نوربخش: عیدی و سبد کالا به مستمری بگیران تا پایان بهمن پرداخت می‌شود

برگشت قیمت 175 قلم دارو

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر این سازمان توجه ویژه‌ای به تأمین داروهای مورد نیاز در کشور دارد، گفت: در ماه‌های اخیر قیمت 175 قلم دارو به قیمت قبل از آغاز طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برگشته است.
کد خبر: ۶۳۸۴۴۳
برگشت قیمت 175 قلم دارو

به گزارش فارس، سید تقی نوربخش عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 8 میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده اصلی توسط تأمین اجتماعی در کشور داریم، اظهار داشت: در کنار این تعداد 4 میلیون نفر نیز بیمه شده اختیاری داریم که در مجموع با احتساب بیمه شدگان مشاغل آزاد و خاص تعداد بیمه شدگان اصلی به بیش از 12 میلیون و 800 هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: این تعداد بیمه شده اصلی، با احتساب جمعیت خانواده‌هایشان، تعداد افرادی را که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند به 34 میلیون نفر رسانده‌اند که در کنار افراد مستمری بگیر تعداد کل افراد تحت پوشش و خدمات گیرنده از سازمان تامین اجتماعی به بیش از 37 میلیون نفر می‌رسد که رقمی معادل نصف جمعیت کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی توجه ویژه‌ای به تأمین داروهای مورد نیاز در کشور دارد، گفت: در ماه‌های اخیر قیمت 175 قلم دارو به قیمت قبل از آغاز طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برگشته است.

نوربخش همچنین با بیان اینکه تأمین اجتماعی بنابر بودجه‌ریزی و برنامه‌های خوبی که صورت گرفته است، بودجه سال 93 خود را در نخستین روز از سال جدید در اختیار خواهد داشت، یادآور شد: طی تصمیمی که اخیرا دولت گرفته است، بخشی از منابع به دست آمده از هدفمندی‌ یارانه‌ها که حدود 12 هزار میلیارد تومان است، به حوزه نظام سلامت و بیمه اختصاص داده شده است که می‌توان بخش اعظمی از خدمات را با آن ارائه و یا مشکلات را رفع کرد.

پرداخت عیدی و سبد کالا به مستمری بگیران تا پایان بهمن  

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان عیدی خود را در بهمن دریافت می کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، نوربخش امروز در نشست خبری در بندرعباس افزود : تاکنون میزان عیدی تعیین نشده است اما این سازمان آمادگی دارد پس از مشخص شدن میزان عیدی تا اواخز بهمن پرداخت شود.
وی گفت : سبد کالا به مستمری بگیرانی که حداقل دستمزد را دریافت می گیرند اختصاص می یابد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت : تشخیص دهکهای پایین و افرادی که حداقل دستمزد را می گیرند با سازمان هدفمندی یارانه هاست و امسال نیز سبد کالا تنها به مستمری بگیران و بیمه شدگانی که از اقشار محروم و ضعیف جامعه هستند اختصاص می یابد.
نوربخش افزود : در تلاش هستیم تا این افراد تا دهه فجر سبد کالای خود را دریافت کنند.
نوربخش با اشاره به زیرپوشش قرارگرفتن بیماران خاص در این سازمان افزود : اکنون فرانشیز بیماران سرطانی از 30 به 10 درصد کاهش دادیم که سبب پرداخت بیشتر هزینه های درمان از سوی بیمه تامین اجتماعی می شود.
وی گفت : بیماران دیالیزی ، هموفیلی ، کلیوی و سرطانی زیرپوشش بیمه این سازمان قرار دارند و از مزایای درمانی و دارویی آن بهره مند می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها