با فاصله چند ماهه بعد از اکران فیلم معراجی‌ها، نسخه سریال آن از شبکه یک به نمایش در‌ می‌آید

«معراجی‌ها» خرداد می‌آید

معراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در قالب فیلم و سریال ساخته شده است. فیلم معراجی‌ها پنجشنبه هفدهم بهمن در برج میلاد در بخش خارج از مسابقه اکران می‌شود و بعد از جشنواره نیز اولین فیلم اکران عمومی سینماهای کشور خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۲۵۳۸

سریال معراجی‌ها برای پخش از شبکه یک تولید شده و هم‌اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. مهدی فرجی، مدیر شبکه یک درباره پخش این سریال توضیح داد: ابتدا فیلم در سینماهای کشور اکران می‌شود و بعد از چند ماه فاصله از اکران عمومی، خردادماه سال آینده از شبکه یک به نمایش درمی‌آید.

به گفته فرجی فیلم سینمایی معراجی‌ها زودتر تولید، آماده و به جشنواره ارسال شده و مراحل نهایی ساخت سریال همچنان‌ادامه‌دارد.

تصویربرداری سریال معراجی‌ها به اتمام رسیده و هم‌اکنون تدوین و دیگر مراحل فنی آن در حال انجام است. فرجی درباره معراجی‌ها گفت: این سریال مانند بیشتر آثار سینمایی آقای‌ده‌نمکی به دفاع مقدس می‌پردازد. ده‌نمکی که پیش از این سه‌گانه اخراجی‌ها، فیلم رسوایی و سریال دارا و ندار را کارگردانی کرده، قرار بود سریال معراجی‌ها را در 26 قسمت بسازد، اما این سریال در 40 قسمت آماده شده است.

یک سریال جدی و اجتماعی

تصویربرداری معراجی‌ها در ابتدای فصل پاییز آغاز شد. این سریال در شهر تهران، دانشکده هنرهای زیبا و شهرک سینمایی دفاع مقدس تصویربرداری شده است. داستان این سریال به نویسندگی بابک کایدان و پدرام کریمی، روایت دفن تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه‌هاست؛ اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می‌کنند و این آغاز قصه‌ای است که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند.این سریال داستان‌هایی را در دو مقطع زمانی روایت می‌کند و به گفته ده‌نمکی شباهتی به سه‌گانه اخراجی‌ها ندارد؛ بلکه با نگاهی جدی و اجتماعی به کاروان راهیان‌نور و شهدای گمنام می‌پردازد.

در این مجموعه رضا رویگری در نقش استاد گنجی و مهرداد ضیایی در نقش استاد مهدوی بازی می‌کنند. کاوه خداشناس، علی صادقی، امیر نوری، نیما شاهرخ‌شاهی، محسن افشانی، سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، فریبا نادری و حسین مهری نیز به عنوان دانشجو در این مجموعه ظاهر می‌شوند.

اکبر عبدی، حمید لولایی، مجید شهریاری و غلامحسین لطفی، مریم کاویانی، مهران رجبی، کامران تفتی، سید‌جواد هاشمی، محمود عزیزی، پوراندخت مهیمن، هما خاکپاش، گیتی معینی، ساقی زینتی، عباس محبوب، مجید مشیری، مجید شهریاری، اصغر نقی‌زاده، یوسف قربانی، بشیر ادریسی، سهراب یاری، محسن جهان ثانی، حسین کرمی، علی صادقی، اسماعیل سلطانیان، روزبه معینی، علی منجزی و عرفان برزین دیگر بازیگران این مجموعه هستند. در این سریال بیش از 40 بازیگر حضور دارند؛ پوراندخت مهیمن در نقش مادر شهید، مهران رجبی در نقش پدر شهید، پندار اکبری و اصغر نقی‌زاده در نقش رزمنده بازی می‌کنند.

دانیال عبادی برای دومین بار بعد از «راستش را بگو» در سریال معراجی‌ها بازی می‌کند و پندار اکبری نقش شهیدی را برعهده دارد که پیکر او قرار است در محوطه دانشگاه دفن شود. برزو ارجمند نیز در این سریال در نقش یک روحانی ظاهر شده است. این سریال به مدیریت فرشاد گل‌سفیدی تصویربرداری شده است. مرتضی اصلان‌زاده صدابرداری آن را برعهده داشته و طراحی لباس و صحنه آن توسط حمید شهیری و طراحی گریم توسط مسعود ولد‌بیگی انجام شده و آهنگسازی این سریال را امیر توسلی‌ برعهده داشته است.یکی از اتفاقات مهم معراجی‌ها وقوع انفجار هنگام ساخت سریال بود که باعث عروج شش نفر از عوامل تولیدکننده و دست‌اندرکاران سریال شد.

جواد شریفی‌راد مدیر جلوه‌های ویژه، رضا فرجی، علی‌اکبر رنجبر دستیار جواد شریفی‌راد، یکی از کارگران شهرک سینمایی و بدلکار گروه افرادی بودند که در این انفجار جان خود را از دست دادند. بجز این افراد حدود 15 نفر نیز در جریان این انفجار مجروح شدند که مورد درمان قرار گرفتند.

سومین جشنواره جام‌جم ضمن گرامیداشت یاد این کشته‌شدگان، جایزه بهترین مدیریت جلوه‌های ویژه را برای شریفی‌راد در نظر گرفت. این جایزه به خانواده این هنرمند اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها