کیانو ریوز برای اولین فیلم سینمایی خود در مقام کارگردان ​ سراغ رشته هنرهای رزمی و ورزش کاراته رفته است. طبیعی است وقتی قرار باشد فیلمی با این مضمون ساخته شود، همکاری با صنعت سینمای آسیای جنوب‌شرقی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. به همین دلیل است «مرد تای‌چی» محصول مشترک سه صنعت سینمای چین، هنگ‌کنگ و آمریکاست و تایگر هوچن، چهره سرشناس سینمای آسیای دور، نقش اصلی آن را بازی می‌کند.
کد خبر: ۶۳۹۸۰۱

این رزمی‌کار خبره در قصه فیلم در نقش چن لینهو/ مرد تای‌چی شخصیت اصلی ماجراها ظاهر شده است. تایگر در قصه فیلم هم یک رزمی‌کار ماهر و ورزیده است که در رشته ورزشی تای چی (که از سخت‌ترین بخش‌های ورزش هنرهای رزمی به حساب می‌آید) تخصص کافی و بالایی دارد. مرد تای‌چی، قصه فیلم یک شورشی تمام‌عیار است که با ظلم و ستم مبارزه می‌کند.

زمانی که معبد محل زندگی و کار وی مورد هجوم گروهی از شخصیت‌های منفی قرار می‌گیرد، او راهی یک باشگاه زیرزمینی غیرقانونی می‌شود. هدف او مبارزه در این محل و کسب پول است تا به کمک آن نیازهای معبد را برآورده کند، ولی تایگر بزودی متوجه می‌شود مردی که او را استخدام کرده (با بازی ریوز) انگیزه‌های منفی دارد و این دو بزودی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. فیلمنامه مرد تای‌چی را مایکل جی گونی نوشته و 25 میلیون دلار صرف تولید آن شده است. کیانو ریوز اصلیتی لبنانی دارد و سال 1964 در شهر بیروت به دنیا آمده است. بجز «سرعت» (1994) و سه‌گانه «ماتریکس» (محصول 1999 تا 2003)، او در فیلم‌های روزی که زمین از حرکت ایستاد، کنستانتین، خانه کنار دریاچه و جنایت هنری هم بازی کرده است. این فیلم آخری سال گذشته روی پرده سینماهای تهران هم رفت. ریوز هم‌اکنون فیلم اکشن دلهره‌آور «رانین 47» را هم آماده نمایش عمومی دارد. نکته جالب این که قصه این فیلم هم در قاره آسیا اتفاق می‌افتد و هنرهای رزمی ‌در آن نقش مهمی دارد. قصه فیلم درباره گروهی از جوانان فعال در رشته هنرهای رزمی است که پس از قتل استادشان توسط یک فئودال قدرتمند حکومتی، تصمیم به انتقام می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها