‌اش می‌خواهد راز رابطه‌پنهانی‌شان را به همسرش بگوید، دست به این جنایت زد.

مدتی قبل کارآگاهان پلیس در جریان درگیری خونینی در یکی از روستاهای اطراف شهر رشت قرار گرفتند. ماموران پس از حضور در محل با بدن نیمه‌جان زن جوانی مواجه شدند که از ناحیه سر مجروح شده بود. زن جوان به بیمارستان انتقال داده شد اما جراحات وارده به قدری شدید بود که او درگذشت.

با مرگ زن جوان، گروهی از کارآگاهان جنایی استان گیلان وارد عمل شده و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوانی به نام کاوه عامل این جنایت است. با شناسایی هویت متهم پرونده، مرد جوان بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. او در باره این جنایت گفت: پنج ماه قبل با مقتول آشنا شدم و با وجود این‌که ازدواج کرده بودم، رابطه پنهانی‌ام را با او آغاز کردم. اوایل رابطه‌مان خوب بود، اما بعد از مدتی او شروع به اخاذی از من کرد.

مریم به بهانه‌های مختلف از من پول می‌گرفت و من برای آن‌که او سکوت کند و چیزی از این رابطه به همسرم نگوید به او پول می‌دادم. تا این‌که امروز با من قرار گذاشت، به‌دنبال مریم رفتم و او سوار خودروام شد و به طرف روستا حرکت کردیم.

در راه مریم از من درخواست 500 هزار تومان کرد و این بار برعکس تمامی مواقع من مخالفت کردم و گفتم پول ندارم. سر همین موضوع با هم دعوایمان شد و مریم تهدید کرد اگر پول ندهم ماجرا را به همسرم می‌گوید و من که از دست او خیلی عصبانی بودم با میله آهنی که داخل خودروام بود چند ضربه به سرش زدم. قتل او تاوان رابطه پنهانی بود که من با مریم داشتم.»

این قاتل به قصاص محکوم شد

جنایتی دیگر با انگیزه برملا نشدن راز رابطه پنهانی این بار در یکی از مناطق پایتخت رخ داد. راز این جنایت با اعلام شکایت خانواده دختر جوانی آغاز شد. مرد جوانی مدتی قبل با حضور در دادسرا از ناپدید شدن خواهرش به نام مریم خبر داد و گفت: خواهرم حسابدار یک شرکت خصوصی در خیابان آزادی است و طبق روال هر روز، ساعت 8 صبح 17 اردیبهشت برای رفتن به شرکت از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت. با شرکت تماس گرفتم و آنها گفتند مریم تا ساعت 2 بعد از ظهر محل کارش بود و آنجا را ترک کرده است. خواهرم در دو سال گذشته با یکی از همکارانش به نام مسعود آشنا شده بود و حتی تا چندی قبل قصد ازدواج با یکدیگر را داشتند اما به دلیلی که ما از آن بی‌اطلاع هستیم، ناگهان مریم از ازدواج با این شخص منصرف شد و به همین دلیل، از دو ماه قبل مسعود شروع به تهدید خواهرم کرد.

به‌دنبال به‌دست آمدن این اطلاعات، مسعود بازداشت شد و همزمان با دستگیری مرد جوان، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند که مسعود پیش از این نیز یک بار ازدواج کرده و حدود دو سال پیش از همسر سابقش با وجود داشتن پسری ده ساله جدا شده است.

مرد جوان که چاره‌ای جز اعتراف نمی‌دید به قتل اعتراف کرد و گفت: قصد داشتم با همسرم آشتی کنم اما مریم تهدیدم می‌کرد که مجبور به قتل او شدم.

هفته گذشته این متهم هم محاکمه و به قصاص محکوم شد.

جسدی در جنگل‌های سرخه‌حصار

در پرونده‌ای دیگر، سال گذشته جسد سوخته دختر جوانی در جنگل سرخه‌حصار پایتخت کشف شد. زمانی که گروه بررسی صحنه جرم راهی محل شدند با جسد مجهول‌الهویه‌ای مواجه شدند که پس از قتل، سوزانده شده بود. با توجه به رد خون موجود در صحنه، مشخص شد جنایت در ده متری محل کشف جسد رخ داده و متهم پس از انتقال جنازه به آن محل، آن را به آتش کشیده است.

کارآگاهان اداره دهم در بررسی بانک افراد فقدانی متوجه شدند که در همان تاریخ کشف جسد، فردی با مراجعه به کلانتری از ناپدید شدن خواهر سی ساله‌اش به نام ستاره خبر داده است. با توجه به شباهت مشخصات مقتول با ستاره، از برادر او خواسته شد برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی برود. مرد جوان با دیدن جسد تائید کرد که جنازه متعلق به خواهرش است. با شناسایی هویت قربانی کارآگاهان دریافتند او مدتی قبل با مردی به نام حسن آشنا شده و قرار بود باهم ازدواج کنند.

حسن به عنوان نخستین مظنون پرونده بازداشت شد. همزمان با تحقیقات اولیه از حسن، کارآگاهان دریافتند که مرد جوان، متاهل است و خانواده‌اش هیچ اطلاعی از این آشنایی ندارند.

باتوجه به متاهل بودن حسن و اظهارات متناقض مرد جوان، فرضیه جنایت به دلیل رابطه پنهانی از سوی کارآگاهان مطرح شد و در نهایت مرد جوان که در برابر مدارک پلیسی قرار گرفت به جنایت اعتراف کرد و گفت: «فروردین سال 90 با مقتول آشنا شدم. ابتدا ارتباط ما در حد تماس‌های تلفنی بود، اما پس از گذشت مدتی این ارتباط هر روز بیشتر و بیشتر شد و این در حالی بود که من به مقتول گفته بودم، قصد ازدواج با او را دارم، در حالی که متاهل بودم. ارتباط من با مقتول ادامه داشت تا این‌که من صاحب دو فرزند شدم و پس از مدتی او نیز از موضوع باخبر شد.

از آن زمان درگیری‌های ما با یکدیگر آغاز شد و او تهدید می‌کرد موضوع را با همسر و خانواده‌ام در میان خواهد گذاشت. این تهدیدها ادامه داشت و من برای آن‌که راز این رابطه برملا نشود نقشه قتل او را طراحی کردم. روز حادثه سراغش رفتم و به سمت جنگل سرخه‌حصار حرکت کردم. بعد از مدتی دوباره سر این موضوع با هم بحثمان شد و من که از دست تهدیدهایش خسته شده بودم با چاقویی که همراه داشتم او را به قتل رسانده و بعد جنازه را به داخل جنگل انتقال داده و آتش زدم.

گوش بری برای اثبات علاقه

اگر از خوانندگان صفحه حوادث باشید، بی‌شک از پرونده مرد جوانی که سه جنایت در پرونده خود دارد باخبر هستید.

خبر قتل‌های این مرد جوان به طور کامل در روزنامه‌ها به چاپ رسید، خوب است بدانید اگر چه این مرد بیست و سه ساله دو مرد را با انگیزه مالی به قتل رساند. اما سومین جنایتش به دلیل رابطه پنهانی بود که دلش نمی‌خواست همسرش از آن با خبر باشد.

اما دوست پنهانی‌اش مدام او را تهدید به برملایی این رابطه می‌کرد و در آخر نیز در تماسی با همسر قاتل گوش بر از رابطه پنهانی‌اش گفت. قاتل جوان هم برای اثبات علاقه به همسر و اعلام این موضوع که به رابطه پنهانی‌اش پایان داده، دختر جوان را به قتل رساند و قبل از آن‌که جنازه‌اش را به آتش بکشد، گوش‌هایش را برید. تا گوش‌ها را برای همسرش ببرد که هم دلیلی بر اثبات دوست داشتنش باشد و هم دلیلی بر پایان این رابطه پنهانی. همین گوش‌های بریده باعث شد تا مرد جوان به قاتل گوش بر معروف شود. او دو روز پس از قتل دختر جوان به دلیل دو قتل قبلی‌اش دستگیر شد و با پیدا شدن گوش‌ها داخل خانه‌اش به ناچار به سومین جنایت اعتراف کرد.

نگاه کارشناس1

بهترین راه، پناه‌آوردن به قانون است

سیدحجت هاشمی/ جرم‌شناس: افرادی که ازدواج مجدد می‌کنند یا باید از نظر قانون شرایط خاص این ازدواج را داشته باشند یا این‌که همسر اول با حضور در دادگاه اجازه را برای دومین ازدواج صادر کند. در غیر این صورت ازدواج دوم از نظر قانون جرم محسوب می‌شود. از آنجا که آقایان از این ماجرا باخبر هستند که همسرانشان به این ازدواج راضی نیستند و از طرفی شرایط خاص قانونی را ندارند پس در نتیجه دور از چشم همسرانشان، رابطه‌ای پنهانی را آغاز می‌کنند. این رابطه معمولا به دو دلیل آغاز می‌شود، یا مرد به هر دلیلی از دست همسرش ناراحت است و سعی می‌کند به سمت دیگری برود و از طرفی با این حرکت او را تحریک کند تا رفتار و اخلاقش را درست کند. یا این‌که فرد به زندگی‌اش پایبند است، اما افرادی هستند که سر راهش قرار گرفته و باعث می‌شوند این روابط به‌وجود آید.

اما بعد از مدتی، همسر اول که از سردی و دور شدن همسرش باخبر می‌شود، سعی بر آن دارد که اشتباهات را جبران کند و به این ترتیب مرد دوباره به زندگی‌اش برمی‌گردد. چرا که نفرت عمیقی در دل همسر از زن اول نیست و با برطرف شدن مشکلات، به زندگی‌اش برمی‌گردد. اینجا زن دوم است که از زندگی بیرون گذاشته می‌شود، زیرا همسران دوم یا افرادی که به صورت پنهانی با آنها رابطه برقرار شده، هیچ پشتوانه‌ای ندارند. معمولا اگر آنها به عقد هم درآمده باشند، مهریه سنگینی ندارند. این نداشتن پشتوانه قوی و دور شدن مرد از آنها باعث حسادت و خشم دومین زن شده و دست به‌کار می‌شود تا خود انتقامگیری کند. ابتدا تهدیدهای تلفنی مرد یا همسر اول و بعد از آن آزارها و اذیت‌های بعدی شروع می‌شود تا مرد مراجعه کند. در حقیقت زن دوم طعمه شده تا زندگی او درست شود و در بسیاری از این روابط پنهانی، مردها می‌دانند که این رابطه موقتی است، اما بازهم وارد ماجرا می‌شوند.

مرد وقتی با تهدیدهای دومین زن مواجه می‌شود، سعی می‌کند او را از میدان به‌در کند تا همسر اولش از این ماجرا با خبر نشود، به عبارتی دست به هر کاری می‌زند تا دومین زن را از زندگی‌اش بیرون کند و گاهی اوقات این رابطه با جنایت و قتل دومین زن به پایان می‌رسد.

در چنین شرایطی بهترین و منطقی‌ترین کار این است که مرد ماجرا را با همسر اولش در میان بگذارد. شاید یک سری ناراحتی‌ها پیش بیاید اما می‌توان با وساطت و ابراز ندامت و پشیمانی از همسر اول برای جبران زمان گرفت. پرونده‌ای داشتم که زنان با ترفندی وارد خانه‌های مردان مجلل شده و از آنها فیلمبرداری کرده و اخاذی می‌کردند. مالباختگان نیز برای آن‌که همسرانشان از این ماجرا باخبر نشوند به این اخاذی تن می‌دادند. اما در یکی از این موارد مرد جوان زیر بار اخاذی نمی‌رود و همانجا با پلیس تماس می‌گیرد. صاحبخانه به دلیل رابطه نامشروع محاکمه شد اما زنان متهم این پرونده نه تنها به دلیل این جرم بلکه به سبب جرایم دیگر نیز زندانی شدند.

بهترین راه پناه آوردن به قانون است، وقتی که این گروه از آقایان با مقوله تهدید از برملایی رابطه پنهانی در زندگی‌شان مواجه می‌شوند، سعی می‌کنند برای حفظ این راز دست به جرم‌های شدیدتر بزنند. درست مثل فردی است که از نظر مالی دچار مشکل شده و مثلا با ده میلیون بدهی ورشکسته می‌شود، این فرد به جای این‌که این ورشکستگی را قبول کند می‌آید مدام پول بهره‌ای و وام می‌گیرد و در نهایت بعد از دو سال با مبلغ بسیار سنگین‌تر ورشکسته می‌شود. برملا شدن راز یک رابطه پنهانی و تلاش برای بخشیدن از سوی همسر اول، بسیار بهتر و راحت‌تر از این ست که در انتظار اجرای حکم قصاص باشند.

نگاه کارشناس 2

ترس‌از رسوایی، انگیزه جنایت

حسنوند/ دادستان بخش هلیلان: بررسی علل و عوامل بروز چنین قتل‌هایی برای پیشگیری و کاهش جرایم مشابه بسیار حائز اهمیت است. این پدیده نیز چون دیگر نابهنجاری‌های اجتماعی علل مختلفی دارد که شاید مهم‌ترین آنها را بتوان حذف روابط عاطفی، بروز اختلافات بزرگ مانند خیانت، قتل‌های آنی بدون سبق تصمیم و در حین درگیری و انتقام‌گیری دانست.

قتل فرد در ارتباط پنهانی به دلیل ترس از رسوایی در سال‌های اخیر ارتکاب بیشتری داشته است. زندگی در دنیای امروز در کنار مواهب فراوانش، نابهنجاری‌های فراوانی را به انسان تحمیل کرده است. تغییر باورهای جامعه در اثر هجوم فرهنگ غیرخودی، افزایش مراودات زنان و مردان در جامعه بدون آموختن مهارت‌های مربوط به آن، فقر و اختلاف طبقاتی عواملی است که سبب شکل‌گیری روابط پنهانی در مردان متاهل و خیانت می‌شود. سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای نیز در جای خود رواج‌دهنده عشق‌های مثلثی بوده‌اند، عشق‌هایی که پایانی جز جنایت ندارند. بسیاری از سریال‌هایی که از این شبکه‌ها پخش می‌شود محتوایشان به نحوی است که مسائلی همچون ارتباط با غیر همسر و خیانت را امری عادی جلوه می‌دهند، آن چیزی که در این سریال‌ها مهم نشان داده می‌شود خواست فردی و آنی اشخاص است بدون آن‌که تاثیر آن بر نهاد خانواده یا جامعه اهمیتی داشته باشد. خیانت به همسر موضوعی است که نه فقط در ایران بلکه در دیگر کشورهای جهان هم پذیرفته شده نیست و به عنوان یک هنجار پذیرفته نمی‌شود. بنابراین زمانی که فرد خود را در معرض رسوایی می‌بیند عجیب نیست که در بسیاری مواقع، وجود این پدیده منجر به پدیده همسرکشی یا کشتن نفر سوم شود. فردی که خود را در حال از دست دادن خانواده و آبرو و حیثیت اجتماعی‌اش می‌بیند، ممکن است به هرکاری از جمله قتل همسر پنهانی‌اش دست بزند. این احتمال بویژه در مواردی که طرف مقابل قصد باج‌خواهی و سوءاستفاده از اوضاع شکننده مرد را دارد، افزایش می‌یابد. مردانی که مبادرت به تشکیل زندگی پنهانی می‌کنند باید بدانند که این امر می‌تواند آثار ویرانگری بر سرنوشت خود و خانواده‌شان داشته باشد؛ روابطی که دیر یا زود فاش شده و آنها را دچار مشکلات فراوان خواهد کرد. پس بهتر است به‌جای آن‌که خواسته‌های خود را بیرون از کانون خانواده جستجو کنند و گزینه‌ای مثل ازدواج دوم را انتخاب کنند، دنبال ترمیم مشکلات خانوادگی و تقویت پیوند عاطفی خود باشند.

نگاه کارشناس 3

یک‌سوم مردان رفتار فرا زناشویی دارند

دکتر مهدی صابری/ رئیس بخش روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی: افرادی که وارد روابط فرازناشویی می‌شوند، رفتاری اغواگرانه و انفجاری دارند. شاد و سرخوش بوده و خیلی زود ارتباط برقرار می‌کنند. آنها پس از برقراری ارتباط از مشکلات خود در زندگی می‌گویند و اگر از آنها درباره گذشته‌شان سوال کنید می‌توانند برای مدتی طولانی برای شما گریه کنند تا از پرسش خود منصرف شوید. آنها اگر وارد عشقی شوند ویرانگر عمل کرده و کم‌کم مساله تغییر می‌کند.

ناگهان با فردی روبرو خواهید شد که شروع به غر زدن می‌کند و می‌خواهد تمام زندگی شما باشد. اگر فرد جدیدی وارد زندگی شما شود سیری از بدبینی را برای او همراه خواهد داشت. این فرد در صورتی که کم محلی ببیند سریع سراغ روابط با افراد دیگر می‌رود. این افراد نیاز به بستری شدن دارند و از لحاظ منطق حالت عادی ندارند. بیشتر قتل‌های که به دلیل خیانت رخ می‌دهد از سوی این بیماران است. این افراد برای جلب توجه طرف مقابل گاهی اقدام به خودزنی نیز می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد 30 الی 55 درصد مردان پس از ازدواج به دنبال ارتباط با زن دیگری هستند. یعنی به طور میانگین یک سوم مردان مرتکب روابط فرا زناشویی می‌شوند. این آمار در زنان بین 3 تا 30 درصد است.

مژگان قنبری / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها