مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از اعلام اولویت های جدید مرحله دوم عمره مفرده خبر داد و گفت: تا تکمیل ظرفیت عمره گزاران، اعلام اولویت های جدید ادامه دارد.
کد خبر: ۶۴۱۴۱۰
اعلام اولویت های جدید مرحله دوم عمره

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،حسن سرخوش، گفت: استان هایی که هنوز ظرفیت کاروان هایشان تکمیل نشده اند از ساعت 9 صبح روز 12 بهمن، می توانند جهت نام نویسی تا اولویت 340 اقدام کنند.
این مسئول با بیان اینکه تا امروز، 60درصد ظرفیت مرحله دوم عمره مفرده تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: تا تکمیل 100 درصدی ظرفیت عمره گزاران، اولویت های بالاتر برای مرحله دوم اعلام خواهد شد.
مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت یادآور شد: آن دسته از استان هایی که ظرفیت کاروان هایشان تکمیل نشده، می توانند تا اولویت 360 از 16 بهمن اقدام کنند.
وی تصریح کرد: نام نویسی مرحله دوم عمره مفرده از دوم بهمن ماه آغاز شده که طبق برنامه ریزی انجام شده و در این مرحله 400 هزار زائر از 8 فروردین تا پنجم تیر 93 به سرزمین وحی اعزام می شوند.
شرایط انتخاب روحانی و مدیر کاروان عمره دانشجویی
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تشکیل کمیته ای مشترک در این ستاد و بعثه مقام معظم رهبری برای معرفی روحانیان عمره دانشجویی، گفت: براساس بررسی های انجام شده، 500 نفر از روحانیان عمره می توانند با ستاد عمره دانشجویی اعزام شوند.
حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، در ادامه میزان تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، تقوا، ادبیات برخورد با دانشجویان، سعه صدر و اخلاق مناسب را از ویژگی های مورد نظر این ستاد برای انتخاب روحانی کاروان عمره دانشجویی برشمرد.
وی با بیان اینکه روحانی کاروان باید توان کار روزانه بیست ساعت ارتباط مستمر با دانشجویان را داشته باشد، گفت: برخی روحانیان را می شناسم که دانشجویان مانند پروانه دور او می چرخند، این ارتباط مستمر سبب ماندگار شدن عمره و ایجاد تحولات اساسی در دانشجو می شود.
حجت الاسلام فقیهی اطلاعات مناسب و داشتن جاذبه را از دیگر ویژگی های روحانی کاروان عمره دانشجویی عنوان کرد و گفت:روحانیان کاروانهای عمره دانشجویی هر سال براساس توانمندی ها و بازخورد عملکرد آنها در سال های قبل، پالایش می شوند.
وی همچنین درباره انتخاب مدیران کاروانهای عمره دانشجویی توضیح داد و گفت: براساس سنوات گذشته، نماینده ستاد در هر استانی مدیران کاروان آن استان را پیشنهاد می دهد که پس از رایزنی با رییس سازمان حج و زیارت این مدیران برای کاروان عمره دانشجویی انتخاب می شوند.
اعزام نخستین کاروان دانشگاهیان متشکل از اساتید دانشگاهی از دوم فرودین ماه آغاز می شود، از 13 فروردین ماه اعزام دانشجویان متأهل شامل 64 کاروان و از ششم تا 28 اردیبهشت  دانشجویان مجرد در قالب 43 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما بزرگواران
میخواستم بدانم كسانی كه در سال 90 ثبت نام كرده اند زودتر از وقت موعود میتوانند مشرف شوند
پدرو مادر من اولیتشان 434 است خیلی دوست دارند كه سال 93 اعزام شوند آیا این امكان وجود دارد
باتشكر

نیازمندی ها