حوادث خواندنی

ژنرال، قربانی طلا

همیشه این‌طور نیست که صاحبان طلا و اموال ارزشمند، قربانی سارقان شوند، گاه حوادثی عجیب، جان آنها را می‌گیرد. رودولفونی یرو، ژنرال مکزیکی سال ۱۹۱۷ به طرز عجیبی جان باخت. اسب او در شن‌های روان گرفتار شد و سنگینی طلاهایی که همراه داشت، باعث فرورفتن وی درون ماسه شد و ژنرال جانش را از دست داد.
کد خبر: ۶۴۵۴۲۷

لنگی کالیر، یکی دیگر از افرادی است که نحوه مرگش باعث شد نام وی در تاریخ ثبت شود. او که کلکسیونری آمریکایی بود، برای این‌که دزدان به خانه‌اش دستبرد نزنند، اطراف منزلش تله کار گذاشته بود، اما خودش در تله خودش گیر افتاد و جان باخت.شیلا دیکوستر شصت و دو ساله، ساکن تولیدوی اوهایو از دیگر افرادی است که با مرگی عجیب از دنیا رفت. او سه سال قبل با سر در سطل آشغال خانه‌اش سقوط کرد و بر اثر خفگی درگذشت.

زئوکسیس، نقاش مشهور یونانی است که در قرن پنجم قبل از میلاد زندگی می‌کرد. این هنرمند به تصویری که از یک ساحره پیر کشیده بود آن قدر خندید که یکی از رگ‌هایش پاره شد و جان باخت.

سارق خوش‌خواب

بعضی سارقان گاه چنان اشتباه‌های عجیبی انجام می‌دهند که خودشان وقتی دستگیر می‌شوند، باور نمی‌کنند به همین سادگی به دام افتاده‌اند. محسن یکی از این سارقان است که توسط ماموران پلیس استان اصفهان دستگیر شد. این مرد سی و یک ساله که جثه کوچکی دارد، برای سرقت وارد کانال کولر مغازه‌ای شد. او که بشدت خواب‌آلود بود، همان جا خوابش برد و صبح روز بعد صاحب مغازه متوجه حضور وی شد و پلیس را باخبر کرد.سارق بدشانس دیگر که توسط پلیس تهران دستگیر شد، دزد حرفه‌ای منازل بود. او هنگام فرار از صحنه جرم تمام راه‌ها را روی خودش بسته ‌دید و بدون این‌که به ابعاد هیکل خودش توجه کند، تصمیم گرفت از لای حفاظ پنجره بگریزد، اما لای نرده‌ها گیر کرد و سرانجام دستگیر شد. او در بازجویی‌ به 20 فقره سرقت از خانه‌ها اعتراف کرد.

دزد بدشانس دیگر توسط ماموران کلانتری بی‌سیم گیر افتاد. او که کیف‌قاپی می‌کرد، بعد از سرقت کیف زنی جوان، قصد داشت فرار کند، اما وقتی مردم را دید، چنان ترسید که موتورش را در صحنه جرم جا گذاشت و با پای پیاده گریخت. ماموران هم موتورسیکلت را ردیابی و مالکش را که همان سارق بود، دستگیر کردند.بعضی وقت‌ها این بدشانسی‌ها به قیمت جان سارقان تمام می‌شود. نمونه آن سارقی است که به انبار ضایعات در مشهد دستبرد زد. او وقتی چند نفر را در تعقیب خودش دید، پا به فرار گذاشت و در نهایت وارد اتاقک توزیع برق شد تا مخفی شود، اما در آنجا دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.

پیرترین فرد جهان

پیرترین انسان در جهان، زنی اهل ژاپن است. این زن که «میسوآ اوکاوا» نام دارد، روز پنجم ماه مارس سال 1898 به دنیا آمد. این زن که نزدیک به 116 سال دارد، اکنون در خانه سالمندان زندگی می‌کند. او دو دختر و یک پسر داشت که پسر و یکی از دخترانش هنوز زنده هستند و بیش از 90 سال دارند. این زن که چهار نوه و شش نتیجه دارد، پس از آن‌که شوهرش سال 1931 فوت شد، دیگر ازدواج نکرد. این زن سومین ژاپنی‌ای است که تاکنون صاحب عنوان پیرترین فرد جهان شده‌اند.

بعد از این زن ژاپنی، زنی آمریکایی عنوان پیرترین فرد جهان را دارد. جرالین تالیروز بیست و سوم می 1899 در جورجیای آمریکا به دنیا آمد. او و شوهرش 52 سال زندگی مشترک داشتند، اما مرگ همسر به زندگی مشترک آنها پایان داد و از آن پس جرالین با تنها فرزندش که دختر است تنها ماند. جرالین بیش از هر چیزی از رانندگی هراس دارد و می‌گوید هرگز این کار را تجربه نخواهد کرد. نکته عجیب در فهرست پیرترین‌های جهان این است که ده نفر اول این جدول همگی زن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها